Jump to content

Den mest unødvendige tingen på jakt er...?


Palinder

Recommended Posts

Koffert på reinsjakt må vel vera toppen :shock: ? Las ein gong om ein gjeng som skulle på reinsjakt, dei skulle flys inn til eit vatn og hentas av samme flyet.Dei fann ut at det var greitt nok å ha bagasjen i koffert. Dei fekk ein h......s tur tilbake da flyet dessverre ikkje kunne komma og henta dei.l

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En ferskis kom med "hørselværn" på elgjakt for noen år siden, elektroniske... greit nok på bane men ikke i elgskogen.

Hva er feil med elektroniske hørselvern i elgskogen?

 

At lyden blir "kunstig" og forvrengt, har prøvd dette en gang og det var helt for jævlig... For meg helt unyttig i felt, men meget bra på banen. I tillegg koster skikkelige klokker mange penger! Penger som man kan bruke på annet NYTTIG utstyr:-)

Link to comment
Share on other sites

Elektroniske hørselvern (Sordin) er helt topp på jakt, men komplett ubrukelige på skytebanen, av den enkle grunn at det demper for dårlig. Et skudd i friluft på jakt går bra, men dempingen av skyting under overbygg blir for dårlig, synes jeg. Bruker kun Peltor Optime III på skytebanen, da disse demper best.

 

Har hørt noen si at det er unødvendig med hørselvern på jakt, men merkelig nok har flere av disse høreapparat nå...

Link to comment
Share on other sites

Etter noen ganske få år med bruk av elektronisk hørselvern på jakt, anser jeg dette som noe av det minst unyttige av alle de nymotens-urbane-jålete-tingene jeg drasser med meg i skauen. Jeg har allerede noe nedsatt hørsel på ett øre, og det er irriterende/plagsomt/slitsomt nok i en del sosiale sammenhenger. Grud forby at det blir verre for tidlig, eller at jeg ender opp med konstant tinnitus (som jeg har hatt i korte perioder, og det er pinadø ille nok!). *grøss*

 

Nå bør det kanskje nevnes at jeg bruker elektroniske øreplugger, siden jeg ikke får til å bruke klokker under bevegelig jakt...

 

Til topic: For å jakte trenger man børse, ammunisjon, kniv, passelig med klær, mat, drikke og noe å bære det i. Alt utover dette er pr. def. unødvendig 8)

Link to comment
Share on other sites

1049973_1_634202433613125000.jpg

 

En sånn skal anskaffes.

Nuvel. Pass bare for Gruds skyld på hvor du legger den når det skal fyres bål. Jeg kan se for meg en noe pinlig seanse på nærmeste akuttmottak hvis en av jaktkompisene ikke ser seg for før han setter seg 8)

 

 

Seriøst: Fungerer denne redskapen?? Ser for meg at den bare river hull i "det den tar tak i" og lageren masse graps, eller??? (Har så langt klart meg greit med en tynn lang kniv)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...