Jump to content

Ris som media


Sir jamalot

Recommended Posts

Etter hendelser i Asia den siste tiden, og økte matvarepriser,

er vel snart ris like utilgjengelig som noe annet... :o

Jeg har bare brukt slikt nøtteskall, og det kjøpte jeg der jeg kjøpte trommelen.

Nettet er ikke langt unna, synes jeg. Lettvint og greit, og nettbutikkene har oppe når jeg har tid :lol:

Link to comment
Share on other sites

Media i tumblere (maskiner som rengjører hylser ved hjelp av vibrasjon).

 

AHA!!! *klaske hånda i panna* Sånn er det når man ikke lader selv... Tenkte ikke i de baner jeg vet du.. Begynte å tenke på våpenpuss og slike ting, skjønte ikke hvir den risen kunne komme inn i bildet! :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Skjønner godt at du lurte Jørgen for det gjorde jeg og når jeg leste overskriften på inlegget. I de 20 åra jeg har lada har det het trommelmasse eller også kalt hylsemasse. I denne tråden heter det da av en eller annen grunn "media" (todde det var pressen) og tumbler i stedet for trommel= hylsetrommel. Godt vi har engelsk når det norske språget ikke er mer :cry:

Link to comment
Share on other sites

Har brukt ris i mange år, og det fungerer bra. Bruker å tilsette et par ts messingpuss i pulverform (gloria).

 

Hm.. Gloria ja. Ingen dum ide! Bruker du å skylle over hylsene med vann etterpå for å få vekk Gloria støvet? Min erfaring med Gloria er at det er rimelig harde saker. Ser for meg firelapping (Skytepolering.. Før noen klager) på hvert skudd man kamrer og skyter.

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...