Jump to content

Stengt tråd pga rydding!


20mm cannon

Recommended Posts

Hvorfor er tråden om "Beslag av Alm heldemper i TV2 hjelper deg" stengt i så lang tid?

Det er ganske underlig at det for tiden mest aktuelle tema for oss skyttere og jegere er stengt i så lang tid.

Skal man forstå det slik at kritikk av byråkrati, rettsvesen og politikere er brudd på forumreglene?

Jeg håper på en saklig diskusjon i denne tråden, med seriøse svar, samt at den ikke blir stengt uten en ganske sakelig begrunnelse!

Link to comment
Share on other sites

Nei, det som ER vanskelig å forstå er grunnen til å starte en tråd om dette FØR du (åpenbart) hadde kontaktet moderatoren. Jeg vet dette er et diskusjonsforum, men det betyr ikke at man MÅ lage en diskusjon om ALT.

 

Dessuten er det ikke moderatornes feil at enkelte ikke kan oppføre seg.

Link to comment
Share on other sites

Vel, Flashman, at det kommer konspirasjonsbetraktinger etter en slik domsavsigelse, er vel ikke annet enn å forvente.

Det er endel punkter man bør merke seg.

Men det var ikke det jeg ville diskutere, jeg bare lurer på hvorfor det tar så lang tid?

Dette må vel være som å stoppe en landsfinale, for å diskutere taktikk og spilleregler.

Men igjen, jeg lurer på om man på dette forum har lov til å kritisere byråkrater, rettsvesen, politi og politikere?

Og til Fulmen, nei, vi er ikke nødt til å diskutere alt.

Det gjelder også deg.

Vil med det henvise til Fulmen's lov.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var den som flyttet tråden i isolatet i påvente av rydding. Og som nevt, dette er noe vi bruker fritida vår på. Jeg hadde eksamen i går ettermiddag, og har vært opptatt med helt andre ting i dag, og titter nå innom pcen en tur før jeg tar kvelden. Det er jakt, og man rekker ikke følge med på alt, og for å vite hva som faktisk er saklig og ikke i en slik stor og omfattene tråd, så er det faktisk en del jobb. Vi driver tross alt ikke med sensur, vi skal håndeheve et reglement og normal folkeskikk, og av og til tar dette tid. Håper på forståelse for dette!

Link to comment
Share on other sites

Går det ikke ann å ta med mobilt breiband på jakt o.l ? Går fint å moderere på post vel.

Joda! Sitter ofte på post og lager innlegg i fjesboka og diskusjonsforum, tror jeg blir nødt til å lage et innlegg om hvorfor det har blitt så lite vilt der jeg jakter, jeg ser jo aldri noe vilt jeg!

Link to comment
Share on other sites

Då er tråden rydda og lagt ut igjen.. Veit ikkje om det var ironisk meint av deg 510whisper, men eg vil nok tru at jakt er jakt, og tid for forum, er tid for forum, sånn er det for meg iallefall. Hender av og til at mobilen blir brukt til å lese innimellom forskjellige gjeremål, men det stopper der..

Link to comment
Share on other sites

Da er det nok engang grunn til å takke moderatorkorpset for at de bruker sin fritid på å holde kammeret såpass stuerernt at det går an å delta herinne. Alm tråden var blitt både heslig og usaklig. At de bruker litt tid på å vurdere innlegg, å sette dem i sammenheng før de luker er da bare et kvalitetstegn.

 

Stå på! :D

Link to comment
Share on other sites

Men det var ikke det jeg ville diskutere, jeg bare lurer på hvorfor det tar så lang tid?

Vet ikke om du har spurt moderatorene om dette? Sikkert enklere enn å spørre i åpent forum. Jeg synes det så ut til at den tråden var mye grums i den tråden, sikkert derfor det tok litt tid å rydde i den. Men det er det jo mods som vet.

 

Men igjen, jeg lurer på om man på dette forum har lov til å kritisere byråkrater, rettsvesen, politi og politikere?

Klart! Men forumreglene gjelder uansett hvem man vil diskutere. Altså er personhets forbudt.

Link to comment
Share on other sites

Men igjen, jeg lurer på om man på dette forum har lov til å kritisere byråkrater, rettsvesen, politi og politikere?

Klart! Men forumreglene gjelder uansett hvem man vil diskutere. Altså er personhets forbudt.

Det var da hyggelig at man har lov til å kritisere styrende organer i Norge, her på forumet!

Men hvor går grensen mellom kritikk og personhets?

Link to comment
Share on other sites

Grensen for personhets går der man begynner å diskutere dem som privatperson i stedet for deres verv, uten at det har direkte betydning for deres egnet het til vervet. All diskusjon bør også være saklig begrunnet, både positiv og negativ.

 

(NB, dette er min mening som privatperson, uten å være bundet av regler og moderator-hatt).

Link to comment
Share on other sites

Men hvor går grensen mellom kritikk og personhets?
Kritikk: "NN har tatt en komplett vanvittig avgjørelse, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det er mulig å mene noe så toskete"

 

Personhets: "NN er en total idiot og må ha skrevet dette i fylla. Jeg skulle likt å vite hva slags piller han går på"

 

 

Den første går på handlingen, den andre går på personen.

 

Klarere nå?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...