Tetanus Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Har fått i oppgave av en venn av familien å undersøke hva en Franchi 49AL .20 cal halvauto hagle kan være verdt før de eventuelt legger den ut for salg. Jeg har sett våpenet, og det ser veldig pent behandlet ut til tross for at våpenet begynner å dra litt på årene. Litt ukurant kaliber kanskje, men for den rette kjøper er den kanskje mitt i blinken. Jeg vet ingenting om våpenet, unntatt det google kunne fortelle meg. http://www.franchiusa.com/firearms/48al.php Noen som vil anslå verdi på noe sånt? -T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Jeg har våpnet i kaliber 12, vanskelig å få til å funke med annet enn sterk jaktammo. Så prisen avgjøres i stor grad av at den funker, evt choker osv. En halvauto som ikke funker er ikke mye verdt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashman Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 XXL hadde dem (20 kaliberen) på tilbud for noe sånt som 4990 (eller om det var 5990) for en tid tilbake. Mener forøvrig at det ligger en ok tråd om modellen her inne også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetanus Posted August 21, 2010 Author Share Posted August 21, 2010 Jeg har ikke prøvd våpenet, så jeg vet ikke om det er funksjonelt. Vi antar at våpenet er funksjonelt, evt tar en tur innom børsemaker, slik at det er 100 % før salg. @Flashman: den tråden kan jeg ikke finne, har du en link er du snill? -T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashman Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Ser ut som hukommelsen sviktet på dette - tråden jeg tenkte på er antagelig denne:http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=3&t=7125&start=0&hilit=Franchi iblandet litt fra andre tråder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetanus Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Ingen som vil gi et tips angående verdien? Hvis den ikke er salgbar, så blir den til spiker. -T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashman Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Den er nok salgbar - men noen pris tør jeg ikke tippe på. Normalt er det vel anslått noe slikt som 50-75% av "ny" pris, for noe som er i "kurant" kaliber, merke og i normalt god stand. Denne er jo litt "småsær" som halvauto og 20 kaliber, og det foreligger ingen vurdering utover at den ser ok ut i forhold til alderen. Dette er min tolkning av vurderingsgrunnlaget, som det foreligger, og da kommer det jo helt an på øyet som ser... Hva som ser ut som nytt men med en og annen ripe for deg, kan for meg bety at våpenet er helt uaktuelt pga de samme ripene som i prinsippet gjør at det er skrapverdi iht mine ønsker , bare for å eksemplifisere med litt tung hånd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser M03 Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 (edited) Jeg ville prøvd meg på 2-3000kr. 20 kaliber halvauto er veldig OK i rypefjellet og på det aller meste ellers. Selv har jeg en Franchi 620, den ga jeg 4000kr for (brukt fra forhandler). Om jeg husker riktig veier den bare 2,5kg og har et "stempel" som kan snues alt ettersom hvilke patroner som brukes... Edited August 29, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetanus Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 flotte greier folkens! takk for hjelpen! -T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts