sako. Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 I morgen (forhåpentligvis) skal jeg til Winge Våpen å kjøpe meg ny kikkert. Det blir en Zeiss Victory Varipoint 3-12x56 med lys. Jeg har i utgangspungtet bestilt ret.69, men er litt i tvil om jeg skal velge ret 60.....???! Har Kammerfolket noen argumenter for og imot disse to retikkler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Jeg har samme sikte med retikkel 60 og er svært godt fornøyd med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarvekongen Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Jeg har retikkel 69, og med prisforskjellen fra retiklene som ikke har belysning for dag, ville jeg nok idag valgt retikkel med kun belysning for kveld/natt. Årsaken er at 3-12 forstørrelse ikke egner seg veldig godt til raske skudd på dagtid, og også at Zeiss sin lysbryter er veldig lett å slå av uforvarende. Jeg vil faktisk påstå at lysbryteren er lite gjennomtenkt med dårlig funksjon i forhold til det som Swarovski og Schmidt&Bender bruker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
santo 1 Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 I morgen (forhåpentligvis) skal jeg til Winge Våpen å kjøpe meg ny kikkert. Det blir en Zeiss Victory Varipoint 3-12x56 med lys.Jeg har i utgangspungtet bestilt ret.69, men er litt i tvil om jeg skal velge ret 60.....???! Har Kammerfolket noen argumenter for og imot disse to retikkler? Zeiss Victory Varipoint 3-12x56.m/lys #.69... Er det ikke sabla lang leveringstid på denna da Ossen pris har du fått Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sako. Posted September 18, 2010 Author Share Posted September 18, 2010 Fikk SMS fra Ole M. på Winge i dag. Det ligger en med navnet mitt på med retikkel 69 på pulten hans nå. Så på mandag blir det nytt rør på rifla Prisen er 17200.-, det er vel nest lavest, ser XXL har de til 16790.-. Men foretrekker å handle med fagfolk når jeg skal bruke så mye penger, og jeg har mer tro på service i ettertid..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drever_Jan Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 MBO.NO selger den for 16780 Kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sako. Posted September 18, 2010 Author Share Posted September 18, 2010 Som sakt,service er viktigere for meg enn noen få hundrelapper når jeg skal handle kvalitet ! Det koster litt ekstra å ha et menneske av kjøtt å blod å forholde seg til, enn en mail adresse.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts