Jump to content

Zeiss,hvilket retikkel?

sako.

Recommended Posts

I morgen (forhåpentligvis) skal jeg til Winge Våpen å kjøpe meg ny kikkert. Det blir en Zeiss Victory Varipoint 3-12x56 med lys.

Jeg har i utgangspungtet bestilt ret.69, men er litt i tvil om jeg skal velge ret 60.....???!

Har Kammerfolket noen argumenter for og imot disse to retikkler?

Jeg har retikkel 69, og med prisforskjellen fra retiklene som ikke har belysning for dag, ville jeg nok idag valgt retikkel med kun belysning for kveld/natt. Årsaken er at 3-12 forstørrelse ikke egner seg veldig godt til raske skudd på dagtid, og også at Zeiss sin lysbryter er veldig lett å slå av uforvarende. Jeg vil faktisk påstå at lysbryteren er lite gjennomtenkt med dårlig funksjon i forhold til det som Swarovski og Schmidt&Bender bruker.

I morgen (forhåpentligvis) skal jeg til Winge Våpen å kjøpe meg ny kikkert. Det blir en Zeiss Victory Varipoint 3-12x56 med lys.

Jeg har i utgangspungtet bestilt ret.69, men er litt i tvil om jeg skal velge ret 60.....???!

Har Kammerfolket noen argumenter for og imot disse to retikkler?

Zeiss Victory Varipoint 3-12x56.m/lys #.69... :shock: Er det ikke sabla lang leveringstid på denna da :?: Ossen pris har du fått :?:

Fikk SMS fra Ole M. på Winge i dag. Det ligger en med navnet mitt på med retikkel 69 på pulten hans nå. Så på mandag blir det nytt rør på rifla :D

Prisen er 17200.-, det er vel nest lavest, ser XXL har de til 16790.-. Men foretrekker å handle med fagfolk når jeg skal bruke så mye penger, og jeg har mer tro på service i ettertid.....