Jump to content

Primer/grunning/filler før duracoat


fredrik

Recommended Posts

Hei

Jeg har en halvauto hagle jeg skal lakke om noen dager. Alt treverket har jeg lyst å få helt glatt, og har da lest at man må bruke en filler eller en grunning av noe slag. Har lakka en del før, og vet at blander man feil så får man lett oppkok, og da har man virkelig gjort det store..

 

Så er det noen som har erfaring med hva man kan bruke "under" duracoat for å få ting helt glatt?

 

Vet at duracoat har en filler, men hjelper lite når den norske leverandøren ikke selger det, og duracoat ikke vil sende til Norge.. Hehe

Link to comment
Share on other sites

Den fra Biltema krever noe MacGyving for å koble til en ordinær kompressor.

Jeg vet Raudnakke her på forumet har gjort det, jeg skal se om jeg finner tråden der han beskrev prosessen.

Ikke noe store saker, det medførte vel bare en liten PVC-slange og noen slangeklemmer.

Jeg brukte forøvrig en helt likedann en lenge, og var greit fornøyd med det til den gikk istykker (ca 6-7 lakkeringer).

 

Nå bruker jeg et Airbrush-sett jeg kjøpte på Clas Ohlson, og det er noe helt annet.. Jeg kan regulere hvor mye maling jeg vil ha ut ved å bevege på hendelen på toppen, og det tillater en mye bedre jobb mtp detaljer, tynne linjer og slikt.

Åpner opp mange nye muligheter, enkelt sagt, og sist gang gikk lakkeringen unna på halve tiden siden jeg aldri måtte krangle med utstyret. Også ble resultatet bedre. Det koster 398kr hvis jeg ikke tar feil, som er over dobbelt så dyrt som Biltema-saken, men det er mye mer enn dobbelt så bra.

 

Ninjaedit:

 

Side 2 i denne tråden er det bilde og forklaring på hvordan Raudnakke fikk Biltema-sprøyta på en normal kompressor:

viewtopic.php?f=38&t=30407&hilit=kompressor&start=20

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...