Jump to content

Å glemme at man skal arangere stevne!


vingemutteren

Recommended Posts

På Møre (Aukra) skulle jeg i dag skyte 7R (stevne nr 1015037 7FGMR), og gledet meg til det.

 

Tok med fruen på bil og fergetur til Aukra, og møtte i god tid. Siden ingen var å se, tok vi en turist runde på Gossen, og møtte igjen en 1/2 time før stevne start. Stor var forbauselsen da ingen var der da heller. :?

 

Da en enslig sjel endelig dukket opp, ble det klart at ting ikke stemte. Og formann? i Aukra PK ble ringt opp.

 

Jeg presenterte meg, og spurte om der muligens burde ha vært noen på bana for å arangere Aukra PK sitt eneste stevne for året i dag, akkurat nå?

 

Svaret er vel ett av årets gull korn.

 

Stevne???? I dag???? ................................... OJ! OJ! oj................................................ Det går ikke!

 

Jeg: Avlyser dere? Eller blir det forsinket start? :roll:

 

Han: Ja, det er avlyst, det går ikke................... Vi har glemt det.

 

 

Som man skjønner, alt kan glemmes, også årets eneste stevne på hjemmebane. :wink:

 

 

 

Siden ett par andre kjenninger dukket opp til stevnet da, så vart det jo en hyggelig prat ut av det hele.

 

Og heldigvis hadde jeg plan B klar, så fruen og jeg fikk en flott ferge tur til Ona på hjemveien. Men det hadde jo hvert kjekt å få skutt litt, når man først hadde stått til kl 0030 på natta å ladet amo til stevnet. :?

 

Finnes det tilsvarende historier ute i skytter norge om slike hendelser? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Men det hadde jo hvert kjekt å få skutt litt, når man først hadde stått til kl 0030 på natta å ladet amo til stevnet.

 

Godt gjort å glemme sitt eneste hjemmestevne, men si meg, hadde du egentlig glemt stevnet du også som sitter oppe og lader ammo til klokka 3 på lørdagsnatta? :roll:

Slikt er et mulig brudd på sikkerhetsrutinene for hjemmelading! :lol:

Link to comment
Share on other sites

men si meg, hadde du egentlig glemt stevnet du også som sitter oppe og lader ammo til klokka 3 på lørdagsnatta? :roll:

Slikt er et mulig brudd på sikkerhetsrutinene for hjemmelading! :lol:

Vil vel heller si at dette kommer inn under tråden "Du vet at du er ladenerd når...", når man gjør dette :wink:

Link to comment
Share on other sites

men si meg, hadde du egentlig glemt stevnet du også som sitter oppe og lader ammo til klokka 3 på lørdagsnatta? :roll:

Slikt er et mulig brudd på sikkerhetsrutinene for hjemmelading! :lol:

Vil vel heller si at dette kommer inn under tråden "Du vet at du er ladenerd når...", når man gjør dette :wink:

Nja, det var vel heller slik, at amoen som skulle brukes på Aukra. Ble brukt dagen før i en lånt spesial revolver på Daleråa (nydelig avtrekk forresten, og takk for lånet HelgeK) :D

Link to comment
Share on other sites

Vingemutteren: Takk for det, selvbygd er velbygd vettu :lol:

Måtte jo låne bort våpen så vi fikk folk til å skyte mest mulig, siden det var så få som kom.

Så får vi håpe det ikke var ryktet om kronograf som skremte vekk skytterne.....

 

Men nok offtopic!

 

Synd at stevnet hadde gått i glemmeboken, men kan trøste med at vi har 7FGMR neste Tirsdag i Dalaråa, du kjører vel lett den "korte" veien for noen starter?? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kan man gjøre det?

 

Eller rettere, finnes det regler om slikt?

 

Mener at hvis ikke arrangøren gir beskjed til skyttere om avlysning av ett stevne så kan man forlange og få dekket sine utgifter, er vel på sin plass når man er såpass "sløv" er vel styret i klubben som bør ta dette på sin kappe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

med tanke på at det går og glemme et stevne på skytebana du er engasjert og kansje ansvarlig for er ganske utrolig. tror ikke dette skjer ofte,men med tanke på seriøsitet og rekrutering innad til skyting så er det mange som trenger en annen holdning til hobbyen sin og intressen sin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...