Jump to content

Fjerning av CCL olje på stokk


Joggen

Recommended Posts

Smørte tidligere i sommer inn jaktriflen inn i dette CCL settet(gun condition kit) for å få ei flottere treverk. Det ble fint, men oljehinnen vil lissom ikke tørke helt. Blir gråe stygge merker etter hender og fingre. Mener jeg brukte nok herder og. Settet består av tre flasker. Nr 1 en slags voks, nr 2 rootolje(rødolje) og nr 3 herder. Lurer på om noen har tips på hvordan en får bort denne oljehinnen som ikke blir helt tørr?. Klart sandpapir tar det, men noe veskeaktig som kan løse det opp, som er raskere enn å pusse ned hele stokken?. Det er tynnt og mykt, så det er lett å fjerne. Lurer på om noen har erfaring eller tips på å fjerne sånn lett herdet oljehinne?.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd å smøre inn bare med herder? Det har jeg gjort med bra resultat. Hvis oljen ikke får tørke nok i mellom laga så vil jeg tro det blir litt klebrig. Det samme skjer vel hvis olja blir lagt på for tykt. Prøv med ett tynt lag bare med herder å la det tørke ett døgn . Etter alt er skikkelig tørt blander du olje og herder for å bygge opp en flott finish :)

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg gjorde det rett, leste godt bruksanvisningen, som faktisk var god og på norsk. Blandet rett med herder og olje. Feilen har trolig vært for tykt lag?. Valgte dette CCL oljesettet, for at det var så vakker og fin rød glød i treet, og det ble det nå og, men det tørket lissom ikke helt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...