Jump to content

Skryt av diverse forhandlere/aktører.. Positiv virkning??


nemesis

Recommended Posts

Jeg har nå gått gjennom mange "skrytetråder" fra folk som har positiv erfaring med diverse forhandlere og som til gjengjeld vil poste en velfortjent skryte-tråd til aktøren.

 

Dette er jo veldig bra og snilt gjort, MEN jeg spørrer meg hver gang det samme spørsmålet:

 

Hvis jeg var aktør hadde jeg da ville hatt omtale her på Kammeret? (Jeg er ikke bransjetilknyttet så det er sagt)

 

Grunnen til at jeg lurer på dette er egentlig at jeg føler at hver gang det er positiv omtale om en forhandler her på kammeret, blir dette slått i hjel fra andre igjen som har opplevd negativt. Føler de fleste trådene har et felles mønster og oppbygging:

 

Tråden begynner gjerne med flere positive innlegg og dette ser meget bra ut.. Men så.. Det er da det kommer en som har helt motsatt oppfatning... En som nå skal ta igjen for det han ikke var fornøyd med. Det er disse innleggene nå tråden blir vinklet mot. Så kommer gjerne aktøren inn i bildet og det hele som startet som en skrytetråd er nå snudd på hodet for den nå uheldige aktøren som nå må forsvare for alle leserne hva som egentlig skjedde, Flere gribber kommer til og mer negativ omtale kommer frem.

 

Dette er bare en kort skildring på hvordan jeg føler mange av disse trådene utarter seg..

Nå skal det også sies at jeg skjønner de som har hatt dårlig erfaring med div aktører vil lufte dette for andre. Dette er helt naturlig, da de aller fleste av oss ønsker å handle fra service-innstilte forhandlere.

Men så finnes det eksempler som de som bare legger inn klager her på kammeret, og som kanskje ikke har tatt kontakt med selger en gang, før de begynner hylekoret her inne. Slike har jeg heller liten sympati til..

Og for de aller fleste større forhandlere vil det alltids oppstå situasjoner der kunden vil ha en egen oopfatning av div oppelvelser. Dette behøver ikke dermed være forhandler sin egen feil. Tenker da på andre aktører som denne forhandler er avhengig av(post, Leverandører osv)

 

Så min konklusjon er at det tar 2 sekunder å bryte ned tilliten til en forhandler men det tar betydelig lengre tid å bygge opp tilliten. Derfor er jeg meget forsiktig med å legge ut skryt av en aktør her på kammeret.no :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...