Richard666 Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Hei Jeg og noen kompiser har problemer med treffpunktet på våre 9mmere. Vi må stille baksikte helt over til høyre får å treffe senter. Våpnene det gjelder er to Glocker (en mod 17 gen4 og en gl.34) og en HK usp. På usp har han montert på noen nye høyere stillbare sikter mens vi andre har de orginale stillbare siktene. Har prøvd med litt forskjellig fabrikkammo uten annen forskjell en litt treffpunkt endring i høyden, sideveis var endringene minimale. Noen som har noen ide`er hva som gjør dette. Har prøvd de andres våpen med samme resultat. Skulle kanskje tro at det er avtrekksfeil men det rare er at jeg også har en mod 35 i 40sw som går midt i med sikte bak i midtposisjon. Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TigerBlack Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Dette hørtes kjent ut.. Det er nok ett avtrekksproblem ,men ikke noe sikte problem.. Avtrekksproblemet er at du napper i avtrekket idet den går av. Jeg hadde samme med min M&P intill jeg ble obs på det. Glock'en er i likhet med M&P og USP ganske hard akkurat rett før den løser ut, så når du da legger på litt ekstra kraft er dette nok til at du napper skuddene ned og til venstre. (stor takk til Cossac som gjore meg obs på dette). Det naturlige er da å kompensere med å sikte høyt og til høyre.. men det er en bedre løsning også Måten jeg løste dette på var å skaffe noen klikkpatroner, ALDRI ALDRI ALDRI gjør dette med noe som helst annet en KLIKKPATRONER! Legg KLIKKPATRONER i kammeret så du sparer stemplet. Så sett opp ei blomstervase eller annet passende mål på tv'en eller tilsvarende (trekk for gardina hvis du bor slik at noen ser hva du driver med ). Når du ser på siktebildet så følg nøye med akkurat i det du trekker av, da vil du etter all sansynlighet se at forsiktet beveger seg litt ned og mot venstre. Fortsett å tørrtrene på avtrekket intill du ser siktene ligger jevnt idet skuddet løses. Dette kan du godt friske opp med gjevne mellomrom og spesielt hvis det er en stund mellom hver gang du er på banen. Når du har blitt vant med dette går det av seg selv og skuddene går rett der du vil ha dem. Lykke til og husk å bruke KLIKKPATRONER.. S A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Da jeg kjøpte min første glock hadde jeg også ideer om at siktet måtte flyttes, heldigvis var det en glockfanat på banen da jeg testet, så jeg overleverte pistolen, 3 kjappe smell og 3 tette hull midt i klistrelappen.. be noen andre teste først, jeg er ganske sikker på at Gaston har testet ting i orden før han sendte pistolen opp til Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Fra eksperter som klikker mye har jeg hørt at det IKKE er nødvendig med klikkpatroner på moderne våpen, men det skader selvfølgelig ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razortec Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Få noen til å lade magasinet for deg/dere når dere er på skytebanen, han som lader magasinet kan lade med en klikkpatron sammen med de skarpe skuddene. Skyt som vanlig, og når det klikker så er det lett å se om du napper eller ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Eller montere laser på pistolen, da ser man også ganske klart om man napper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoD Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Glock har jo som kjent ganske vrine avtrekk i forhold til andre våpen som er mer direkte. Avtrekkstrening er nok en god invistering av tid. Jeg skyter selv ganske dårlig med glock men det finnes folk som skyter som guder selv med orginalt avtrekk.(om guder skyter bra da vel og merke ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceMan Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Jeg ville startet med klikking mot hvit bakgrunn. Fordi et siktepunkt kan ta fokuset bort fra siktemidlene, og at bevegelse på kornet vil være lettere å se. Når siktene ligger helt i ro under avtrekket, ville jeg ha brukt siktepunkt under klikktreningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wadcutter Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Å bruke klikkpatroner i Glocken er totalt unødvendig. Med litt trening spenner du avtrekket med skytehånden også. Sleiden skal ikke langt bakover før avtrekket er spent. Trikset med å lade noen klikkpatroner på trening er bra, men pass på at du ikke blander inn noen skarpe skudd med klikkpatronene. Jeg vill ha lakkert klikkpatronene med en høykontrast farge. Husk at når det er presisjon du skal skyte, så er det forsiktet som skal være i fokus. Har du det,bør du egentlig se at forsiktet er ute av senter når skuddet går av. Skuddet sitter der siktene pekte når våpenet avfyrte! Så enkelt, men alikevel så vanskelig. Ideelt sett skal du kunne lukke øynene etter at skuddet ha gått, og klart og tydelig ha et bilde i hodet ditt om hvordan siktebildet var når skuddet gikk av. Dette krever mye trening, og spesielt mye trening når rekylen øker. Spør deg selv etter skuddet gikk av "Hvordan var siktebildet når skuddet gikk av?". Kan du ikke svare på det spørsmålet, så har du heller ikke fokus der det skal være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts