Jump to content

Beretta 87 Cheetah / 87 Target - Erfaringer?


DHK

Recommended Posts

Jeg vurderer å skaffe meg en ny 22 for moro / rekreasjonsskyting og lurte på om noen hadde noen erfaringer med en av disse pistolene.

 

Jeg har følgende spørsmål

Hvordan er driftssikkerhet, presisjon og avtrekk?

Har 87 target bedre avtrekk en 87 Cheetah, eller er bare dette en stylet Cheetah som prøver seg på match-segmentet? ( ser at Target er billigere enn Cheetah ny ).

Link to comment
Share on other sites

Avtrekket på min Target er ganske elendig, grepet er en anelse lite og jeg kunne også foretrukket at den var litt tyngre, men det har jeg tenkt å fikse med litt optikk og skyte Siv 5 med den, kanskje også se om det er mulig å få gjort noe med avtrekket.

Presisjonen er det ikke noe å si på, har skutt omtrent hull i hull på 25 meter med kikkertsikte.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en 87 Cheetah som er helt orginal og behagelig på avtreket, jeg har fått justerbart sikte på den og da klare jeg og holde samlinge på 5-6 cm på 25m avstand. det er et meget behagelig våpen og skyte med. 87 Target har æ dessverre ingen erfaring med.

 

PS min 87 Cheetah er til salgs,

Link to comment
Share on other sites

Targeten:

 

Preisjon: Bra

 

Driftsikkerhet: Meget bra for en .22LR.

Om du ikke liker å pusse, er denne midt i blinken. Jeg pusset nylig min etter 5-6 år uten puss. Har kun spedd på med litt olje inn i mellom og pusset løpet. Tok å pusset min nylig pga. litt treg slide og lyd / følelse av sand i mekanismen. (Den gikk fremdeles uten klikk). Det har ikke blitt så enormt mange skudd i den i løpet av disse årene, jeg vil tippe rundt 1500. Spiser nesten alt av ammo, kun hatt litt problemer med billig federal bulk (møkka ammo).

 

Avtrekk: Ok / Mindre bra.

Litt for tungt, og mangler avtrekk stopp. Jeg har festet en permanent avtrekks stopper i bøylen bak avtrekkeren på min, men det er fremdeles litt for tungt. Kommer til å få en eller annen kompetent smed til å justere avtrekket.

 

Vekten synes jeg er grei.

Grepet er det mange som synes er litt for lite. Jeg er i grunnen enig. Passer best for mindre hender.

Det finnes dessverre nesten ikke ekstra utstyr til pistolen, og noe som irriterer meg veldig, er at en må løse to umbrako skruer i forkant for å demontere for puss. Det er delvis derfor jeg er så sløv med puss når det gjelder denne pistolen.

 

Jeg har fått forlenget og gjenget opp løpet for demper.

 

Alt i alt er jeg fornøyd med pistolen (selv om det etterhvert frister å prøve en ISSC M22).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...