Jump to content

Tikka T3 SS - presisjons problemer


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Broderen har kjøpt seg en T3 ss (223, 1-8" snurr, optilock montasje. ) - men sliter med å få den til å samle. Løpet ble kappet på 48 cm og kronet på ny. Samlingene ligger mellom 30 mm for 50grain Speer TNT - til horrible ca 100 mm med diverse andre kuler (60 gr partition, 75 gr partizan, 55 grain og 64grain winchester pp) - krutt (norma 200, n140, n540)

Alle skruer er sjekket over -løpet er pusset. Måler samlingene uten demper.

Utelukker at skytter er problemet, da jeg har en 6,5 som konsitent samler på (ca) lappen (med diverse kuler og krutt).

 

Faktorer jeg mistenker:

- Gjenging og kroning ser ok ut, men dem har laget noen små riper i bommene ved kroning. (sterk kandidat)

- Kikkert - er en nikon monark 5-25 - kan jo være ødelagt.

- die sett - lee.. - har ikke fått tak i en NS enda - helpressing kan vel muligen gi head space problemer.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Hmm har du mulighet til å ta ett bilde av kroningen? Høres ikke bra ut.

 

Er ikke helt lett å se det med det blotte øye faktisk, virker som polering eller noe har så vidt kommet borti riflene (sirkulære striper)

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
merkelig kroning, vært på jakt og friluft?

 

K

 

Faktisk ikke denne gangen, vil helst ikke oppgi hvor arbeidet er gjort, siden jeg ser for meg at dette blir en reklamasjonssak.

 

Ripene ser en nedenfor den synlige bom'en

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Litt oppdatering her - bytte fra N540 krutt til norma 200 over hele fjøla gjorde susen. D.v.s. Nosler Partition 60gr går ikke bra. Men diverse match og jaktkuler fra 55-69 grain samler meget bra nå.

Litt merkelig med den Partition'en. Stor sidesvis spredning.

 

Fiocchi 55gr helmaltel (fabrikk) gikk også merkverdig bra. (10mm grupper)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...