Jump to content
Lars_o

Behandlingstid på våpensøknad

Recommended Posts

Leverte to søknader 19 februar og én to dager etter. Vidt forskjellige sorter: en rifle, en salong og en hagle.

Fikk gebyr (tot. 1130) 14 mars, betalte samme dag.

Fikk alle tre godkjent tilbake i posten i dag.

Fornøyd med Vest Politidistrikt.

Tok cirka fire uker (februar - mars i år) ved Innlandet politidistrikt, behandlet ved Kongsvinger avdelingen . 

Jeg er veldig fornøyd med den behandlingstiden :-D

Edited by Federal86

15 hours ago, odin1899 said:

Du kunne ha spart deg penger hvis du hadde levert de 3 våpen som et søknad.

Jeg fikk alle under ett gebyr, jeg. 1130 er hva de tar for første søknad for tiden.

@Funtaz At utlånserklæringen har gått ut er et like stort problem for deg som for kjøper. Du har ikke våpenet i skapet ditt og ingen gyldig utlånserklæring. Dette bør du for begges del ordne umiddelbart. Dere skulle strengt tatt gjordt det for flere måneder siden.

Hvilken avtale du har gjort med kjøper vet jeg ikke, men det virker noe urimelig å laste han for at våpenkontoret ikke har behandlet søknaden. Men hvis du mener han har forledet deg mtp at han kanskje ikke kan få søknaden innvilget, eller antydet vesentlig kortere behandlingstid. Så bør du omgjøre handelen. Jeg har full forståelse for at dette er både en irriterende og uholdbar situasjon.

9 hours ago, Bjartan said:

Jeg fikk alle under ett gebyr, jeg. 1130 er hva de tar for første søknad for tiden.

Ah right, antok det var 2x andregangsgebyr. My bad.

• Like 1

Fikk igjen godkjent søknaden den 12 mars, så de blir nesten 2 måneder behandlingstid. Dette er i Ålesund.

Edited by Jmork

leverte søknad på 3 våpen til jakt 18. mai og fikk godkjent 12. juni i Molde, kunne vel absolutt vært verre mtp det er første søknad og pass sesong :)

Fikk tilbake søknad fra våpenkontoret i Oslo i dag. Ble sendt inn 24. april. Så nå går det rundt én måned kjappere enn i vinter. 

Oslo-kontoret har nå fått telefontid og greier. Ikke verst! Mandag, tirsdag og torsdag kl.0900-1100 og 1130-1430. 

Blitt veldig lang behandlingstid på Romerike nå, fra før maks 1 uke til flere mnd i enkelte tilfeller.

mye utstkiftninger av personell osv.,

Trondheim sier at det kan ta opp til 3 uker nå. Det tok 6 uker i vinter, så det vil absolutt være en forbedring :-). Krysser fingrene..