Jump to content

Kven fører "riflestroppen"?


Linduvarri

Recommended Posts

Hei, har ei "riflestropp", men finn ikkje ut kor eg får kjøpt desse. Det eg er på jakt etter, er ei gummiert reim som blir festa til overarmen og fungerer som reim under jakta. (blir som to løkkjer med ei kort stropp mellom, dei som kjenner reima veit kva eg snakkar om). Men- kven sel desse reimene, eg finn ikkje det på nettet? Eg har lova ein kjenning å undersøkja. På forhånd takk.

 

Lindu

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor kjøpe når man kan lage en selv??

 

Jeg har laget meg en av en nylon reim som følgde med en bag jeg kjøpte, funker som snus!

 

Har brukt plast sklipps som er på alle sekker nå til dags, og knytt en løkke der jeg tar inn hånda!

Link to comment
Share on other sites

Dette er et genialt produkt. Jeg føler meg naken om jeg har glemt den når jeg er på jakt. Ei ble ødelagt i fjor. Brukte den til å dra ned en hjort fra oppi lia. Det ble for sterk kost for den. Kjøpte to til denne sesongen. Godt å ha ei i backup.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg skyter i hvertfall svært mye bedre med riflestroppen, enn uten. Eneste er at den bruker å gli nedover armen når en går endel, burde kansje kjøpe noen flere å sy de fast i jakkene?

 

Synes å huske der var noen som hadde en litt annen variant som ble sydd fast i jakke ermet, noen som husker hva dette er/var?

Link to comment
Share on other sites

rclohx.jpg

 

Hei, jeg kjøpte meg ei reim på Tess i sommer. Satte meg i godstolen og tenkte lenge og vel hvordan denne kunne nyttes som riflestropp. Kom frem til en glimrende løsning synest nå jeg. Denne er lett å bruke, lett og stramme/slakke og ikke minst billig. 13 kr betalte jeg..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter i hvertfall svært mye bedre med riflestroppen, enn uten. Eneste er at den bruker å gli nedover armen når en går endel, burde kansje kjøpe noen flere å sy de fast i jakkene?

 

Synes å huske der var noen som hadde en litt annen variant som ble sydd fast i jakke ermet, noen som husker hva dette er/var?

 

http://www.safetyshoot.com/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...