Jump to content

er det noen som har erfaring med herkila cariboo dressen?


tomboy74

Recommended Posts

jeg skal ha meg en ny jaktdress.

-den skal være tett.

-den skal være lydsvak?

-ha en god passform.

-se bra ut.

 

jeg har sett på harlila sine dresser. mye bra der. hvis det er noen som har noen erfaringer med det merke ,butikker eller nettbutikker der de har bra priser,skriv negativ kritikk også...

Link to comment
Share on other sites

Hva angår passform og utseende er slevfølgelig personlig preferanser, og ikke noe jeg kan svare på for deg. Kjøpte meg i høst ei X Invisible bukse, som har samme camoen som dressen du har sett på, men er et hakk dyrere. Lett og god bukse, ikke for varm selv med godvær i fjellet på denne tida, og holdt meg allikevel godt tørr gjennom mange timer i vått gress og kratt. God lukking ved beina, skikkelig knappefeste for seler, og passe høy i livet. Må ha meg nye seler, da de jeg har er for kort. Ikke høyere enn at den akkurat kan brukes med belte, men liker ikke den "snørpete" følelsen i livet på ei jaktbukse.

 

Ytterstoffet kan være noe mer støyete mot kvist enn de aller stilleste (korte fibre), men løsninga inni buksa var bra. Jeg opplever vanligvis største problemet med "lydløse" bukser, som innerstoffets gnissning mot ytterstoffet. Fordelen med kortere fibre er at ytterstoffet holder på midre vann, så buksa blir ikke så tung når den blir våt.

 

Har ikke jakken, så den vet jeg ingen ting om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...