HotShot Posted April 28, 2019 Share Posted April 28, 2019 Hva kan man forvente å få for en pen og velskytende a1 helstokk kaliber 222? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmosbakk Posted April 28, 2019 Share Posted April 28, 2019 Rundt 6000kr vil jeg tippe, men treffer du på noen som absolutt skal ha helstokk så kanskje 7-8 hvis den er tilnærmet strøken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HotShot Posted April 28, 2019 Share Posted April 28, 2019 Var noe rundt det jeg så for meg ja, men greit å høre andres meninger også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bronx Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 Godbit til salgs: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148201830 For ordens skyld, undertegnede er ikke selgeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plugg69 Posted June 12, 2019 Share Posted June 12, 2019 Ny post/treningsrifle Grizzly 30.06. Gjengebeskytter med forsikte er ikke ferdig, derav bilde med demper.. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted June 12, 2019 Share Posted June 12, 2019 (edited) Er det noen som har beddet en Sako 85 ordentlig? Gjerne med bilder. Edited June 12, 2019 by Torf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plugg69 Posted June 12, 2019 Share Posted June 12, 2019 1 time siden, Torf skrev: Er det noen som har beddet en Sako 85 ordentlig? Gjerne med bilder. Kona si er vanlig bedding på, den grizzlyen og blackbearen min skal søylebeddes, men blir vel ikke før etter ferien.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted June 13, 2019 Share Posted June 13, 2019 (edited) Min 85 føles ikke stabil ut i det hele tatt i orginalstand Er rekylplata i skjeftet på rifla til din kone beddet/limt fast? Lurer også på hvorfor det er spor til Tikke T3 rekylklakk når den ikke brukes. Mulig de først hadde en slik klakk men da er det jo nesten ikke gods igjen i skjeftet foran skruen. Makan til dritt. Skulle ønske jeg sjekket dette før jeg fikk rifla. Det er nesten så det er fristende å sette inn en løs rekylklakk mellom kasse og løp ala Rem700. At folk har problemer, bevisst eller ubevisst, er det liten tvil om. For meg er antagelig enkleste løsningen finn.no. Jeg har første utgave løs "rekylklakk" i denne tråden: https://enoughgun.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=7281 Etter å ha skutt tusenvis av skudd med et par Sako 75 virker 85 som en skikkelig nedgradering. Edited June 13, 2019 by Torf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted June 13, 2019 Share Posted June 13, 2019 22 minutter siden, Torf skrev: Etter å ha skutt tusenvis av skudd med et par Sako 75 virker 85 som en skikkelig nedgradering. Kondolerer Jeg hadde akkurat samme opplevelsen med min, men en bedding løste problemet. Det jeg gjorde (tror jeg-siden det er en stund siden nå) var å lage pilar foran og bak som passer slik at det blir metall mot metall fra underbeslag til låsekasse. Så limte jeg ned hele den løse metallåseklakketellerannetfaensjævladrittløs-ting, også gjorde jeg en helt ordinær klassisk bedding på toppen som ligger fra tangen av kassa frem til et par cm på pipa. Det ble dag og natt forskjell i presisjonen, og det er til og med en 223 som er nærmest rekylfri. Jeg kan ta et par bilder ned i stokken, men kan ikke gjøre det før til uka siden jeg drar på sjøen etter arbeid og kommer til og være der til været blir dårlig. Er det en kasse i xs kan også du få kjøpe stokken min om du vil. Jeg har ikke bruk for den lengre siden Sakoen min har gjennomgått en ekstrem makover med heftig fettsuging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger'n Posted June 13, 2019 Share Posted June 13, 2019 19 minutter siden, Bly skrev: Jeg har ikke bruk for den lengre siden Sakoen min har gjennomgått en ekstrem makover med heftig fettsuging Du kan nok ta bilder av mer enn beddinga i stokken. Gjerne restene av det som har ligget nedi den også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plugg69 Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 18 timer siden, Torf skrev: Min 85 føles ikke stabil ut i det hele tatt i orginalstand Er rekylplata i skjeftet på rifla til din kone beddet/limt fast? Lurer også på hvorfor det er spor til Tikke T3 rekylklakk når den ikke brukes. Mulig de først hadde en slik klakk men da er det jo nesten ikke gods igjen i skjeftet foran skruen. Makan til dritt. Skulle ønske jeg sjekket dette før jeg fikk rifla. Det er nesten så det er fristende å sette inn en løs rekylklakk mellom kasse og løp ala Rem700. At folk har problemer, bevisst eller ubevisst, er det liten tvil om. For meg er antagelig enkleste løsningen finn.no. Jeg har første utgave løs "rekylklakk" i denne tråden: https://enoughgun.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=7281 Etter å ha skutt tusenvis av skudd med et par Sako 75 virker 85 som en skikkelig nedgradering. Ja jeg mener den er beddet fast, om jeg får tid i morgen så kan jeg legge ut bilder.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AsgeirK Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Hei, noen som vet hvilken modell dette er ? https://www.finn.no/148967154 Er dette en A5 ? Og hvordan er kvaliteten på disse kontra tikka 690 ?:) Min enkle hjerne blir lett forvirret når jeg ser på de forskjellige eldre sako modellene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Ser ut som en M75 A5 ja, mye rifle for pengene hvis man er i markedet for skulderkanon Et lite stykke over Tikka 690 vil jeg tørre påstå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkon Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Det ligg ein 75SS i samme kaliber på Finn og. Ser bra ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AsgeirK Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Ja såg den ble lagt ut før idag :) får bare håpe de ikke er solgt når jeg får søknaden min i retur :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkon Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Pleier ikkje å være problem å avtale kjøp før søknaden er på plass. Kontakt seljar no om det er denne du vil ha! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AsgeirK Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 26 minutter siden, Håkon skrev: Pleier ikkje å være problem å avtale kjøp før søknaden er på plass. Kontakt seljar no om det er denne du vil ha! Har sendt mail, får vell ikke svar før imårra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AsgeirK Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Etter en nermere titt på de to aktuelle så ser jeg att den hunteren har magasinutløser/hengslet underbeslag i avtrekksbøylen, er dette noe en 75 har ? Eller kan det være en 691 ? 691 er vell den modellen som har fått minst skryt etter som jeg har forstått ?:) Rart det ikke går ann å skrive litt mer detaljert salgsannonse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 (edited) Det som er det mest kritiske problemet med gamle Sakoer er at styreskinna på sluttstykket kan løsne under rekyl, gli framover, og sperre for nedre låsklakk når sluttstykket skal åpnes. Sluttstykket blir altså låst i stilling. Dette gjelder spesielt på hardtrekylerende kalibre. For å løse opp dette må man bruke en dor man stikker inn i gassventhullet på skinna og så trekke den bakover til normal stilling slik at sluttstykket kan åpnes. Sluttstykket er da også defekt og videre skyting er vanskelig pga at ejektoren stopper videre ladegrep i sporene til de defekte klipsene som skulle holdt fast skinna. Disse Sakoene er IKKE ei rifle til bruk på bjørn eller annet farlig vilt. På 60-tallet var det en amerikansk børsemaker som konverterte Sako sluttstykker til mauserekstraktorer for å unngå dette problemet. Jeg har akkurat kjøpt en i 338winmag til rådyrjakt.. Edited June 16, 2019 by Torf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AsgeirK Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 20 minutter siden, Torf skrev: Det som er det mest kritiske problemet med gamle Sakoer er at styreskinna på sluttstykket kan løsne under rekyl, gli framover, og sperre for nedre låsklakk når sluttstykket skal åpnes. Sluttstykket blir altså låst i stilling. Dette gjelder spesielt på hardtrekylerende kalibre. For å løse opp dette må man bruke en dor man stikker inn i gassventhullet på skinna og så trekke den bakover til normal stilling slik at sluttstykket kan åpnes. Sluttstykket er da også defekt og videre skyting er vanskelig pga at ejektoren stopper videre ladegrep i sporene til de defekte klipsene som skulle holdt fast skinna. Disse Sakoene er IKKE ei rifle til bruk på bjørn eller annet farlig vilt. På 60-tallet var det en amerikansk børsemaker som konverterte Sako sluttstykker til mauserekstraktorer for å unngå dette problemet. Jeg har akkurat kjøpt en i 338winmag til rådyrjakt.. Løses vell greit med brems/demper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 (edited) Nei, mesteparten av den mekanisk ødeleggende rekylimpulsen skjer når kula starter å aksellerere, før den er ute av løpet. En tung demper noe. Dette er forøvrig ikke bare teori. Jeg har opplevd og sett det flere ganger. Faktisk også på lette Forestere i 308 som bare har et klips på skinna. Tidlig produserte Weatherby Vanguard(Howa) var en Sako-simulering med tilsvarende skinne. Etter en tid ble skinna droppet og Howaen ble slik den er idag. Sakoene hadde også eliminert skinneproblemet ved rett og slett å fjærne skinna og ikke frese ut spor i sluttstykket til klipsene. Låskassa fungerer bedre uten skinne og noen matchrifler på Foresterkassa kom uten skinne. Edited June 17, 2019 by Torf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meatpukk Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 (edited) Når omtrent ble dette utbedra? Regner med jeg ender opp med en 338 sako selv etter jeg har fått rydda litt i garderoben Edited June 17, 2019 by meatpukk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 9 timer siden, AsgeirK skrev: Etter en nermere titt på de to aktuelle så ser jeg att den hunteren har magasinutløser/hengslet underbeslag i avtrekksbøylen, er dette noe en 75 har ? Eller kan det være en 691 ? My bad, så ut som magasin på litt dårlig bilde, men tror nok det er en 691 AV ja, ikke en 75. Men ville vurdert 75n hvis den fortsatt er tilgjengelig. Har en 75 i 6,5x55, fantastisk god børse og en veldig god synt stokk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 (edited) Meatplukk: Problemet med skinna ble aldri utbedret. Man må bare være klar over det. Disse Sakoene fungerer helt greit i 99,999%+ av tifellene. Jeg har hatt og har en selv. Men hvis jeg skulle i "krigen" er det en "krigsmekanisme" eller en Win M70 som blir med. De som ikke kjenner til dette problemet, og blir utsatt for det, forstår som regel ikke hva som låser sluttstykket i stilling. Årsaken er at det er vanskelig å se at skinna har sklidd framover. Derfor blir som oftest pipa skrudd ut bare for å se at styreskinna er årsaken.. Edited June 17, 2019 by Torf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 Nå fikk jeg med meg at @Torf sin Sako havna på Finn, men kanskje andre lurer på hvordan en 85 kan beddes. Pilar foran og bak, og den «løse» klakken som skrues fast i stokken er limt inn som en fast og permanent del i beddingen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plugg69 Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 Slik er det gjort på vår 85 som er beddet.. ser du har søyler @Bly, var det noe forskjell på presisjon før og etter? Tenkte å få søyler i de to andre 85 stokkene.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 51 minutter siden, plugg69 skrev: ser du har søyler @Bly, var det noe forskjell på presisjon før og etter? Vet ikke, fordi jeg gjorde alt i samme operasjon? Men det var forskjell på presisjon før og etter beddejobben. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=150986404 Denne var ikke helt hverdagskost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekyl1 Posted June 27, 2019 Share Posted June 27, 2019 Jeg har arvet en Sako L579. Ifm med vedlikehold tenkte jeg å ta av stokken, og etter det jeg leser meg fram til skal det være nok å skru ut de to skruene under. (En bak avtrekker og en foran magasin). Jeg vet ikke hvor mye kraft man skal bruke for å ta av stokken, men jeg synes den sitter veldig godt fast. Det ser ut til at den har blitt beddet en gang i tiden. Kan det være pga av dette at stokken er vanskelig å ta av? Eller må man også løsne på rekylbolten som går igjennom stokken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted June 27, 2019 Share Posted June 27, 2019 To skruer er nok, noen sier også at man skal løsne magasinbrønnen, uten at jeg vet helt hvorfor. Er den beddet er nok det forklaringen, da ville jeg løftet løpet forsiktig opp, evt prøve å rikke litt opp og ned istedenfor å prøve å dra rett opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekyl1 Posted June 27, 2019 Share Posted June 27, 2019 Da har jeg fått løs stokken. Måtte bare litt rikking til ja, så kom den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Tja! Det er også en måte å gjøre det på. Metoden er nokså lavteknologisk i mine øyne. Man kan i prinsipp gjøre den metoden på kjøkkenbenken hjemme hvis man skaffer seg ei vakuumpumpe. For meg ser det ut som om kjernen er et PU skum? PVC er mye bedre, men til formålet så betyr det antagelig ikke så mye. Skummet har neppe noen form for konstruksjonsstyrke i seg selv. Det er der mest for å ha noe å legge fiberen på før epoxyen binder og fikserer vevet. Det sies i videoen at de ikke kan vise alt for ikke å avsløre produksjonshemligheter. Jeg lurer på hva det skulle være, for det er absolutt ikke en ukjent metode de bruker? Forma avslører alt. Slik som de legger på fiberen/strømpen så har de ingen måte å sikre optimal fiberretning på. De kan med andre ord ikke lege fiber med 45 graders vridning mellom lagene, som ville gitt maksimal stivhet. Jeg skulle i det minste ønske at de kunne tatt seg tid til å legge et kosmetisk lag ytterst uten fiber som bølger i alle retninger. Det hadde gjort mye med "uttrykket", og de har jo allerede en synlig "søm" etter senterlinja. Det blir iteressant og se destruksjon testen i neste episode. Håper de gjør den sikkelig og ikke bare fjaser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Har du testet sånne "sleeves"? Virker som det gjør leggingen betydelig enklere, "bare" å legge i vakuumpose etterpå, slipper å tenke på skjøter på samme måte som med enkeltdeler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted July 6, 2019 Share Posted July 6, 2019 @msteiro Jeg har prøvd karbonstrømpe i mye mindre diameter, og bare for kosmetisk formål. Da la jeg strømpen rett på en glatt flate, så det var enkelt og trekke strømpen over. Så penslet jeg på epoxy i tykt nok lag til å kunne slipe ned overflaten uten å ødelegge fiberen etter herding. Hvis du tenker å prøve metoden til Sako må du være klar over et par ting. For å få strømpen til å «sitte fast» på skumkjernen så bruker de garantert en eller annen form for kompositt spray lim (klister) som løses opp i epoxyen når den injiseres. Hvis du ser hånda til personen som legger på strømpen så har vedkommende mye fiber som sitter fast på fingrene. Det skjer ikke uten klister. Man kan sikkert få til å legge strømpe på «delvis tør» epoxy på samme måte for så å pensle på epoxy i duken til ønsket antal lag? Men da blir vakumering overflødig. Skal man kjøre klassisk vakuuminfusjon med pose så må man tenke på om det skal være et flowmedia på yttersiden av duken. Jeg tipper Sako har løst det ved enten å ha kanaler inn ved kjernen eller så bruker de epoxy som ikke herder før oppvarming slik at de kan bruke all verdens tid på å infusere duken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sør-jeger Posted July 6, 2019 Share Posted July 6, 2019 (edited) På 2:32 i videoen så ser du flere strips med karbon. Det kan virke som de legger disse på punker i stokken som er utsatt for mer krefter. Bak på kolbekappen 2:42 så ligger dette i 90 grader i forhold til resten av "sokken". Kan det være at de legger disse stripsene rundt grep, magasinbrønn, og andre utsatte steder, for så og tre sokken over? Da ville stokken vært mye sterkere, enn om bare "sokken" holder alt sammen? Edited July 6, 2019 by Sør-jeger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted July 6, 2019 Share Posted July 6, 2019 De har garantert lagt mere duk på strategiske plasser, hvis ikke hadde stokken ikke tålt mye bruk. Siden de har laget kjernen i to deler så hadde det ikke vært dumt å legge duk mellom disse delen også selv om det medfører en utfordring med tanke på infuseringen av epoxy. Jeg ville i hvert fall gjort det. Det de har gjort bak på kolben, som er synlig, er å legge en strømpe brettet inn over kolbekappeområdet, mens siste strømpe får ligge «fritt ut» fra kolben. Tidlig i videoen ser man en leppe fra strømpen som stikker ut foran på kolben også. I magasinbrønnen kan man også se at det ligger annen duk enn strømpen. Strømpen er klippet opp og brettet inn her. Det viktigste med en kolbe til kommersielt bruk er nok at man ikke for lett skal kunne slå hull i «skallet». «Styrken» og stivhet er nok egentlig underordnet. Den vil overgår en trestokk nesten uansett hva man lager. Og bieffekter av ytterskall som ikke er lett å punktere er nettopp stivhet og styrke, selv om designet ikke er optimalisert for akkurat dette. Vi får se om destruksjonstesten avslører noe interessant, selv om jeg tviler på det. Jeg tipper stokken overlever det de gjør med den med god margin Hvis man sammenligner produksjonsmetoden til Sako mot f.eks McMillan, så er Sako metoden mange ganger bedre i mine øyne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Som fryktet var destruksjonstesten mest bare tull https://youtu.be/CCGOESNyvIY Men den viser i hvert fall at man ikke trenger å være livredd for at det skal gå hull på stokken slik som mange tror om karbonstokker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morheg Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 (edited) Mine bidrag til sako klubben Sako Carbon Wolf 308. Sako 75 300Wby. Edited August 2, 2019 by morheg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oc Posted August 31, 2019 Share Posted August 31, 2019 Hei. Fersk her på forumet. Har lest litt rundt og drømmer om en carbon wolf i rustfri Noen som har gjort seg noen erfaringer med black wolf eller carbon wolf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morheg Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 På 31.8.2019 den 11.20, oc skrev: Hei. Fersk her på forumet. Har lest litt rundt og drømmer om en carbon wolf i rustfri Noen som har gjort seg noen erfaringer med black wolf eller carbon wolf? Vet ikke om du får carbon wolf i rustfri. Har min i 308. Har ingen ting negativt å si om den. Om du vil ha i black eller carbon avhenger mest om du foretrekker laminatstokk eller syntetisk stokk. Liker veldig godt at man kan fjærne sluttstykket uten å flytte på kinnstøtta. Store ulempen er prisen. Finnes mange andre gode våpen der ute til en lavere penge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mekjen Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 (edited) Hei. Har kjøpt en sako a II i 308w. Lurer litt på hylseutkastet. Når eg tar rolig laddegrep kastar den dårlig. Er det litt fart som skal til, eller er det et problem med fjøra i utdrageren? Edited September 18, 2019 by mekjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakoo Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 (edited) Legger ved bilder av kikkerten som er montert på rifla. Er denne kikkerten montert for langt frem da det ikke er så mye klaring ved bakre base? Det er nok klaring til å legge mellem et ark. Hva tenker dere? Er dette OK? Edited September 18, 2019 by Sakoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 7 timer siden, mekjen skrev: Lurer litt på hylseutkastet. En Sako a II har en hylseutstøter som er plasser på venstre side bak i låsekassa. Samme del som holder sluttstykket på plass/stopper det fra å ramle ut, og derfor der hvor du «trykker» for å få ut sluttstykket. Hylsa støtes ut ved at du trekker hylsa bak sammen med bolten og hylsebunnen treffer en tapp som sender den ut. Avhengig av farten du trekker sluttstykke bakover vil du oppleve forskjellig «kraft» på utstøtet av hylsa. Slapp fjær i utdrageren eller annen feil i utdrageren medfører at hylsa ikke kommer ut av kammeret. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tussehaugen Posted November 1, 2019 Share Posted November 1, 2019 Nokon som veit om ein 85 finnlight black er rustfri med coating eller om det er std. og Blånert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plugg69 Posted November 2, 2019 Share Posted November 2, 2019 Blitt gla i grizzlyn min 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adhoc Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Liten godbit på finn nå, l46 7x33 Sako https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=167610040 Ikke jeg som selger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sku Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 (edited) På min klassiske A5 og andre eldre Sakoer så ser nettskjæringa slik ut : Da jeg for noen år siden vurderte å kjøpe meg en 85, så var det mange, men ikke alle, som hadde stokk med nettskjæring som så ut som fra ei anna rifle enn sako : Er dette noe de begynte med etter at Beretta kjøpte de opp ? Er det bestemte modeller som kommer med den /&%¤&% nettskjæringa eller er det et sjansespill hva man får hvis man bestiller Sako på nett, kan få den stygge stokken selv om har sett bilder av akkurat samme modellen med klassisk Sako nettskjæring ? Edited February 16, 2020 by LynxCAT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmosbakk Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Sako 85 Classic har vanlig nettskjæring. Forøvrig ei knallfin børse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Begnadøl Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 Noen som har carbonlight i 9.3x62 eller 8x57? Vurderer en lettere elgkanon til hundejakta og lurte på noen erfaringer med carbonlight! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.