Jump to content

Beste jaktfilm?


tunderbrd

Recommended Posts

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

For de av dere som er interesserte i å ta vare på kjøttet etter at viltet er felt kom det en film i fjor som er utrolig bra på dette. Den er gjort av NJFF, Mattilsynet med flere.

 

Jeg kjøpte filmen i fjor og hadde stor nytte av den under jakta. Blant annet lærte jeg meg ny teknikk for partering av rådyr pluss noen triks om møring som jeg ikke kjente til fra før!

 

Filmen kan kjøpes her: http://www.faunmedia.com/

Link to comment
Share on other sites

klausen har laget mange bra filmer men en del er useriøs jakt og , du jakter etter dyr i innheining i polen . sjå på eine hjorte jakt filmen hans som han er i skotland skyter på dyr nr 2 før første dyr har dotte . skyter på dyr i siluet . burde alder vore komme på film dårleg jakt skikk. men eg såg jakt film nr 1 høgfoss og fallan den anbefales på det sterkeste den viser jegern i skogen me bom skudd også. martin blom har vis også gitt ut noko som skulle vere veldig bra skal av å kjøpe filmene hans no

Link to comment
Share on other sites

Noen som har sett Brekkes nye hjortejaktfilm: "Hjortejakt i Fjord-Norge"?

 

Fikk den i dag, anmeldelse kommer etterhvert, men kan røpe såpass at filmen er usminket, og så og si blottet for fellinger.

 

 

Har den liggende klar. Skal se den nå i kveld. :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Har den liggende klar. Skal se den nå i kveld. :D

 

 

 

Gleder meg til å høre hva du syns om filmen, jeg må se den en gang til før jeg skriver filmanmeldelsen, vi er så godt vant med Clausen sine filmer, så fallhøyden er stor, for å ikke nevne ord som gigantisk.

 

 

Pluss skal den ha for at den viser jakta slik den oftest er, uten resultat og mye labbing og trakking i skog og fjell. Tonheimen sin tilstedeværelse på slutten av filmen hevet filmen ett hakk.

Link to comment
Share on other sites

Visst jeg husker riktig fikk filmen 6 av 6 reinsdyr i et jaktblad nå nylig. Det var da jeg fikk vite at filmen eksisterte. Det ble i løpet av uka bygd opp ei relativt stor forventing til filmen. Nettopp sett den nå.

 

Kort oppsummert:

Sporadisk bra- den har noen få fellinger, den viser natur og vær som man kan kjenne seg igjen i fra Vestlandet. Jegerne fremstår som jordnære folk.

 

Resten er på grensen til dårlig- kameraføring ikke helt bra, det skifter fra fjern til nær i for brå bevegelser, selv uten hjort i nærheten. Litt mye utsoming med for stor fart, noe som bare blir forstyrrende. Redigeringen har tatt helt av og man rekker ikke å registrere bildene før nye kommer. Dette skjer omtrent hele tiden og framstår som rotete. Kommentarene er tydelige, men litt "inn med teskje"-aktige.

 

Første og siste del har noen få fellinger. Midtpartiet burde egentlig vært fjernet. Noen som går og går i lia. Musikk hele tiden. Ikke ett dyr å se. Gjesp!

 

Får 2,5 reinsdyr av meg.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Har den liggende klar. Skal se den nå i kveld. :D

 

 

 

Gleder meg til å høre hva du syns om filmen, jeg må se den en gang til før jeg skriver filmanmeldelsen, vi er så godt vant med Clausen sine filmer, så fallhøyden er stor, for å ikke nevne ord som gigantisk.

 

 

Pluss skal den ha for at den viser jakta slik den oftest er, uten resultat og mye labbing og trakking i skog og fjell. Tonheimen sin tilstedeværelse på slutten av filmen hevet filmen ett hakk.

 

 

Venter spent på filmanmeldelsen din. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste jaktfilmer? Kristoffer Clausen. Martin Brenne kommer vel snart etter han også :D

Kan anbefale "I Skogsfuglenes rike" og "Predatorjakt 1: Lokkejakt på rev" av Kristoffer Clausen, Martin Brenne er jeger i mye av sistnevnte film.

Link to comment
Share on other sites

Dette er sikkert ille å skive, men personlig mener jeg mener jeg filmene til K.Claussen var desidert best så lenge de var ett samarbeid med Martin Blom.

 

K.Claussen er en usedvanlig dyktig kameramann, og knall på klipp og redigering. Dessverre mener jeg at produksjonsraten er høyere enn kapasiteten til ett skikkelig opplegg rundt. Kanskje er det at det er veldig mye materiell som skal kapitaliseres raskt??

 

Men igjen skal det være økonomi i ett slikt prosjekt og en skal nå volum i salget må det produseres titler i relativt høyt tempo for å nå det volumet i ett lite marked.

 

Tok med noen ulike titler hjem på lørdag uten at noen av dem gjorde noen stor forskjell i hverken jaktlyst eller som opplevelse.

 

I min verden forsatt langt igjen til" Drømmen om storoksen" og "Reinsdyrjakt" som i boka mi er uten rivaler som de 2 beste norskspråkelige jaktfilmene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gleder meg veldig til denne kommer:

" target="_blank

 

Skytinga og ladingen av den boltrifla til tyskeren er helt sinnsykt å se... :popcorn:

 

Edit: Han bruker en spesialbygd Sauer i kal 270Win, med skyve sikring, matchpipe og 10 skudds stålmagasin...bare hvis noen lurte på den!

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg veldig til denne kommer:
" target="_blank" target="_blank

 

Skytinga og ladingen av den boltrifla til tyskeren er helt sinnsykt å se... :popcorn:

 

Edit: Han bruker en spesialbygd Sauer i kal 270Win, med skyve sikring, matchpipe og 10 skudds stålmagasin...bare hvis noen lurte på den!

 

Han tyske skytteren er vel egentlig bare en guttunge, men fy fa.. han kan skyte.

Det er bare å ta av seg hatten. Er vel noe av det mest fantastiske jeg har sett. Jeg satt bare å gapa når jeg snurra i gang den siste filmen. Har vært på svinjakt sjøl, og det står stor respekt av den ferdighet den tyskeren har. Men han har også trent myyyye på denne type skyting.

Link to comment
Share on other sites

Ja den lille tyskeren er en helt fantastisk skytter :shock: Han beviser sin skyteferdighet i denne også:

Han skal visst være sønnen til en ledene profil innen rifleskyting i Tyskland, og de har egne skytebaner :winke1:

Jeg glemmer aldri lyden av den kjappe boltactionen hans, har vell sett "wild boar fever 3" snart 50 ganger nå... :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så ut som de hadde fått med seg fler som kunne skyte der. :shock: Skal ned på drivjakt selv i januar. Håper jeg kan treffe ett par i hvertfall :lol: Deler av 3 ern var i et hegn muligens dette også er det. Men uansett er det helt rå skyting. Spesielt den hvor grisen er i lufta når den hopper over veien.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Så ut som de hadde fått med seg fler som kunne skyte der. :shock: Skal ned på drivjakt selv i januar. Håper jeg kan treffe ett par i hvertfall :lol: Deler av 3 ern var i et hegn muligens dette også er det. Men uansett er det helt rå skyting. Spesielt den hvor grisen er i lufta når den hopper over veien.

 

Heldigris som skal avgårde i januar på jakt. Gled deg, det er bra greier. Men ikke vær skeptisk til hegn, det noe større en man skulle tro. Mange hegn er større områder en man selv har til elgvald :wink:

Link to comment
Share on other sites

det som overrasker meg er at det nå er snart en 4-5 produsenter som lager filmer om helt ordinære jaktturer. Med hunder som holder snøtt nok et gj.snitts nivå. Og allikevel virker det som om at det selger godt. eller hadde dem vel neppe lagd disse. trur jammen meg at vi også får kaste oss på karusellen og lage en film om skogsfugljakt :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...