Jump to content

Drevprøve Vega 2010


Ranger

Recommended Posts

Hepp, Norsk Bassetklubb arrangerer ordinær drevprøve for alle bassetrasene, på Vega i perioden 2.-5. september. Foreløpig ser det ut som det er bra plass til flere bikkjer.

 

Påmeldingsinfo på Norsk Bassetklubb sine nettsider. Påmelding må skje denne uka, da det er 3 ukers påmeldingsfrist! :wink:

 

Dette er for alle bassetrasene, håper å se flest mulig bikkjer der. Det er satt et tak på 20 hunder. Skal stille sjøl, og vært artig å utvide horisonten ved å treffe flere i den store bassetfamilien.

 

At det er tidlig er likt for alle, og intet motargument! :wink:

 

Dette var bare til info. :)

Link to comment
Share on other sites

Var med i fjor med Tassa , kan varmt anbefales.

Trivelig vertskap og dommere.

Takk for det, jeg tror det blir like så trivelig i år ja. Har litt mer terreng enn i fjor og en enda bedre plan på det, så dette ser lovende ut. Bassetklubben jobber med å skaffe dommere, og det blir en trivelig jegermiddag hos vertinne Veronica på Vega Vertshus i år også. :wink:

 

Ilatad, knallbra! :D Blir hyggelig å treffe deg på Vega, tror uansett at det blir en veldig god erfaring å ha med seg for både deg og bikkja. Det er utrolig lærerikt å gå med og få bikkja bedømt av dyktige dommere.

 

Savnes påmeldinger fra andre raser enn petit da! Hvor blir det av fauvene, BAN-ene osv? Kan da ikke tro at det er bare med praten om at de rasene er så bra, nå kan de jo vise det også! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Joa, men det er vel ikke så forferdelig mange BAN oppover der er det? Litt tiltak å traffikere halve Norge for å få stilt hund for de fleste vil jeg tro:-).

Sosialt hadde det sikkert vært knallbra, og om ruger stiller husrom en gang skal jeg jammen ta meg en tur! I år får jeg konsentrere meg om terminen til konen først og fremst!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Nei det kryr jo ikke av BAN og fauve nordom Dovre kanskje, men med tanke på at det ikke er mange ordinærprøver for bassetrasene utover høsten, så er det jo en god anledning og veldig bra prøvested. :wink: Hadde denne øya vært sørpå og jeg hadde like langt å reise, så hadde jeg glatt reist.. eusa_whistle.gif

 

Lykke til med konas termin Bullstaff, og hjertelig velkommen nordover ved en senere anledning! :D

Link to comment
Share on other sites

Fikk beskjed av Bassetklubbens drevansvarlig nå at påmeldingsfristen går ut fredag kl 22.00. Med fare for å virke som jeg pøser på med bare superlativer, så vil jeg likevel si at dette er en helt spesiell sjanse til en flott tur, og til å få frem det beste i bikkja. :)

 

Deltakerne skal innkvarteres blant annet i denne rorbua.

normal_DSC01517.JPG

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut, Ruger66 og Bullstaff! :D Jeg har veldig lyst til å se og høre litt forskjellige raser i skogen, så om det blir drevprøve på Vega neste år (det vet man jo ikke enda), så er dere hjertelig velkomne til å melde på! :D

 

Jeg tror vi blir 6 bikkjer på årets prøve, alle er petiter. Det jobbes med å få til en bevegelig prøve i tillegg til den ordinære prøven, får håpe det lykkes. Da kan nemlig de bikkjene som er påmeldt bevegelige prøver og er kvalifisert for det, gå to prøver den helga (bikkjer som har oppnådd Drevcert eller er jaktchampioner får ikke gå bevegelige prøver, kun ordinære).

 

Krysser fingrene! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jo har lært det med årene, en Finnmarking kan glatt kjøre 40 mil tur/retur på kaffebesøk eller kino, og en jeg hørte om kjørte fra Finnmark til Østlandet på bryllup, ble ett døgn, og kjørte nordover igjen! :) Det ble vel sånn ca 4000 km det.

 

Men å få en søring til å kjøre lenger enn til postkassen er vanskelig! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fikk mail i kveld fra Norsk Bassetklubbs drevprøveansvarlig; det blir som jeg håpet, en bevegelig drevprøve i tillegg til den ordinære prøven. Det vil kort og godt si at vi som var så smarte å melde på i år får stille bikkjene på to drevprøver den helga. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...