Jump to content

"Klatring" med loddet løp, kombi.


Recommended Posts

Tenkte å dele en erfaring som jeg fikk med min kombi, en BRNO 502.5(12/70 x 6.5x55) Jeg hadde problemer med "klatring" på denne børsja med kikkertsikte, ca 30cm mellom første og tredje skuddet i en 3 skudds-serie. Men så på ett annet forum at der var en som påsto at dette ble borte ved bruk av de åpne siktemidlene, dette måtte jo prøves.. :) Og da kom :D , fikk jo fin samling jo. 3 skudd godt innenfor snusboksen. Problemet med "klatring" kom etter at jeg fikk åpnet trangboringen på hagl-løpet, før dette ble gjort kunne jeg greit samle tre skudd innenfor 5cm med kikkertsikte på. Dette behøver jo ikke å være tilfelle for andre, men funket for meg. :)

Link to comment
Share on other sites

Har hørt mye om dette med klatring på kombi med loddet løp sjøl, men det opplever ikke jeg som noe problem. Har en Antonio Zoli 12/76 - .222 rem. Var en tur på skytebanen her om dagen og skjøt 10 skudd på ca tjue minutter. De fire første var ganske raske, ut med hylsa, inn med ny patron og kort tid til sikte før avtrekk, liten pause på et par, tre minutter, så tre til, og til slutt tre raske, da med annen type patron (men blyspiss 50 grs begge merker). Ingen spredning overhodet. De to "midterste" skuddene satt nøyaktig i samme hullet til og med. Ikke mulig å se at det hadde gått to skudd der. Dette var for øvrig på 30 meters hold, som jeg skulle skyte den inn på da.

 

Så det med spredning ser nesten ikke ut til å gjelde min kombi. Har for øvrig på en liten kikkert. Ikke skutt med den uten. Jeg er i hvertfall storfornøyd med den børsa! :)

Er det grovere kalibre dette problemet gjelder? Lille .222 lager kanskje ikke så varme løp at det får stor betydning? Løpet virket i hvertfall ikke mer enn lunkent da jeg ga meg med skytingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...