Jump to content

Nyheter i media


Gunnar

Recommended Posts

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

http://www.agderposten.no/article/20081 ... 3282/1012/

 

Fikk bot for geværslurv

 

Kjetil Mortensen fra Vegårshei skulle bare hjelpe til med å frakte en elg ned fra heia. Da han kom tilbake fikk han en uhyggelig overraskelse.

For etter at en hjelpsom jeger på Hommelsgård kom ned igjen fra heia, var geværet hans tatt og bilen avskiltet. Politiet var nemlig i området på jakt etter en stjålet 4-hjuling da de kom over bilen til Mortensen med et gevær henslengt i baksetet.

 

– Jeg vet jo at vi skal oppbevare geværet sikkert, og ikke skal legge det i baksetet i bilen, forteller en angrende Mortensen.

 

Han mener bestemt at de aller fleste jegere legger geværet i bilen når de skal hjelpe til, og at det bare var uflaks at han ble tatt.

 

– Jeg skal selvfølgelig være mer nøye fremover, og jeg håper at folk slutter å gjøre dette, sier han.

 

Han har fått tilbake geværet og kan fortsette jaktsesongen, men må nå ut med en bot på 5.000 kroner.

 

– Nå har ikke politiet mye å gjøre, skal forbannede medjegere ha sagt da de hørte denne historien.

Link to comment
Share on other sites

Klipp fra Agderposten. Med filmsnutt. Lokking, intervju og bukkefall.

 

http://www.agderposten.no/article/20081009/LOKAL8/547477996/1004/ABONNEMENT

 

Rådyret tror det hører lyden av en parringspartner. I stedet venter en jeger med rifle i buskene. Hør Tom Skjulestads fantastiske dyrelyd-repertoar, og se dyrene bli lurt!

 

Tom Skjulestad er ikke som andre jegere. Han har lært seg lydene deres, og bruker dem når han jakter.

 

På TVAs innslag kan du se hvordan arendalsmannen med all verdens dyrelyder lurer dyrene til å tro at de skal få parringspartner. I stedet lurer en jeger med rifle bak buskene.

 

Arendals-mannen har hovedrollen i filmen «Lokkejakt på rådyr».

 

Med den kan jegere ta i bruk tipsene hans for å lage lyder som skal gi suksess på jakt. Skjulestad mener det hjelper.

 

– Klarer du å gjøre det riktig er du ganske sikker på å få dyr, mener han.

Link to comment
Share on other sites

Ei overskrift i Dagbladet lyder: "Viste skuddsikker hud". Jeg synes denne "bekledningen" er særdeles lite skuddsikker. "Designeren" sier også at han bruker "kuler fra skytevåpen" i "kolleksjonen". Jeg kan ikke se annet enn etpar halssmykker som minner om projektiler, etter en rask kikk. Men kanskje dere kan komme til andre konklusjoner, hvis dere ser NØYE på disse bildene ?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...