Jump to content

44 Kule med høy B.C ?


S.O.N

Recommended Posts

Ser for meg ut som om bakre krymperille er så langt bak at patronen blir for lang, og at fremre er så langt frem at kula kommer for dypt til at du får særlig mye krutt bak.

Hvorfor ikke bruke denne 250-graineren ?:

http://home.broadpark.no/~trudlang/44.html

Fins både med og uten gascheck.

Jeg bruker den og er fornøyd.

Den blyer heller ikke nevneverdig selv uten GC.

Link to comment
Share on other sites

Jo.......jeg har sett på den Mimek kula også.

 

Synes den så mere flat og bred i tuppen, men det er nok så små marginaler at det i praksis ikke betyr noe.

 

Mener å ha hørt på et stevne at noen hadde prøvd en helt spiss kule i en 44, og den fløt utrolig bra på lange hold. Tror jeg plukket det opp på det Modum stevnet der vi skjøt på 200m. Om dette var noe som var kjøpt eller slipt til vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også på Modum og skjøt sittende på 200m.

Mener å huske at kula datt ca. 1,3 meter på den avstanden dersom våpenet er innskutt på 25m.

Uansett hvor godt kula "flyter" vil den ramle en god del, noe som gjør at du vil måtte skru eller holde over uansett.

Spørsmålet er egentlig 8 knepp kontra 13, 80 cm kontra 130 eller noe sånt.

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hvor flatt kula går, bare den er presis.

Og; hvor ofte skyter man på 200m ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg traff med 2-skudd og ante ikke hvor resten ble av. Viste ikke hvor mye kula ville dette på det holdet. Så iallefall ett skudd som gjekk i sanden forran skiva.Var første gang jeg skjøt på en slik avstand, og hadde ikke prøvd noe i forkant. Det var med Fiocchi 240 grain og slegge profil på kula.

 

Forøvrigt så synes jeg det var helt greit med å prøve slike avstander. Prøve no nytt liksom, så jeg håper man får til noen skikkelige holdt senere engang også. Burde vært mere av slikt.

 

Det er i slike tilfeller man gjerne vil ha litt kuler med liten luftmotstand (selv om det er sjeldent)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...