Jump to content

METALLSILHUETTSTEVNER PÅ KONGSBERG


jofla

Recommended Posts

Jeg ser at det i en annen tråd her inne (signert PNMF) står følgende

Fulstendig terminliste så langt finnes på http://www.ms-skyting.no/ under terminliste i venstre "stige".

Da jeg går inn der for å sjekke datoer for aktuelle metallsilhuettstevner for sommeren - så ser jeg til min forundring at NMF sitt styre sentralt - med sin president Birger Glosimot - ikke har ført opp på forbundets terminliste de stevne datoer som ble fastsatt på Kongsberg MS sitt årsmøte.

Det til trots at det var hele 5 personer fra NMF sitt styre tilstede på dette årsmøte - innklusiv Birger Glosimot.

Og disse 5 personene - som alle er medlemmer i KMS - var alle med på å bestemme datoer for klubbens stevner.

 

Her kan det faktisk oppfattes som NMF - med sin president i spissen - boikotter Kongsberg klubbens stevner av en eller annen årsak.

Hva nå enn årsaken kan være fra NMF sin side - så føler jeg at det er grunnlag for å gi uttrykk for at jeg tror dere som sitter som tillitsavalgt i NMF`s sitt styre sager over den greina dere sitter på - bokstavelig talt.

Bli voksne - og ta i bruk litt sunt bondevett - og få denne saken ut av verden.

 

På bakgrunn av dette velger jeg å legge ut KMS sine stevnedater - som ble vedtatt på årsmøte - her på nettet.

 

18 mai. Pistol.

24 - 25 mai. Norgesmesterskap i rifle.

28 - 29 juni. Norgesmesterskap i Fin og Fieldpistol.

10 august. Pistol

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gjenstående stevner i regi av Kongsberg Metallsilhuettskyttere (KMS) avlyses på grunn av at stevnene ikke er ført opp i Norges Metallsilhuettforbund (NMF) sin terminliste og ikke er aprobert.

 

Stevnene det gjelder er:

28.-29. Juni Norges Mesterskap Fin og Field pistol

10. August Åpent stevne pistol

 

På vegne av styret i KMS

Link to comment
Share on other sites

Det er meget beklagelig at det er blitt slik som dette. Det ser desverre heller ikke ut til at det andre klubber som på det nåværende tidspunkt kan overta arrangementet av de NM øvelsene som KMS ikke har fått arrangert, eller de NM øvelsene KMS ikke kommer til å arrangere.

Link to comment
Share on other sites

Fine bilder i Varden i dag!

Kjent figur fra SL

 

http://www.varden.no/article/20080626/S ... 150/1001/_

 

Dette hører vel i grunnen ikke inn under tråden Metallsilhuettstevner på Kongsberg, men da jeg ikke er fra området skal jeg ikke hardnakket påstå at Notodden ikke ligger under Kongsberg :wink:

 

En ting som i allefall er sikkert er at den som har skrevet dette ikke vet hvem og hva han snakker om:

"Den eneste grenen han ikke vant var i kategorien fripistol 2 hvor det ble bronse bak Bjørn Erik Tønnesen og Nikolay Mustaparta fra Notodden."

 

Nikolay Mustaparta er absolutt ikke på noen måte fra Notodden, og har ikke under noen omstendigheter ytret noe som helst slags ønske om å være derifra. Makan til friheter disse journalistene tar seg :shock:

 

Det var forøvrig i øvelsen Grov pistol produksjon Birger Glosimot ble slått av Tønnesen og Mustaparta.

 

 

Neste bom (fra journalistens side): "I fripistol 2 tok Notodden tredobbelt. Glosimot vant foran Sveinung Hegna og Bjørn Gunnar Isaksen."

Dette skal være Grov pistol fri 1 1/2size.

 

Grov pistol fri 2, som det henvises til flere ganger ble vunnet av Birger Glosimot med Bjørn Erik Tønnesen på andre og Nikolay Mustaparta på tredje. Viser forøvrig til resultatlistene som ligger på metallsilhuett.no under Resultater og 2008.

 

Hadde vært morsomt å høre reaksjonene i etterkant dersom en journalist hadde vært så unøyaktig når han skrev om f.eks. fotballresultater :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært morsomt å høre reaksjonene i etterkant dersom en journalist hadde vært så unøyaktig når han skrev om f.eks. fotballresultater

 

Viktig at vi som skyttere er aktive med å sende inn resultatlister og kanskje en liten notis med bilder når vi har hatt et stevne. Må vise omverdenen at det er noe som foregår i skytterverden også :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...