evert Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Har brukt kulehammer i noen år, men når man skal trekke kuler fra flere hundre patroner er dette håpløst. RCBS "bullet puller"(spennhylsesak man setter i ei enstasjonspresse) selges i de fleste kalibre, spørsmålet mitt er on noe vet om den fungerer til håndvåpenpatroner, eller bare riflepatroner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noveske Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Har bare prøvd denne i kal. 40 foreløpig, og flate, eller halvflate kuler har en tendens til å bli sittende fast, slik at man må dra ut kula etter demontering av selve dien med tang. Har bare eksperimentert litt med den siste tiden, men skal prøve med 9mm også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceMan Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 RCBS "bullet puller" virker veldig bra på 9mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted September 2, 2010 Author Share Posted September 2, 2010 så bra! da får jeg se å få handla meg en på neste lønning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 jeg har dia, så da trenger du kanksje bare spenn hylsa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted September 22, 2010 Author Share Posted September 22, 2010 Ser ut til at jeg kan få kjøpt meg en 35/38 spennhylse til en "fornuftig" penge, så jeg må nok låne den dia di hassel.. skal også forsøke å trekke diverse kulertyper i 38 og 9mm og se om jeg gjør noen erfaringer som er verdt å dele med resten av verden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.Patron Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 Spennhylse systemet fungerer paa haandvaapen ammo ogsaa, saa lenge det er nok av kulas baereflate tilgjengelig til aa gi godt grep. Har ofte brukt kombinasjon av slag uttrekker og spenhylse etterpaa. Om det ikke er nok hold, blir kulene bra skviset og kommer kanskje likevel ikke ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts