Jump to content

Hvilken stokk til lang mann?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Har en Howa 1500 som kan oppleves som litt "kort"... Jeg er 195 høy og har naturligvis proposjonalt lange armer. Jeg tenkte med en gang jeg fikk rifla at den så litt lita ut, og at kanskje en lengre stokk, evt. en justerbar, hadde gjort seg.

 

Har sett på Axiom-stokk, og det hadde kanskje vært noe, da den er justerbar. Men syns det er litt teit å drasse med seg noe som ser ut som noe Bruce Willies ville hatt i en eller annen film, opp på fjellet..

 

Er det noen andre gode stokker man kan vurdere, som er justerbar i lengden? Og gjerne med slikt kinnstykke, eller hva det nå heter...?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, er helt enig i at de ser bra ut, men ser jo ut som en SWAT-rifle da.. Spes med tofot :P

 

Uansett så har jeg hørt at med denne stokken så er ikke sikringen lett tilgjengelig, og egner seg derfor ikke til jakt.. :?:

 

Anyways så er jeg litt av den naturell-typen.. Liker ikke de helt typiske mørk brune stokkene, men om jeg hadde kommet over en god i lyst tre f.eks.. Kan godt og være noe tilsvarende den Hogue-stokken jeg har nå, men da med slikt kinn-stykke og lengdejustering, om det er vanlig..

 

Kom gjerne med anbefalinger :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...