Jump to content

Adgangskontroll - kortlås?


Doppelganger

Recommended Posts

Klubben skal skifte lås på pistolbanen. Poenget er at alle medlemmer skal kunne ha adgang, mens forhenværende medlemmer kan fratas adgangen på en lettvint måte.

 

Det finnes systemer med magnetkort som antagelig passer ypperlig, men det er litt vanskelig å få oversikt i jungelen der ute. Er det noen som har noen tips til hva som er egnet, eller kan tipse om noen man kan kontakte i sakens anledning?

 

  • Det bør kunne brukes utendørs (i lave temperaturer), men behøver ikke være veldig værfast (blir montert under tak).
     
    Det er en fordel om det er enkelt å montere, men jeg antar at vi klarer mer avansert montering hvis vi må.
     
    Det børe være noenlunde rimelig i innkjøp og fleksibelt i bruk.
     
    Det hadde vært gunstig å ha kombinert medlemskort og nøkkelkort, men det er ikke et must.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo an på om det skal kobles opp mot alarmtjeneste, her på jobben bruker vi Hafslund, gårdeier har et separat system på ytterdøra som går på magnetstripe, også har vi vårt eget inne i bygningen som er basert rfid så kortene er programmert for begge tjenestene, vår egen administrerer vi selvsagt selv og adgang kan gjøres permament eller tidsbegrenset f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Alle de store alarmselskap kan levere dette. Spørsmålet er som du sier - pris!

"Alle" har kortleser som er beregnet for å stå utendørs.

 

Har dere tenkt på hvem som skal admistrere nye kort?

Hvem som skal slette kort som er mistet / ikke medlemmer lenger etc?

 

Mitt tips er å høre med en av de store som også er her om 5år. Vil være surt for dere om dere instalerer fra en som går konk om 2år og dere trenger vedlikehold etc.

Dere kan også bestemme logo etc på adgangskortet.

Link to comment
Share on other sites

På jobben bruker vi et system fra Securitas

 

Det er vel mest trolig fra Niscayah?

 

Securitas -> Securitas Systems -> Niscayah.no

Selv om Securitas pr.d.d har startet opp igjen med montering/overføring av alarm de også. Jeg vet historien da jeg har mine siste 15år i firmaet og har vært ansatt i alle de 3 nevnte.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg sier "noenlunde rimelig" så mener jeg egentlig rasende billig :wink: og som vi kan montere selv.

 

Jeg har googlet ganske meget og har funnet ting som ser lovende ut:

http://www.bewator.com/no/products/index.xml/PK/PK_KKL/PK_KKL_BEWACARD/p3095

http://www.ulsec.no/product/104/r-card-996-utgaatt

 

Men jeg har ennå ikke funnet et nesttsted hvor man finner ut alt man lurer på. Jeg ringte en låsesmed i nabolaget også, men ble ikke særlig klokere ...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel mest trolig fra Niscayah?
Beklager off topic.. Jeg har også vært ansatt der i 15 år nå.. Det er ganske sansynlig at det ble montert av Securitas.. At firmaet har skiftet navn etterpå endrer jo ikke det faktumet? :P

Til TS: Niscaya sitt utstyr er ikke i nærheten av rasende billig....

Link to comment
Share on other sites

Bruker slikt på jobben (Siemens - som forøvrig suger) og selv om slike systemer koster litt, så tar man det igjen på enkel administrering i motsetning til om man har nøkler over tid.

 

Kanskje ikke noe for de paranoide, da man til en hver tid er loggført når man går igjennom ei dør, men for klubbens vedkommende er jo dette bare lekkert. Mye enklere å dokumentere oppmøte - haha! :P

 

Bruk nøkkelkortet som medlemskort i klubben med bilde og logo også, så slår du to fluer i en smekk. La det stå åpent felt for årets kontigentoblat fra nettbanken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...