3006swift Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Hei og hopp, folkens! Har som vanlig tenkt for sakte, og har nettopp funnet ut at det er umulig(?) å finne woodleigh 347 grains RN SN til 10,75x68 i gamlelandet før jakta Er det noen her som har prøvd andre kuler i dette kaliberet, og evt. kan komme med noen ladetips, og forhandlertips Trur ikke jeg vil prøve meg på 400 grains i høst , så det er 347/eller 350 som gjelder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flatin Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Kanskje Vikens Børsemakerverksted kan hjelpe? Svjv bruker han 10,75 på elgjakt. Og han har ihvertfall hatt Woodleigh i en del andre kalibre. Det er verdt et forsøk. http://www.borsemaker.org/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mullins Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Har du prøvd hjemmelading.no og Midway.no ? Tonheim PBP har en 300 grain kule , den er i hel kopper, som passer bra i .404 jeffery som jeg har , men mulig den passer i .10.75 også. Rhino lager mulig også kuler som passer i .10.75 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3006swift Posted August 15, 2010 Author Share Posted August 15, 2010 takk for gode tips og forslag folkens. Skal sjekke litt rundt, for å se hva som finnes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3006swift Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Da er kuler bestillt og betalt Takk til Flatin for tips om Viken. Ble noe dyrere enn f.eks. J&F, men det får stå sin prøve gleder meg fryktelig til å få testa denne slega på elg i høst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mullins Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Du har jo Jan Åkermans "Dødens Tro Tjenare " i skogen med deg så det burde gå veldig bra . Jørund Lien skrev at den mest kontante elg fellingen hans noensinne var med en 10.75x68. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts