Jump to content

jakt på sunnmøre?


syllinjo

Recommended Posts

Hei

Jeg er nyflyttet til Ålesund og er veldig interresert i jakt, revejakt, rådyrjakt og hjortejakt!

Er det noen jegere på forumet som holder til i nærheten?

-og som kanskje har en ledig plass i jaktlaget el har en ledig stubbe i et terreng :) ?

eventuellt et tips om jaktmuligheter her oppe?

 

 

Mvh magnus sylling olsen

Link to comment
Share on other sites

vist du får regionsavisa i posten(gratis avis som vanligvis blir sent til alle husstander)der bruker de av og til å stå hjorteval til leige!synst ej såg ett vald til leige i stordalen for ei stund tilbake med hjort og rådyr!men har desverre ikkje avisa i hus lenger!so kan ikkje hjelpe dej me nr. å di greian dær!står no kansje litt i nytt i uka også!lykke til me leitinga :D

Link to comment
Share on other sites

både ålesund og skodje jff har terreng til medlemene sine.

ørskog skytterlag hadde ivertfall jakt i kommuneskogen ifjor med både hjort og rådyr.

dei selger jaktkort for småvilt fjellstua på ørskogfjellet, er en del orrfugel der.

har sjøl brukt å ta med andre på jakt litt uti jakta, når ej har blitt kvitt jaktkompisane fra østlandet :wink:

Link to comment
Share on other sites

både ålesund og skodje jff har terreng til medlemene sine.

ørskog skytterlag hadde ivertfall jakt i kommuneskogen ifjor med både hjort og rådyr.

dei selger jaktkort for småvilt fjellstua på ørskogfjellet, er en del orrfugel der.

har sjøl brukt å ta med andre på jakt litt uti jakta, når ej har blitt kvitt jaktkompisane fra østlandet :wink:

 

takk for svaret:-)

har meldt meg inn i Ålesund jff men har funnet lite info om jakt muligheter på nett,

fikk ikke noe info i brevet jeg fikk fra de heller.. så får vel ta en tlf å høre!

 

trodde ikke det var noe særlig med skogsfugl oppi her jeg men,

er det verdt et forsøk for en støkkjeger da??

er terrenget lett å gå i eller?

 

Mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

både ålesund og skodje jff har terreng til medlemene sine.

ørskog skytterlag hadde ivertfall jakt i kommuneskogen ifjor med både hjort og rådyr.

dei selger jaktkort for småvilt fjellstua på ørskogfjellet, er en del orrfugel der.

har sjøl brukt å ta med andre på jakt litt uti jakta, når ej har blitt kvitt jaktkompisane fra østlandet :wink:

 

takk for svaret:-)

har meldt meg inn i Ålesund jff men har funnet lite info om jakt muligheter på nett,

fikk ikke noe info i brevet jeg fikk fra de heller.. så får vel ta en tlf å høre!

 

trodde ikke det var noe særlig med skogsfugl oppi her jeg men,

er det verdt et forsøk for en støkkjeger da??

er terrenget lett å gå i eller?

 

Mvh Magnus

 

Hei.

AJSF(Ålesund jeger og sportfisker forening) har foreningskvelder hver tirsdag fra kl. 20.00 - 22.00 på klubbhuset i Fremmerholen(Spjelkavika).

Bare å møte opp...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ser ut som det kun blir muligheter for noe orrfugl jakt i år da,

så får jeg håpe det blir mulig å få til rådyr/hjort jakt til neste år!

nå har jeg iallefall fått litt info takket være dere:-) så det gjør det vel litt lettere kanskje inn mot neste år..

 

Men hvordan er revebestanden her oppe da?

er det noen som har noen jorder det går an å jakte rev på?

eller eventuellt åtejakt utover høsten og vinteren?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser det er litt rot med foreningsavna her. Ålesund Jeger og Sportsfiskerforening (Ålesund Jspff) holder til i Fremmerholen, og er en åpen forening der trådstarter er hjertelig velkommen. Foreningen eier Korsadalen.

Ålesund og Sunnmøre Jff er en lukket forening hvor du må "kjenne noen som kjenner noen" for å komme inn

 

kammerlader

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...