Jump to content

Beste jaktfilm?


tunderbrd

Recommended Posts

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har sett noen forskjellige jaktfilmer som dessverre har vært skjemt av alskens dasking, rop og skrik av jegerne. Men derimot synes jeg Runar Høgfoss og Ole Chr Fallan formidler en jaktkultur som virker mer kjent. En annen film som imponerte meg er Pierre Akers "Lokkejakt på rådyr".

Link to comment
Share on other sites

har nettop sett lockjakt på ræv,og den topper favorittlisten min nå,med åtejakt på rødrev som nr 2......har også mange hunters video,og predatorhunting,men disse kan ikke måle seg med "amatørene"......alt blir så falskt og tilrettelagt,og spenningen og interessen blir ikke det samme som førstnevnte.....holder en knapp på clausens filmer også, etter trailerene jeg har sett.....

Link to comment
Share on other sites

Satt i går kveld og kosa meg med klipp på YouTube av Clausen sine filmer, og de virker fantastisk bra! Har ikke sett noen av dem... :oops: Hvor mange har han gitt ut? Clausens samlede verker ville gitt meg mange gode kveldsstunder i sofaen tror jeg! Hjemmeside?

 

(Selvsagt etter å ha gjort unna gode turer i marka med bikkja på formiddagene!)

Link to comment
Share on other sites

Mener at Clausen har gitt ut minst 9 filmer per dags dato. Jeg har 8 av dem og har tilgang på en 9'ende også. Er mulig det er flere, men de har ikke jeg i så tilfelle.

 

På hans nettside (Clausen) ligger det nå 13 stk filmer som kan bestilles.

Ser at Hjortejakt 2 nå kan bestilles der..........og den er vel rimelig fersk.

Link to comment
Share on other sites

Satt i går kveld og kosa meg med klipp på YouTube av Clausen sine filmer, og de virker fantastisk bra! Har ikke sett noen av dem... :oops: Hvor mange har han gitt ut? Clausens samlede verker ville gitt meg mange gode kveldsstunder i sofaen tror jeg! Hjemmeside?

 

(Selvsagt etter å ha gjort unna gode turer i marka med bikkja på formiddagene!)

 

Her er hjemmesiden.........bare og kjøpe dvd og kose deg. Skal garantere deg mange trivelige timer foran skjermen :D

 

http://www.jaktogdvd.no/

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Snakket med Kristoffer akkurat nå og hjortejakt 2 er helt fersk. Den kommer i morgen sammen med den filmen om elgjakt fra Kanada. GLED DERE :D:D Forøvrig synes jeg at filmene til Clausen er fult på høyde med Dianas stiger, om ikke ett hakk bedre. Har alle filmene han har utgitt og samler på dem. Tar dem frem i ny og ne og ser på dem og blir i godt humør :D:D

Link to comment
Share on other sites

Mine tre favoritt filmer.

Drømmen om storoksen,

Elgjakt i jervens rike

og lokkejakt etter rev.

Har vel sjelden sett en film som jeg har lært mere av en lokkejakt på rev, av mikael tam.

 

Pluss den dokumentaren hvor Jan guillio er i kasakstan og jakter.

Sinnsykt mye bra kommentarer og viltkontakt.

 

Er det sant at sammarbeidet med Clausen og Blom slutt. Er det noen som hvet hvorfor. Kanskje Clausen kan kommentere det selv?

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg gjerne få takke for alle de positive tilbakemeldingene :D

Jakt og filming er min lidenskap og det er utrolig gøy når så mange setter pris på arbeidet jeg legger ned i filmproduksjon.

Det er helt riktig at jeg har avsluttet samarbeidet med Blom av den enkle grunn at jeg synes det er gøy og jobbe med forskjellige mennesker.

I høst har jeg hatt gleden av å være med en rekke forskjellige jegere på jakt, jeg har lært mye nytt, møtt en hel masse trivelige folk, ledd mye og ikke minst opplevd mengder med intense jaktsituasjoner. Det aller meste er festet til film og vil forhåpentligvis glede mange i tiden fremmover.

 

Kristoffer Clausen

Link to comment
Share on other sites

Bästa jaktfilm :?: Det är enkelt det :!:8)

Alla 5 filmer med Craig Boddington,vilka är "Boddington on Buffalo 1&2",Boddingtons Tracks Across Africa,Boddington on Leopard och den sista som kom ut för några veckor sedan:"Boddington on elephant",kommer snart till mig den :!::D

Det är bara att gå in på:

 

www.safaripress.com

 

 

och handla,handla,handla :!:

Jag har köpt så mycket därifrån i år,att jag fått ett handskrivet julkort ifrån Long Beach :!::shock::lol:

Håller på att bygga upp ett litet trevligt jaktbibliotek :!:

Link to comment
Share on other sites

Hjortejakt 2 kom i posten i dag! Sitter og finleser coveret og venter på at tv`n blir ledig....... :D

 

Jeg har motsatt problem.........kona borte 3 dager så jeg har tv for meg selv.....men ingen dvd i posten idag.....bestilt to nye, blant annet Hjortejakt 2.......blir vel Hjortejakt 1 som oppvarming til imorgen....

Link to comment
Share on other sites

Vil dere se den beste jaktfilmen må dere se Pierre Akers "Lokkjakt på rådyr" Her får du jaktscener fulle av nerve og får du ikke pulsøkning av denne skjønner jeg ikke noe! Ikke noe juks med smyging filmet rett forfra, som tydelig er filmet etter skuddet og så klipt inn! En dønn ærlig film med masse tips og råd om lokking på rådyr! Glem notene som følger med buttolo'n. Her lærer du å gå rett på sak! Du får også se norges beste rådyrlokker som gjenskaper alle rådyrets lyder fra sin egen strupe?! Helt rått! Burde vært obligatorisk for alle rådyrjegere!

Link to comment
Share on other sites

Denne ligger under juletreet med mitt navn på til jul :mrgreen: .....og jeg kjenner lite snev av barndomsglede over snart julaften, men slike beskrivelser av filmen!

 

Ellers så har jeg sett Hjortejakt 2 av clausen igår og idag :wink: ......og det er også en meget bra jaktfilm. Bare kjøpe for de som spekulerer....Hr. Clausen fortsetter levere varene....

(jeg synes den nye martin lignet veldig på den martin som var med i tidligere filmer....ikke utseende kanskje, men i klær og væremåte... :) )

 

Når noen sett denne Candajakt dvd fra Clausen så kom gjerne med tilbakemelding på den......(selvom jeg nok kjøper den også uansett.. :D )

Link to comment
Share on other sites

Så den nye filmen til Clausen og co. i helga, og er ikke på langt nær så overveldet som flere her har nevnt.

Mulig forrige hjortefilm har satt kravet for høyt, men dette skuffet meg litt.

Noe jeg reagerte på, er mengden dyr de til stadighet kommer over, og naturlandskapet.

Beklager, men dette gir ikke meg de hjorteassosiasjonene som jeg hadde ventet meg.

Rent personlig, så er hjortejakt for meg,vestlandsterreng og bratte lier, ikke flat bakke og tung granskog med plantefelt.

Sorry, likte forrige langt mye bedre.

Men man kan ikke klare og tilfredstille alle alltid.Jeg har sett det meste Clausen har levert, og må få si meg enig med de som gir ros til denne karen.Men de senere utgivelsene har jeg ikke likt like godt som de tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme jeg har sett endel jaktfilmer etterhvert og jeg har noen favoritter når det gjelder Norske filmer: Elgjakt i jervens rike av Per Forsetlund er en meget bra jaktfilm, det samme er Rådyr og Rådyrjakt serien til Høgfoss/Fallan. Jeg liker Åtejakt på Rødrev av Gordon Fjeld og når det gjelder bukkejakt filmer så er lokkejaktfilmen til Pierre Aker en severdig jaktfilm. Rypejakt med Ingvar Rødsjø er en strålende film om emnet og jeg liker konseptet til Elgfall guttene og det blir spennende å se neste prosjekt fra de.

 

Til T.urugallus så er jeg enig i at hjortejakt for de fleste nok er forbundet med vestlandsterreng og bratte lier. Det er heller ikke tvil om at forrige hjortejaktfilm har satt kravet høyt om man skal dømme etter tilbakemeldingene:) og som du sier er det ikke mulig å tilfredstille alle til enhver tid.

 

Jegerhilsen fra Kristoffer

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Så siste filmen til Clausen (hjortejakt 2) og må medgi at jeg ikke synes det er det beste han har gitt ut. Men, den var høyst se`verdig. Gleder meg stoooort til ælj-jakt i Kanada, der er det noen helt rå okser. Synd jeg må vente helt til høsten. Men i mellomtia hommer det vel en film til så da er det bare og smøre seg med tolmodighet.

Link to comment
Share on other sites

Så siste filmen til Clausen (hjortejakt 2) og må medgi at jeg ikke synes det er det beste han har gitt ut. Men, den var høyst se`verdig. Gleder meg stoooort til ælj-jakt i Kanada, der er det noen helt rå okser. Synd jeg må vente helt til høsten. Men i mellomtia hommer det vel en film til så da er det bare og smøre seg med tolmodighet.

 

Elg-jakt i canada

??? Vente til høsten??? Husker jeg ikke helt feil hadde de den på XXL i sandvika i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

da er hjortejakt 2 sett både en og to og tre ganger...utrolig spennende film med masse flotte skuddsituasjoner :D anbefales!

sier meg enig i litt av det som er nevnt tidligere om at vestlandslier er mer hjortejakt(sikkert nok fordi vi bor her?), men for all del, kjekt å få sett hvordan det gjøres andre plasser i landet også :wink:

all honør til mr clausen som formidler slike filmer til oss jaktinteresserte :D

Link to comment
Share on other sites

.....Har akkurat bestil meg elgjakt i canada ..........

 

Har du fått sett denne??

 

Eller er det andre som sett denne?

 

Jeg har sterke mistanke mot at den ligger under juletreet med mitt navn på, men vært fint med noen tilbakemeldinger. Selvom det kanskje vekker noe av utålmodigheten man kjente som guttunge når de vokse måtte vaske opp før gavene...og det føltes som en evighet....

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag börjat se på "Boddington on Elephant with Ivan Carter". Det måste vara en av de mest välgjorda,påkostade och mest spännande jaktfilmer som gjorts :!::shock: Helt vilt :!::mrgreen:

Jag har förändrat syn på Elefantjakt,efter jag började se denna film,eller "The Ivory Trail" som Boddington säger... 8)

Men...filmen har en stor nackdel,och det är att lusten att åka ned till Tanzania och skjuta en stor elefanthanne är mycket stor... :P

Så,det är bara att börja spara till ett BigFive løp i 470NE/470NE/20/76 till Krieghoffen,även om det tar en hel del år...men det kanske det är värt :?::wink: ...åtminstone om man skall tro på Craig Boddington...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...