Jump to content
Lars_o

Behandlingstid på våpensøknad

Recommended Posts

Her er svaret fra Innlandet PD etter innsendt søknad. (kom på sms faktisk, det må være et fremskritt!) 

"Vi har mottatt din våpensøknad. Saksbehandlingstiden er nå ca. 12 uker, men kan dessverre forventes å øke ytterligere."

Er behandlingsgebyret steget?

Fikk akkurat SMS fra Politiet om at min våpensøknad var innvilget og at jeg skal betale inn Kr 748,-

Søknaden var på en S&L i 8x57 og et ekstra løp i 6,5x55.

Behandlingstiden var forøvrig 14 dager fra jeg sendte søknaden.

Edited by bardp

Er det litt kynisk av meg å være mest bekymret for at våpenkontoret settes i karantene i disse dager?🤧🤧.   Venter jo så veeeeeeldig på å få hentet den nye kombien min🤔

Venter også på søknader som er sendt til våpenkontoret i Kristiansand og ser nå at våpenkontoret er stengt, ser mørkt ut å få papirer i orden på noen måneder, frykter også mulig stengte skytebaner også 😏

Håper di behandler fra hjemmekontor, hvis ikke må di jobbe overtid etter sommeren hvertfall :D

Overtid!? Med den behandlingstiden vi har på søknader ville det overraske meg om de i det hele tatt vet hva overtid er🤬😂

kan de ikke bare lukke døra, klistre et agdang forbudt på døra og tenke at «endelig litt arbeidsro»

• Like 1

Våpensøknader er nok ikke definert som samfunnskritisk aktivitet og vil nok ligge nede til ut i 2021.

Posted (edited)

Jeg vil tro det bare er ekspedisjonsluka for oppmøte som er stengt. Kontorfunksjonen bak fungerer nok like bra dårlig som før. 🤣

Edited by Mix

Jeg ringte distriktet tidligere og fikk beskjed om at det bare var slutt på personlig oppmøte og prat. De jobbet som vanlig på kontoret. Men ting kan jo endre seg og er jo også meget mulig de har folk i karantene.

Posted (edited)
19 minutter siden, Cardinal skrev:

Jeg ringte distriktet tidligere og fikk beskjed om at det bare var slutt på personlig oppmøte og prat. De jobbet som vanlig på kontoret. Men ting kan jo endre seg og er jo også meget mulig de har folk i karantene.

Takk Cardinal, da krysser jeg fingrene for at de jobber effektivt de neste ukene.... 😷👍

Edited by 40årskrisa

Effektivitet ja. Ifm behandling av ervervtilatelse på arvede våpen presterer våpenkontoret å sende ferdig behandlede søknader til feil adresse hele 4 - fire! ganger, til tross for at folkeregistrert adresse er riktig, søknaden har riktig adresse og at kontoret ved hver feilsending ble informert om riktig adresse enten ved epost eller telefonisk.

Når ervervtillatelsen så omsider etter noen uker frem og tilbake, kommer frem til riktig adresse, så inneholder konvolutten ikke bare godkjent ervervtillatelse, men også våpenkort (med riktig adresse!) på de omsøkte våpen. Selgers underskrift var det visst ikke så nøye med. Gjorde det skikkelig effektivt på tampen der da!

• Haha 1

I dag fikk jeg e-post om at søknadene jeg leverte fra meg 15. januar var ferdigbehandlet og innvilget.

Oslo.

10 uker med andre ord.

På 14.3.2020 den 8.47, 40årskrisa skrev:

Er det litt kynisk av meg å være mest bekymret for at våpenkontoret settes i karantene i disse dager?🤧🤧.   Venter jo så veeeeeeldig på å få hentet den nye kombien min🤔

Da kom det jammen et hyggelig lite brev i postkassa fra onkel blå😁

Da tok det nøyaktig ni uker fra jeg postla søknaden til brevet med betaling kom!

da er det bare å få betalt, og vente At blålappen ogsa dukker opp😁

Edited by 40årskrisa

Sendte søknad ca 14. februar, mottok sms om mottatt søknad 24. februar (med beskjed om 12 uker+ ventetid) og mottok i dag (2. april) brev om godkjent søknad.👍 Det blir ca 7 ukers behandlingstid. Dobbelt så raskt som jeg turte å håpe på🙈

Innlandet PD.