Jump to content

22-250 rem og N-150


Mas-36

Recommended Posts

Hei da kammeret mener det ikke finnes 22-250 i non innlegg her så må jeg lage en tråd. Jeg fant heller ikke noe de første 5 sidene på riflelading.

 

Kan man bruke N-150 til lading av 22-250 rem? Det er sikkert litt for tregt til optimalt men jeg vil ha lave hastigheter til matjakt. Og det at jeg har 3 kg ståendes :roll:

 

Takker for alle svar. Skal bruke 55 eller 60grains kuler.

Link to comment
Share on other sites

37 grs N 150 foran ei 50 grs kule er en "allround" ladning som mange bruker. Jeg har brukt denne ladningen til bl.a 50 grs Sako speedhead (helmantel) med godt resultat, selv om 35 grs N 140 gir enda et lite knepp bedre presisjon i rifla mi. Det burde uansett ikke være vanskelig å finne mye ladedata med N 150 til 22-250.

Link to comment
Share on other sites

Det er fler tråder om 22-250 her, men det knoter seg til litt når du søker på 22-250 her. Du kan søke via google.

 

N 150 passer meget godt til 50- 55 gr kuler, 550 gir litt høyere fart

Når det gjelder presisjon er det mange som har utmerket presisjon med n 150, jeg får litt bedre presisjon med n 140 til 50- 55gr kuler i bøsja mi.

 

Når det gjelder kulevekt, kommer det ann på hvilken stigning du har, 1:14 er stort sett 50- 55 gr kuler det tyngste du får til og gå bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...