Jump to content

Ønskeliste


Edward

Recommended Posts

Så hva kunne dere tenke dere av faglige tråder her -- og hva har dere lyst til å skrive om? Jeg tenkte å starte tråder som dealer med enkelte emner ved å skrive et (lengre) innlegg, se hvordan tråden utvikler seg, kopiere god informasjon fra etterfølgende poster inn i førsteposten, og deretter stickye hele tråden.

 

Jeg planlegger følgende tråder:

- Knivstål

- Slipeutstyr (jigger og sett)

- Syntetisk skjeftemateriale (egentlig bare en hyllest til micarta), evt også naturlig

- Produksjon av lærslirer av amerikansk type, steg-for-steg med bilder (dette kommer til å ta litt tid, for a) jeg må skaffe kamera og b) jeg har ikke sydd noe på halvannet år)

 

Har noen lyst til å lese eller skrive om:

- Forskjellige slipefaser (hulslipt, skandinavisk etc) (kan jeg evt. ta, men er ikke ekspert)

- Bryning på frihånd

- Produksjon av kydexslirer

- Produksjon av klassiske skandinaviske slirer

- Kniv-esser og smiing av kniver (Fourten)

- Heltange-blader og "stock removal"

- Herding og anløping

- Noe annet?

Edited by Guest
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oj oj oj...dette blir jo som juleaften dette Edward.

 

Spesiellt dette med stål og sliping er interessant, ikke minst som "oppslagsverk" om det er noe en lurer i forbindelse med knivkjøp osv.

Som en absolutt legmann lærte jeg lærte jeg en hel masse av tråden på sluttstykke.

 

Info om sliremakeri både i lær og kydex høres også meget interessant ut :)

Link to comment
Share on other sites

Så bra ut det.

Skal bidra så godt jeg kan.

 

Som styremedlem i Norsk knivforening vil jeg jo også anbefale de knivinteresserte å melde seg inn der.

250,- i året og dere mottar 4 utgaver av knivbladet, som er et blad som holder høy standard. Det er mange artikler om gamle knivmakere og sånt, men innimellom er det noen stålartikler og gjør det selv oppskrifter. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Når det gjelder opplisting av knivstål, kunne jeg ønske følgende:

I tillegg til stålets generelle karakeristika, ville det vært flott om det også ble sagt litt om bruksegenskaper.

Feks om dette passer til jaktkniver hovedsakelig beregnet for skjæring i kjøtt og flåing.

Eller om det passer for generell turkniv, eller mer robust campkniv osv osv.

 

Også stålets egenskaper med tanke på best eggvinkel, sliping/bryning/eggens holdbarhet ville vært flott.

En slik liste kunne vært fin å ha som referanse både med tanke på egnetheten til de kniver en allerede har, men ikke minst når det dukker opp en godbit og havelysten river og sliter :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ønsker meg et kurs i å slipe kniver, både det å sette opp slitte blader, og "feltbryning" for å holde kniven skarp under slakting o.l

 

Gjerne også med anbefalinger på slipe/bryneutstyr.

 

Jeg er så dårlig på dette at jeg gjerne kjøper ny kniv i stedenfor å slipe/bryne en sløv en. :oops:

 

Dette er jo litt dumt, og ikke minst dyrt. :?

 

mvh

Ulken

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tja, med tanke på at jeg fant en tråd her hvor Tore (MOTT) hadde opptil flere svar, så er det vel ikke noen god grunn til at begynnere som meg skal flotte seg med bilder av produksjonen.

Så vidt jeg husker så har han lagt ut en tutorial eller 2 før, som sikkert kunne resirkuleres her :D

Link to comment
Share on other sites

Tja, med tanke på at jeg fant en tråd her hvor Tore (MOTT) hadde opptil flere svar, så er det vel ikke noen god grunn til at begynnere som meg skal flotte seg med bilder av produksjonen.

Så vidt jeg husker så har han lagt ut en tutorial eller 2 før, som sikkert kunne resirkuleres her :D

 

Tja, skal vi vente på Tore, så kan det ta litt tid. :lol:

 

Kan ikke huske å ha fått med meg noen tutorials av Tore før, men sånn han lager de nå kan det nok bli litt "mye" for en nybegynner.

For en oppstartstråd kan det nok være interessant med en enklere framgangsmåte, så kan den suppleres etterhvert.

Jeg kunna bidratt litt selv også, men har for øyeblikket litt mye på "to do"-lista. :? Kan prøve å huske kameraet neste gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Å bruke et flat og hardt bryne på en konveks egg, vil over tid flate den ut.

(om dette ødelegger den eller ikke er opp til den enkelte)

Selvsakt kan man lære seg å gjøre det riktig med et slikt bryne, men det krever ganske mye trening.

 

http://www.knivesshipfree.com/pages/Sharpening-Videos

 

vis du titter på disse videoene her, så vil du lære alt du trenger å vite om å skjerpe og bryne en

konveks egg for frihånd. Jeg syns faktisk dette er letere en å frihåndsskjerpe en kniv med vanlig

flat slipefase. Legg merke til at du ikke absolutt må kjøpe deg produktene de har for salg på siden,

men kan også kjøpe deg lær og lig. her hjemme.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Hørres kjempe bra ut. Jeg driver på og setter i stand en smie selv.

De går jo and og legge ut filmer fra youtube av kniv smiing.

De ligger en del bra der ute ifra vanilg karbon stål forming til registerkjede og wire damask laging.

Jeg har selv samlet opp forskjelige bor og sagblad stål og div som jeg har tenkt og teste ut

når jeg klarer og sveise stålet.

Har fått to bestilinger på scramasax til noen som jobber på vikingmuseumet her i Lofoten :smile:

De blir nok bare 2 prøver i 6x50mm konstruksjon stål først :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Vi gjør ett forsøk, blir mye engelsk her da.

 

Klippet herfra http://www.britishblades.com/forums/showthread.php?77325-Acronyms-and-Terminology

 

Knife Related

 

Clip Point - a drop point with a cut-out at the tip resulting in a sharper point ie. Bowie, Buck 110

Choil - a cutout in the blade to fit the thumb or index finger for secure grip

Dagger - a piercing blade, usually with two sharp edges coming to a thin point

Drop Point - traditional blade type with sloped spine/ or sloped edge

FF - Friction Folder

FFG - Full Flat Grind

Flipper - protrusion on the spine allowing the knife to be opened by pushing with the index finger or thumb

Hawkbill - Blade with downward curving tip like a claw

Rescue - Blade with blunted tip, designed to cut seatbelts or clothing in an emergency without harm to the victim

Recurve - Blade with an inward curve towards the handle

Reverse S - Blade with two curves ie. Spyderco Cricket

Sheepsfoot - A blade with a straight edge and a curved spine that meets the edge so there is no point

Tanto - Blade with two front edges, chisel point angled to the blade

Wave - protrusion on the blade spine that catches the pocket and opens the blade on removal

Wharncliffe - Blade with a straight front edge and curved back

 

Edges

 

CE - combination edge

Chisel ground - only one side sharpened.

PE - plain edge

SE - serrated edge

 

Locking Mechanisms

 

Slipjoint - A knife with no locking mechanism; the blade being held in place by friction or a spring

Lockback - Knife with a sprung bar running across the back of the frame. When the blade is open, the bar presses against a flat area at the blade pivot, preventing closing. Placing pressure at the end of the bar allows closure.

Linerlock - A section of one of the two liners is cut and shaped so that it springs out into the frame preventing closure. Pushing it sideways releases the blade.

Framelock - Similar to a linerlock except instead of the liner moving across, the frame of the knife has the cut-out required. Stronger than a linerlock.

AXIS lock - " a patented Benchmade exclusive, ambidextrous design; a small, steel bar rides forward and back in a slot machined in both liners. The bar extends to both sides of the knife, spanning the liners and positioned over the rear of the blade. It engages a ramp, tang portion of the knife when the blade is opened. Two omega shaped springs, one on each liner, give the locking bar its inertia to engage the knife tang, and as a result, the tang is wedged solidly between a sizeable stop pin and the AXIS bar itself."

Ball bearing lock - Benchmade again " A compressive lock wedging a ball-bearing between a fixed anvil and the blade tang. The ball is also utilised to detent the blade into the closed position."

 

Handle Materials

 

CF - carbon fibre

FRN - fibreglass reinforced nylon

G 10 - woven glassfibre in an epoxy

Micarta - layers of paper or fabric in resin

SS - stainless steel

MOP - mother of pearl

EDC - every day carry

 

Her er også en del, bare å søke videre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Knives mer utførlig enn norsk versjon, her er det bare å søke videre.

 

Vet ikke om det var dette du var ute etter, men det finnes jo også søkefunksjoner, som forøvrig sjelden blir benyttet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 6 months later...

skulle ønske forumet var delt i to underavdelinger/forum. Knvibrukere og Knivmakere. Tilhører selv den første kategorien. Det gjør selvsagt de fleste knivmakere også, men dere skjønner nok hva jeg mener. Et underforum for de som først og fremst er ute etter å lese om kniver som er å få kjøpt, tester/omtaler, tips osv. Et annet forum for de som selv skal lage og som søker input/erfaringer fra andre som har gjort/gjør det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Hørres kjempe bra ut. Jeg driver på og setter i stand en smie selv.

De går jo and og legge ut filmer fra youtube av kniv smiing.

De ligger en del bra der ute ifra vanilg karbon stål forming til registerkjede og wire damask laging.

Jeg har selv samlet opp forskjelige bor og sagblad stål og div som jeg har tenkt og teste ut

når jeg klarer og sveise stålet.

Har fått to bestilinger på scramasax til noen som jobber på vikingmuseumet her i Lofoten :smile:

De blir nok bare 2 prøver i 6x50mm konstruksjon stål først :lol:

 

Gode ideer flesjå !

 

Dette kunne jeg tenke meg å se mere av:

 

-Erfaringer med stål fra sager, fjærer, filer osv. spesielt herde og anløpnings data.

-En youtube tråd med det beste derfra, kan anbefale trollskyy: http://www.youtube.com/user/Trollskyy" target="_blank

-En oversettelse av AISI til Norsk Standard, eks hva heter fjærstålet 5160 i NS?

-En bilde serie der du lager scramasax

 

hanseinar

Link to comment
Share on other sites

-Erfaringer med stål fra sager, fjærer, filer osv. spesielt herde og anløpnings data.

...

-En oversettelse av AISI til Norsk Standard, eks hva heter fjærstålet 5160 i NS?

 

De fleste karbonstål og lavlegerte stål kan herdes fra ca 800 C med en holdtid på 15-30 min og anløpes to ganger to timer på 200-250 C. Avhengig av hardheten du ønsker.

Kjøl i olje. Blir det ikke hardt må det kjøles i vann.

 

Ut over det er det håpløst å få bekrefta sammensetningen på stål man finner uten å analysere det. Det er bedre å bare kjøpe en bit med kjent stål som ikke er brukt og inneholder sprekker.

 

Norsk Standard på materialer er på vei ut. Det meste går på Europastandard nå.

AISI 5160 får du ikke kjøpt i Norge, det blir for det meste brukt i USA. Det du som regel finner er AISI 6150 (50CrV4), AISI 9255 (55Si7) og SS1770/1778.

AISI/SAE standarden er forøvrig mer oversiktlig siden den forteller hvor mye karbon det er i stålet og om det er legert eller ikke. De siste to eller tre sifrene er karboninnholdet; 5160 - 0,6% karbon. 52100 - 1% karbon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
skulle ønske forumet var delt i to underavdelinger/forum. Knvibrukere og Knivmakere. Tilhører selv den første kategorien. Det gjør selvsagt de fleste knivmakere også, men dere skjønner nok hva jeg mener. Et underforum for de som først og fremst er ute etter å lese om kniver som er å få kjøpt, tester/omtaler, tips osv. Et annet forum for de som selv skal lage og som søker input/erfaringer fra andre som har gjort/gjør det samme.

 

Er jo ikke så mye "trafikk" her, men likevel, som foreslått, kunne det kanskje hjelpe på litt om man fikk en underavdeling for masseproduserte kniver (ser forum der ute med egen gruppe for "production knives")? Ingen som har meninger om dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
På 2.5.2008 den 9.31, Ulken skrev:

Ønsker meg et kurs i å slipe kniver, både det å sette opp slitte blader, og "feltbryning" for å holde kniven skarp under slakting o.l

 

Gjerne også med anbefalinger på slipe/bryneutstyr.

 

Jeg er så dårlig på dette at jeg gjerne kjøper ny kniv i stedenfor å slipe/bryne en sløv en. :oops:

 

Dette er jo litt dumt, og ikke minst dyrt. :?

 

mvh

Ulken

Nøyaktig dette er jeg interesser i og. Det kunne vært meg som skrev dette innlegget.  Er helt blank på sliping og skjerping.

Hadde og vært interessant å vite pros and cons for konvekse,konkave,hulsipte og scandi slipte kniver.

Edit: Hvordan har det seg at en tråd med siste innlegg fra 2015 ligger øverst i emnelisten? Går det på for meg uleste tråder?

Edit 2: aha,festet tråd. Må lære meg å bruke øyne 😆

Edited by Jegerlærling
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Jegerlærling skrev:

Nøyaktig dette er jeg interesser i og. Det kunne vært meg som skrev dette innlegget.  Er helt blank på sliping og skjerping.

Hadde og vært interessant å vite pros and cons for konvekse,konkave,hulsipte og scandi slipte kniver.

Edit: Hvordan har det seg at en tråd med siste innlegg fra 2015 ligger øverst i emnelisten? Går det på for meg uleste tråder?

Edit 2: aha,festet tråd. Må lære meg å bruke øyne 😆

Disse videoene er ganske gode:

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Jegerlærling skrev:

Takk igjen Metallurgen. Ja han forklarte bra. Men er redd jeg trenger ett praktisk kurs uansett 😊 Men alt er vel trening,prøving og feiling. Skulle ønske jeg hadde lært alt slikt som barn,men aldri for sent sies det ☺

Du kommer langt med prøving og trening. En hulslipt kniv (skandinavisk sliping) vil være det beste å begynne med. Press med pekefingeren så eggen ligger plant mot steinen, beveg bladet sakte fram og tilbake, og løft skaftet  for å ta tuppen.
Kniver med sekundæregg krever litt mer trening.

Du kommer langt med en 1000/4000 kombinasjonsstein som denne. Du finner nok denne i noen norske butikker også:

http://www.leevalley.com/us/Wood/page.aspx?p=33009&cat=1,43072,67175,67177&ap=1

Men du vil også måtte rette den av når den blir krum:

http://www.leevalley.com/us/Wood/page.aspx?p=55067&cat=1,43072,67175,67176&ap=1

 

Holder til i Rogaland, så om du er i området kan jeg alltids vise deg noen triks. Ellers har jeg stand på Camp Villmark på Lillestrøm på våren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Metallurgen skrev:

Du kommer langt med prøving og trening. En hulslipt kniv (skandinavisk sliping) 

 

Holder til i Rogaland, så om du er i området kan jeg alltids vise deg noen triks. Ellers har jeg stand på Camp Villmark på Lillestrøm på våren.

Tusen takk. Holder selv til i Østfold. Kommer til å se etter deg på messen på Lillestrøm ☺

Ser  jeg etter Metallurgen? 

Edited by Jegerlærling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Metallurgen skrev:

Holder til i Rogaland, så om du er i området kan jeg alltids vise deg noen triks. Ellers har jeg stand på Camp Villmark på Lillestrøm på våren.

 

Er vel ikke tilfeldigvis du som driver Haakonsen knives?

Link to comment
Share on other sites

På 4.12.2018 den 8.45, Metallurgen skrev:

Jepp :)
Det er selvsagt andre knivmakere dere kan diskutere sliping/bryning med også der.

Men du fremstår som meget hyggelig, hjelpsom og kunnskapsrik

Oi,det Field kittet på bloggen din så meget praktisk og solid ut.  👍

Edited by Jegerlærling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Så en fællkniven dc 521 diamant/keramikkbryne i Sverige i dag. Til rundt 800 SEK. Er det noe å lære seg på,eller er worksharp tingen for en med litt for mange tommeltotter? Om man øver seg på billige morakniver?

 

Edited by Jegerlærling
Autokorrektur gir mer skriveleifer enn å skrive i fylla
Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig glad i diamant for rask avvirking og keramisk for siste puss. Min favoritt er Spydercos doble keramiske bryne. Jigger er vel og bra, men blir de brukt? Jeg går som regel lei av slikt leamikk, og selv om det krever litt trening kommer en veldig langt uten.   Et simpelt bryne går alltid i sekken, jiggsett blir for mye ræl på tur.

Link to comment
Share on other sites

En Woksharp og et bryne blir litt forskjellige ting. Bryne er bedre egna til ren vedlikehold, mens worksharpen er mer effektiv når kniver er mer slitt eller skadet.
En worksharp vil i tillegg gi en svak konveks egg, så eggen du får blir ikke like god til å bryne. En rund slipestein er mer egna til å kombinere med bryner.

Er enig med Erlend Meyer at spydercos bryner er gode, og selv om bryner krever mer trening er de kjappere å ta i bruk underveis, og spesielt i felt.
Vil du ha et veldig enkelt system kan du se på Spyderco Sharpmaker eller lignende. Veldig kjappe og enkle å bruke, men har sine begrensninger. De vil blant annet gi en sekundæregg så er ikke ideelle for skandinavisk slipte kniver, i likhet mer worksharpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Men kun til forsøk/trening så er altså en sten med 1000/3000 grit fint, samt ett stroppebrett med lær og grønn compound? Kjøpte en sten til 60 kr på clas ohlson. Det står ikke grit på pakningen, men under spørsmål og svar så svarer en at det er 120/240 grit, en annen svarer 240/350, og en sier de ikke egnet deg for kniver,mens en annen sier den fint kan brukes. Alle representanter for CO, riktig nok med ett par års mellomrom. Hvilken grovhet er greit på diamantbryne da?

Link to comment
Share on other sites

På 23.12.2018 den 15.19, Jegerlærling skrev:

Men kun til forsøk/trening så er altså en sten med 1000/3000 grit fint, samt ett stroppebrett med lær og grønn compound? Kjøpte en sten til 60 kr på clas ohlson. Det står ikke grit på pakningen, men under spørsmål og svar så svarer en at det er 120/240 grit, en annen svarer 240/350, og en sier de ikke egnet deg for kniver,mens en annen sier den fint kan brukes. Alle representanter for CO, riktig nok med ett par års mellomrom. Hvilken grovhet er greit på diamantbryne da?

1000/3000 og strop er fint til vedlikehold, og du vil kunne oppnå en rimelig god egg med det.
Kan nok stemme at de brynene du finner på CO og Biltema er endel grovere enn dette, og de kan brukes til grovbryning for å fjerne hakk osv. Fungerer jo til kniv om man ikke har noe imot den grove eggen.
Vil du ha et diamantbryne til vedlikehold vil rundt 1000 grit være fint. Et grovere bryne gir dertil grovere egg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, Metallurgen skrev:

1000/3000 og strop er fint til vedlikehold, og du vil kunne oppnå en rimelig god egg med det.
Kan nok stemme at de brynene du finner på CO og Biltema er endel grovere enn dette, og de kan brukes til grovbryning for å fjerne hakk osv. Fungerer jo til kniv om man ikke har noe imot den grove eggen.
Vil du ha et diamantbryne til vedlikehold vil rundt 1000 grit være fint. Et grovere bryne gir dertil grovere egg.

Tusen takk igjen Metallurgen. Det leter jeg opp sten og stropp før å forsøke meg på moakniv til trening først 🎄

Link to comment
Share on other sites

Har ikke handla fra denne butikken før eller noe erfaring med Naniwa, men virker som greie alternativ:
https://www.skarpekniver.com/naniwa-dbl-bryne-1000-/-3000.html/

https://www.skarpekniver.com/skarpekniver-dbl-bryne-1000/3000-by-naniwa.html/

https://www.skarpekniver.com/naniwa-spesialty-stone-dbl-bryne-1000/3000.html/

 

Underlag for kniven går det greit å improvisere, men det er en fordel med en avretter for å holde brynene flate:

https://www.skarpekniver.com/korrigeringsbryne-60.html/

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På 28.12.2018 den 13.11, Metallurgen skrev:

Har ikke handla fra denne butikken før eller noe erfaring med Naniwa, men virker som greie alternativ:
https://www.skarpekniver.com/naniwa-dbl-bryne-1000-/-3000.html/

https://www.skarpekniver.com/skarpekniver-dbl-bryne-1000/3000-by-naniwa.html/

https://www.skarpekniver.com/naniwa-spesialty-stone-dbl-bryne-1000/3000.html/

 

Underlag for kniven går det greit å improvisere, men det er en fordel med en avretter for å holde brynene flate:

https://www.skarpekniver.com/korrigeringsbryne-60.html/

Hei igjen Metalurgen og andre. Maser veldig her nå. Kjøpte en såkalt paddle strop fra Amazon . Det sto suede leather (semsket) og av 48 kommentarer må 95% ha vært svært positive. Men det jeg mottok det mere ut som gummi enn lær. Fikk og med grønn compound . Hvis jeg skal kjøpe lær og lime på en fjøl selv, så har jeg fått inntrykk av at kjøttsiden skal opp (altså kniven skal stroppes mot innsiden/kjøttsiden av læret)? Og har det noe å si hvor grovt læret/skinnet er? Hilsen novise som trenger å mates med teskje. Kniver jeg skal forsøke å lære på et mora scandi grind og etterhvert jakt/bushkraft kniver. E.eks Øya Hunting Knife med sekundær egg og 440 stål. Vet ikke hva slags 440 eller etter hvilken grad den er slipt. Hvilken grad er f.eks frost rød?

Link to comment
Share on other sites

Er relativt enkelt å lage en stropp. Selv bruker jeg tykt, gjennomgarva lær, og stropper mot kjøttsiden (så narven er limt mot treet).

(I noen tilfeller har jeg hørt om folk som polerer mot narven også, mulig dette er når man bruker svært fin voks, men det er mot kjøttsiden som er det vanligste.)

Lær fra et lærbelte burde fungere.

Er læret veldig ujevnt får du kontakt på mindre areal av gangen, så det vil være ugunstig, men stroppen bør fortsatt fungere.

Har ved noen tilfeller slipt læret etter liming for å få det jevnere; noen ganger hjelper det andre ganger har resultatet blitt værre.

Edited by Metallurgen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 12/3/2018 at 2:43 PM, Thor said:

Et av de beste brynene for feltbruk jeg har vært borti er denne greia. Den gjør det så enkelt å få både kniver og andre ting skarpt at alle kan gjøre det:

www.youtube.com/watch?v=iLWrdGEBMt8

 

 

Benchmade brynet du linker til ser ut til å være en kopi (lisensiert vil jeg tro ) av Work Sharp sin "Guided Field sharpener". Og som vanlig, Benchmade tar seg betalt, kr 999 hos milrab.no - mot Works sharp sitt til kr 429 hos Magsinet.no (og andre) (Bearskin.no priser Work Sharp brynet til 389, men der er de utsolgt nå - så da spørs om den prisen varer om de får det inn igjen).

Edited by mdm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...