Jump to content

Rifle som bruker pistolammo.


The Kid

Recommended Posts

Har sett halvautomatiske rifler i kaliber 9mm. noen som vet om disse er i handel enda?

mere det var Ruger eller marlin som hadde disse riflene.

 

Er det noen som selger nye sånne? send gjerne en link.

 

Endret. jeg bytta litt på teksten her.. for å åpne mulighetene litt..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Marlin modell 45 eller 9mm campcarbine er ikke i produksjon lenger. Prisene på bruktmarkedet tenderer til å være astronomiske.

 

Ruger PC-9 står ikke på noen godkjentliste, og selvom det finnes noen i landet fra før "liste-tiden" kan disse derfor ikke omsettes etter forskriftsendringen i 2009.

 

Har vært med på å forsøke å dempe en marlin i 45 acp. det går ikke så bra, den er en blowbackmekanisme som låser opp såpass fort at det bråker MYE utav utkasteråpningen.

Link to comment
Share on other sites

Har sett halvautomatiske rifler i kaliber 9mm. noen som vet om disse er i handel enda?

mener det var Ruger eller marlin som hadde disse riflene.

 

Er det noen som selger nye sånne? send gjerne en link.

Stemmer det. Marlin hadde en, som ikke lages lenger. Har lest rapporter som peker til at dette var et budget-våpen, med middels kvalitet.

 

Men hvorfor ikke gå for det beste? :

www.steyr-mannlicher.com/en/military-la ... r-aug-9mm/

 

Hvis du kan få de-naturert den til kun halvauto.

Men stygg er den.

Link to comment
Share on other sites

 

Har vært med på å forsøke å dempe en marlin i 45 acp. det går ikke så bra, den er en blowbackmekanisme som låser opp såpass fort at det bråker MYE utav utkasteråpningen.

 

Dette var fint du skrev.. ser slipper jeg og gå samme veig og massa hodeverk.

http://www.gunblast.com/Marlin-Camp9.htm det var denne jeg tenkte på.

 

finnes det noen levelaction rifler med løst magasin? Som svelger 38spesial/9mm Kan vel han den i 30-30win også..

Link to comment
Share on other sites

Ruger Deerfield

http://www.chuckhawks.com/ruger_deerfield.htm" target="_blank

:D

 

Morten

 

Får en lov til og ha slike i Norge da? Ser noen skriver at ruger sin ikke kan omsettes lovlig i norge lengere..? kansje dette er en anna modell.

 

Sånne overgangshylser har jeg prøvd til 308win og 3006 men de mater ikke fra magasinet. de hukker i kanten av løpet/kammeret.

 

Noen som selger sånne rifle i norge?

Link to comment
Share on other sites

Hviss du følger med litt på bruktmarkedet,slik som her på kammret,qxl,finn.no så finner du endel Marlin camp carabiner til salgs.Jeg har hatt 2 stk i 9mm og solgte nettop den ene.

Disse kan vel beskrives som en litt stor salongrifle i bruksområde.

Presisjonen er ok ,med samlinger på rundt 10cm på 100m med stort sett alle typer 9mm ammo.Med utvalgt ammo som rifla liker så holder den 10 ringen på 100m med 10 skudd.

At det er et budgetvåpen er jeg ikke helt enig i.Alle deler bortsett fra magasinbrønn og avtrkkerhus er i stål.Har skutt noen tusen skudd med mine og aldri hatt funksjonsfeil på dem.Det eneste er at bufferplata som demper sluttstykket i bak kant av kassa gikk i oppløsning første gangen jeg skøt med den jeg har nå.Våpnet hadde stått ubrukt i 15 år,ogplastdelen var blitt sprø..Denne rifla fant jeg på qxl og betalte 4000 kr for.Eieren hadde ikke skutt mere en 50 skudd med den.Deler er enkelt å kjøpe hos Midway eller Numrich i usa.Magasinet til colt 1911 45 passer i 45 modellen og et S&W 5906 15 skudds magasin passer i 9mm modellen.

Jeg har et 30 skudd magasin til min .Problemet med autorifler er jo å finne igjen tommhylsene .

Med 45 og 44mag i autorifler/pistoler blir jo messing kostnaden stor med priser på 2-3 kr pr hylse.

Med 9mm derimot er hylsetilgangen nærmest gratis.Kjøpte en hylsefanger til min .Fungerer supert ,men kan ikke brukes når kikkert er montert.

Denne rifla selger jeg aldri. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...