Jump to content

Demper til tikka t3 lite


Recommended Posts

Hausken standard demper!!. Jeg har Hausken dempere på mine våpen. En Hausken Whisper på ei Sauer i 6,5. Den demperen er stor, men bygger godt bakover på løpet. Passer best på postjakt da den er litt stor i volum. Men den demper veldig bra!. Salong riflen smeller mer en Saueren nå. På skogsrifla i 375 H&H har jeg en Hausken standard Titan. Det meste på markedet av dempere er bra saker, så det er mye å velge i.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ingen som forteller om hvilken T3-modell dere har, og det er vesentlig.

Men for min del hadde jeg en Lite SS med BR-Reflex T8.

 

Den var grusom på det våpenet. :x

Jeg hadde standard løpslengde.

 

Det hele tippet voldsomt mye fremover, og å bære børsa i reim kunne jeg bare glemme.

Nei, den børsa måtte selges.. Mannskit..

 

Så ville valgt en meget lett en om jeg var deg... :)

 

Just my 5 cents...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har en A-Tec TMM-4 på min T3 Lite SS i .300 Win Mag. Bruker denne børsa som hundførerjern i elg- og rådyrjakta, og har ingen problemer med at det blir for fremtungt. Har ikke kappet pipa noe, da føler jeg vitsen med et slikt kaliber blir borte. Slik som børsa er nå, er munningsvippen bortimot helt borte. Har skutt med R93 i .308, kappet pipe og lik demper som har hatt betydelig mer munningsvipp og decibel enn rifla mi.

 

Børsa blir lang med en slik demper, men skytemessig er det den beste jaktbørsa jeg bruker. Har ingen problemer med å anbefale TMM-4 til andre!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...