Jump to content

Nyheter i media


Gunnar

Recommended Posts

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1182202.ece

 

Denne artikkelen har noen feil og mangler så jeg utdyper litt her. Den ene av disse går i klassen min, så jeg kjenner til saken derfra. Disse to var på fuglejakt, og ble som artikklen sier overrasket av mørket, men de var godt kledd og frøs ikke.

Kan vel si at dette er ganske pinlig for han no :lol: Det kunne jo godt mye værre. Det viser jo or fort situasjonen kan forandre seg når man er på tur, og for viktig det er å være forberedt.

Link to comment
Share on other sites

Truet politiet med hagle

Jakter på våpendesperado (22) i Sandefjord

 

Politipatruljen måtte trekke seg tilbake da de ble truet, og

hadde ved 02-tiden ikke oversikt over hvor 22-åringen befinner seg.

 

Den 22 år gamle mannen fra Sandefjord er tidligere straffedømt, og skal ifølge politiadvokaten være godt kjent av politiet.

våpendesperado argh! Kan de ikke si Desperat vepnet kriminell isteden? Ordet Våpen skal vist kun brukes vis det kan lades negativt. :roll::?:evil:

Link to comment
Share on other sites

Busspassasjerer tok "saken i egne hender":

 

http://www.dagbladet.no/2008/11/16/nyhe ... im/3736458

 

Tøft gjort! Det sies jo ellers at en ikke skal gjøre noen form for motstand, hvis noen sier de har våpen (Dillingers såpestykke, f.sks.).

 

Den bevæpnede var "en kjenning av politiet". Og da hadde han naturligvis våpen? Disse folka har ikke politiet noen hast med å avvæpne, i motsetning til f.eks. "Ravntind" i "Våpen på jakttur"-tråden!

Link to comment
Share on other sites

Miljøorganisasjonene raser mot at Foreningen Ny Rovviltpolitikk får statsstøtte.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=540999

 

Organisasjonene mener at myndighetene ikke skal betale ut støtte til organisasjoner som er uenige i myndighetenes egen politikk.

 

Og glemmer sabotasjen av lisensjakt på ulv, glemmer demonstrasjonene mot Snøhvit, glemmer sivil ulydighet i forbindelse med skytefelt på Østlandet.

 

Ja, de argumenterer faktisk for at alle organisasjoner som får statsstøtte skal være helt enige i myndighetenes politikk... Eller kort og godt at vi skal opprette tyranni uten ytringsfrihet i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med
Vi lovlydige blir straffet raskere og hardere en kriminelle' date='sånn er det bare desverre.[/quote']?

 

Nå er man vel ikke lovlydig så lenge man blir straffet. Det er opp til rett myndighet å vurdere hvorvidt noen trenger å varetektsfengsles og samtidig prioritere hvilke saker som kommer opp først, og de tar mest sannsynlig en mye bedre vurdering enn meg og deg, Sammleren.

 

Jeg mener jo selv at det er stor fare for gjentakelse her, da disse tydeligvis er vanekriminelle, men det er ikke min jobb å mene dette...

 

Du gjorde uansett en bedre jobb enn politiet...

 

http://www.tronderavisa.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081202/NYHETER/233825591

Onsdag kveld skal 24-åringen ha stjålet en bil utenfor nærbutikken på Frosta. Dagen etter skal han ha kjørt den samme bilen, da han kolliderte med en annen personbil i Steinkjer sentrum.

 

24-åringen stakk av etter kollisjonen, og politiet tok opp jakten på ham.

 

– En periode var vi hakk i hæl, men han klarte å stikke av for oss, sier etterforskningsleder Trond Garberg ved Steinkjer politistasjon.

 

24-åringen er identisk med personen som i forrige uke skal ha brutt seg inn på en gård i Henning, og blant annet stjålet tre våpen, en firehjuling, en motorisert hekksaks, og en kanne bensin.

Link to comment
Share on other sites

ADVARSEL – ikke legg ut bilder, film eller annet jaktmateriale på nettsider som youtube,Adresseavisa,VG,Dagbladet osv. Du vil garantert bli politianmeldt.

Jakt og kos deg, men ikke del det med andre.

Mvh

En som har gjort den samme feilen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...