Kåre1983 Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Har lest litt rundt på forumet, og til småviltjakt (spessielt fugl) så virker det som om helmantlede kuler ambefales grunnet lav/liten kjøttødleggelse ( Til info så har jeg en rifle i 308win ). Men på jegerkurset fikk vi vite at kun eksanderende kuler kunne brukes til jakt. Har jeg missforstått instruktøren ? Kan jeg (lovlig) bruke helmantlet 308 kuler til jakt på fugl ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars_o Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Til storvilt er kun ekspanderende kuler. Til småvilt er det ikke slike krav, såvidt jeg har fått med meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Til jakt på storvilt, er det krav om å bruke ekspanderende kuler. For alt annet er det ikke slik krav lenger (der var krav om ekspanderende kuler til 22lr før, men det er forlengst borttatt). Er det lengesiden du tok kurset? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kåre1983 Posted October 26, 2010 Author Share Posted October 26, 2010 6år siden jeg tok kurset Godt mulig instruktøren mente storvilt ja, det var tydligvis der interessen hans lå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts