Jump to content

Hjelp! Mauserbolten er umulig...


Olesøn

Recommended Posts

Demonterte mauseren, la bolten til side. Tegna litt på stokken, monterte sammen alt.

Og nå går ikke bolten helt ned... Sluttstykket går inn, men bolten går ikke helt ned.

Avtrekket fungerer, men sikringen sitter fast. Hva i svarte? Bolten er urørt, ingenting er fikla med, den "bare er sånn"...

Noen som har peiling på hva som skjer :?:

Link to comment
Share on other sites

Er "alt" helt og i orden? Ingen pusselapp i kammeret? Sikringen er ikke vridd i en eller annen mellomposisjon? Strammet skjefteskruene noe avsindig og bøyd hele låskassa?

 

Prøv å demontere igjen, og sett i bolten mens stål og tre er separert. Virker det da?

Link to comment
Share on other sites

vet ikke åssen en mauser låsekasse ser ut, men jeg hadde et lignende problem og da var det noen av gjennomgangs"pinnene" i avtrekker mekanismen som hadde løsnet litt. så jeg vill også råde deg til å ta alt fra hverandre igjen og sjekke at alt sitter der det skal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk jo ikke fulgt hele oppskrifta, siden sikringa ikke lar seg flytte på.

Men jeg prøvde, det sa "smikk", og nå er den sannsynligvis nedspent eller.no

Bakre del gled i hvertfall litt rundt sånn at "tappen" skled ned i "sporet".

 

Jeg er virkelig grønn på detta, så nå er det våpensøilen eller no slik neste... Detta gidder/klarer jeg ikke drive med :?

 

Takk for hjelpa lell :D

Link to comment
Share on other sites

Mauser er laget slik at dersom sluttstykket ikke er helt i lås så kan ikke tennstempelet slå av tennhetten.

Det er grunnen til at mange tror det er klikk dersom de trekker av med hevarmen litt løftet, men dette er en av de skjulte sikkerhetsmekanismene som er bygget inn i mauseren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...