Jump to content

To avtrekkere, trekke av begge?


dalla

Recommended Posts

Børsa skal tåle det, men låsen har nok ikke godt av det over tid. Du skal være veldig synkron i avtrekket for at stålet skal havne på samme svinginger i begge sidene, så worst case scenario vil neppe forekomme. Men om de skulle motta trykket akkurat samtidig (snakker om nanosekunder...) vet jeg ikke hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

Kammertrykket skaper svinginger i stålet, om trykkopptaket går synkront vil det oppføre seg annerledes enn om du hadde en anelse tidsforskjell mellom antenningstidspunktene. Altså, det vi opplever som samtidig hva angår rekyl og smell, er foregår på en helt annen tidsskala enn det som skjer med stålet i kassa.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si noe om DIN hagle tåler det, men en kompis av meg var på jakt med en kar som gjorde nettopp det.

 

Både hagla og karen kom fra det uten skader, men rekylen var såpass mye kraftigere enn han var forberedt på at han datt på rumpa. Såret stolthet var vel den verste skaden tror jeg :-)

Link to comment
Share on other sites

Saken er OM det vil danne interferens eller ikke dersom det fyres av nøyktig likt. Personlig har jeg ingen tro på at det er noe du får til, men hvorfor friste sjebnen? Det har jo ingen praktisk fordel?

 

Fenomenet kan i og for seg betraktes her som et eksempel

ved at summen av vindpåvirkningen øker mer og mer og mer inntil det går galt, ikke fordi at vinden var enormt kraftig, men vinden "traff" broen egensvingning for å forklare det litt flåsete.
Link to comment
Share on other sites

Den første hagla jeg hadde var utstyrt med 2 avtrekkere. Ved avfyring med bakerste avtrekker først (øvre løp / trangborringen) gikk begge skudd med denne hagla. Jeg skvatt litt den første gangen, men det var da ikke snakk om noen voldsom rekyl. Men det avhenger selvsagt av hva slags ammo som brukes.

 

Jeg fikk dengang beskjed fra leverandøren at dette ikke var noe farlig, kun litt ubehagelig :roll: .....

Link to comment
Share on other sites

Den første hagla jeg hadde var utstyrt med 2 avtrekkere. Ved avfyring med bakerste avtrekker først (øvre løp / trangborringen) gikk begge skudd med denne hagla. Jeg skvatt litt den første gangen, men det var da ikke snakk om noen voldsom rekyl. Men det avhenger selvsagt av hva slags ammo som brukes.

 

Jeg fikk dengang beskjed fra leverandøren at dette ikke var noe farlig, kun litt ubehagelig :roll: .....

 

Høres nesten ut som en eldre Baikal, har vært borti det at de dro av begge løp....

Link to comment
Share on other sites

Apropos å gå flere skudd (det har vel ingen direkte sammenheng med denne tråden, men).... Den første halvautoen jeg hadde (en Lanber, mod Victoria eller noe i den duren) ble plutselig helauto :shock: ... Under privat lerdueskyting med fullt magasin må jeg si at jeg ble mer overrasket da enn når Marocchien smalt 2 skudd samtidig :evil::!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...