Jump to content

Baksiktet på Colt Gold Cup


Kalashnikov

Recommended Posts

Hallo alle, jeg ville blitt glad for meninger/erfaringer ift problematikken med Gold cup'ens baksikte. Har lest en del forum på nettet, alt fra forbedringer på Elliasen-siktet til ren utskiftning. Nåla eller splinten på min Colt GCNM driver og sklir ut, (Som fester siktet til sleiden) samt at platen med siktesporet/siktehuset vandrer i høyden.

 

Er det noen som vet om DETTE siktet passer og sklir rett inn på Gold Cup'en UTEN å måtte ta den til børsemaker???

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=840433

 

Og: Hvordan løsner man og tar av Ellisen-siktet - er det noe en ikke-kyndig kan klare?

 

Linken er litt treg, men siktet er Kensight. Jeg er klar over at Millett-siktet ofte er brukt på Gold cup'en...

 

Vennlig hilsen Kalshnikov/Trond

Link to comment
Share on other sites

Elliason siktet er greit å ta av. Bruk en dor, som passer hullet i sleiden og bank forsiktig ut. Du kan ellers splitte rulle pinnen som sitter der og forsiktig utvide den, slik at den sitter,evt bruke litt locktite i hver ende av pinnen. Vandringen på plata med skuret har jeg ingen løsning på. Når siktet taes av, vær forsiktig med høydeskruen, at den fortsatt sitter nede i sporet sitt. Skruen holder, men det kan være, eller bli skade på stifta skruen hviler imot.

Champion siktet skal gå rett i på Gold Cup´en. Har kjøpt ca 15 av annen modell derifra (direkte) og er godt fornøyd. Millett synes ikke lenger å produsere håndvåpen sikter.

Link to comment
Share on other sites

Baksiktet sitter bare med rullepinnen og høyde skruen, så om du tar ut pinnen først og skrur ut, samtidig holder høydeskruen nede i "hullet" sitt, skal demonteringten gå bra. Den pinnen som presser mot knepp hakkene i høydeskruen, har en ganske sprø rullepinne, som fester under og over del av denne pinnen sammen fra under og overside av siktet. Har hatt store problem å finne tilsvarende dim for repparasjon, derfor jeg anbefaler forsiktighet.

Link to comment
Share on other sites

ser da ut som siktet på midway er identisk. Står jo også beskrevet slik. Men det løser ikke det grunnleggende problemet. Tværrpinnen er for klein. Ikke bare sklir den ut, den knekker etter lang tids bruk også. Radikal løsning som flere har beskrevet; ta ut hullet og tilpass en 2mm pinne. bruk et slitt bor. Hullet åpnes greiest med en nålefil. Da har man kontroll hvor mye og hvor man tar av gods. Føler man seg kapabel til oppgaven, så er det bare å sette igang.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg vet at det gjøres slik også, men på min, har det holdt med lett stuking. Vet Flemming M. har anbefalt å kutte.

Har nok skutt godt over 10.000 med min uten at pinnen har røket, men før jeg fikk festet skikkelig, holdt den på å "krabbe ut"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...