Jump to content

håndkikkert,steiner safari/nikon monarch eller opticron oreg


anmoe

Recommended Posts

Er på jakt etter en ok kikkert og har kommet frem til følgende alternativer:

Nikon monarch 8x36, ser at disse får veldig mye skryt (i alle fall 8x42) her på forumet.

 

Steiner safari pro 8x30, porro kikkert som får ok kritikker i tester

 

Opticron Oregon 8x32, får og gode kritikker og merket får mye skryt.

 

Spørsmålet: Er det bedre med en takk-kant kikkert i den lave prisklassen, eller får man mest for en porro kikkert da disse er billigere å produsere.

 

Er det noen som har testet disse opp mot hverandre. Skal stort sett brukes i dagslys.

 

Takker for alle svar.

 

Anmoe

Link to comment
Share on other sites

Har en Nikon Monarch 8,5 x 56 og en Steiner Safari 8 x 30. Det er stor forskjell på de 2 kikkertene. Monarch`n er en konge kikkert!, som jeg er veldig fornøyd med. Nå har ikke jeg prøvd den i 8 x 42, men mener at alt som det står Monarch på er brukbare greier. Steiner kikkerten min er jeg ikke helt fortrolig med, og særlig dette auto focus systemet deres. Men en grei kikkert, som ikke kommer opp i Monarch serien optisk. Opticron kikkerten er og sikkert brukbare greier. Har sett i div Opticron i butikkene, og det og virker som om det er veldig gode kikkerter. Tror ikke du gjør noen store feil om du kjøper enten Monarch eller Opticron!.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...