Jump to content

Ammo 20/76 til rådyr


243 winchester

Recommended Posts

Har ei kombi med 3/4 trangboring, og da kan man ikke bruke de tyngste miljø patronene med høyere egenvekt enn bly. Har heller ikke tid til å reise til Sverige, for å skaffe egnet ammo til formålet.

 

Noen som kan gi tips på ammo som er stat, og gudsvelsignet miljøvennlig, og som fungerer på rådyr. Helst fra dere som har felt dyr med nevnt kaliber :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hva med å levere kombien til en børsemaker og få brotsjet opp til 1/2 choke, og bruke Tungstein Matrix 20/76. Det er god medisin i drillingen min ihverfall!

Bedre å bruke 500-1000kr på den jobben, enn å risikere å bli tatt for smugling av ammo i tollen, eller i skogen med bly i kombi`n......

Link to comment
Share on other sites

Hallo Sako.

 

Skal sette inn løs choker i kombien. Men har annet morro som må betales først :arrow: regninger og huslån. :shock::lol:

 

Mener å ha lest i jakt, om en som brukte noen skudd han var godt fornøyd med i sin drilling. Finner bare ikke det bladet igjen *gahhhhh*.

 

MEN jeg må vite at skudda jeg kjøper fungerer, og at man kan avlive dyra kjapt og humant. Vil ikke ha samme opplevelse som rypejakta i 2006, da jeg hadde med Vismut. Fy ..... for noe skit :!: Kledde av fugelen i luft, og rypene fløy videre :shock: . Men vismut patronene skal ha skryt for en ting, de funka bra på lerduene. Det ble fine støvskyer. Kan kanskje ha noe med at både dua og vismuten haglene gikk i oppløsning når den traff dua :lol: Men det er også Norges dyreste lerdue ammo da, da bør den gi litt show også da :wink: ....

Link to comment
Share on other sites

Da er vi to,nok regninger å betale, og dårlig erfaring med bismuth....

Jeg bruker Tungstein Matrix i drillingen jeg, selv om jeg har 3/4 i venstre pipa. Så få skudd det blir ila året med 76mm patroner tror jeg det går helt fint :D Mener jeg snakket med Georg på Jakt & Friluft, og fikk "OK" på dette i drillingen. (Krieghoff Plus).

Til annen jakt bruker jeg Tungsten 67mm, og Bismuth hvis jeg kombinerer due og bukk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...