Jump to content

Hvilken børsemaker anbefales til denne jobben?


Mbrandt

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er klar over at noe av dette har blitt svart på før, men jeg har noe ytterlige spørsmål som jeg er litt usikker på. Jeg ikke så mye kunnskap om alt dette, så jeg spør så jeg blir sikker.

 

Jeg har nettopp overtatt en Mauser m67 i 308win som jeg har tenkt å gjort til en brukanes jaktrifle.

 

Det jeg har tenkt på er følgende:

 

-Kapping av pipe (50cm)

-Gjøre om sikring

-Gjenge opp for lyddemper, med "gjengebeskytter"

-Hevearm?

-Bedding?

 

Noe av dette er jeg usikker på om må gjøres noe med, da hevearm og bedding.

Den er beddet fra før av, da på slutten av 60-tallet fra fabrikk, er dette noe som går ut på dato, eller kan det holde en evighet? Stokken satt ihvertfall godt!

 

Er hevearmen noe som må modifiseres for å få på kikkertsikte?

 

Angående montasje, så tenkte jeg på picatinny skinne, hvilken skinne bør jeg få tak i da? Ser det finnes for m98, men det passer vel ikke til m67?

 

Til det jeg egentlig skulle spørre om; Har dere noen gode børsemakere dere kan anbefale til dette? De fleste børsemakere har vel sniffet på en mauser før regner jeg med.. Men jeg har lyst til å være sikker på at alt blir gjort skikkelig når jeg først skal sette i gang.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Takk for svar alle sammen.

 

Jeg holder til i Hedmark, nærmere bestemt Rena. Det er vel garantert noen i området her å regner jeg med.

 

Er alle børsemakere kapable til å skaffe en brukanes picatinny rail, eller er det noe man som regel skaffer selv og tar med for å få montert?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...