Jump to content

Vi er snart 10000 brukere!


Goatboy

Recommended Posts

Før vi feirer 10 000 brukere burde vi hatt en skikkelig opprydning. Eksempelvis så burde alle som har vært medlem i mer enn 6 mnd, uten å skrive et innlegg bli slettet. Jeg vil anta at det er minst 3000 brukere som ikke eksisterer i dag.

 

Uansett så har det vært en rask utvikling!

Link to comment
Share on other sites

ja, selvfølgelig skal man ikke kaste ut noen som er aktive. Kan man skille på innlogging så er det også en mulighet. De som ikke har vært innlogget på 6 mnd for eksempel.

 

Skal man bruke medlemsregisteret til noe, som å argumentere med at "så mange er vi", så må den også være sånn ca riktig.

Link to comment
Share on other sites

Skal man bruke medlemsregisteret

 

"Brukerregister" mener du vel :wink:

Ah, den segregeringa der ja, som et klokt hode fant ut... Segresjon er et sjeldent brukt ord, men hørt i forbindelse med undertrykking av minoriteter eller mørke forlkeslag i en "hvit" nasjon. :wink:

 

Nei uff, nå er det helg! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

6 måneder er for lite, opprydding en gang i året (finne en dato der de fleste mods har god tid).

 

Start må bli å sende varsels mail til registrert e-post adresse, samt et PM.

Og kansje en sticky tråd om å logge seg inn for å reaktivere registreringen?

 

1 måneds svarfrist (minimum). Og så sletting.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det viktig å kaste ut brukere som ikke er aktive?

 

Brukerne våre må vel få lov å ta seg en pause, dra på villmarkstur (ref. K. Claussen), få barn, jobbe for hardt til å bry seg om kammeret eller være syke uten at det er noe problem?

 

Interesse for dette (som med andre ting) går jo hos enkelte i bølgedaler så jeg kan ikke helt se poenget med å kaste ut inaktive brukere? Det er jo ikke som om de tar plassen til nye brukere på noen som helst måte?

 

Når det gjelder det kommersielle så regner jeg med at annonsører er interessert i både totalantall og aktive brukere, men begge deler er jo lett tilgjengelig via eksisterende statistikk

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
6 måneder er for lite, opprydding en gang i året (finne en dato der de fleste mods har god tid).

 

Start må bli å sende varsels mail til registrert e-post adresse, samt et PM.

Og kansje en sticky tråd om å logge seg inn for å reaktivere registreringen?

 

1 måneds svarfrist (minimum). Og så sletting.

 

Harru feber om dagen Mutteren ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Skal man bruke medlemsregisteret til noe, som å argumentere med at "så mange er vi", så må den også være sånn ca riktig.

 

Å være eller ikke være...det er spørsmålet.. :wink:

 

Hvordan definerer man hvorvidt man "er" eller "ikke er" i denne sammenhengen? Hvilke kriterier skal ligge til grunn for å avgjøre om en som har registrert seg som bruker skal være verdig å få fortsette å være bruker? Hvordan blir reaksjonen fra den gjevne forumbruker om vi skulle komme til å slette brukernavn som folk vil ha?

 

Jeg har sjøl konto på flere fora hvor jeg er lite, eller ikke er pålogget. Hvis noen hadde kasta meg ut av Benchrest.com fordi jeg ikke er pålogget der nå for tiden hadde jeg faktisk blitt jævlig sur. Jeg ville ikke fått noen PM som spurte om jeg fortsatt vil beholde kontoen min fordi jeg ikke er logget på. Vil det være riktig å kaste meg ut derfra?

 

Det du foreslår her er faktisk at vi skal innføre aktivitetskrav på Kammeret.no. Det er jo ellers noe vi vanligvis forbinder med helt andre innstanser en nettfora.

 

Vi har tekknikkere/moderatorkorps som er nøye med å kaste ut alt av spambrukere og annet som ikke er reelle brukere.

Telleren teller hvor mange reelle mennesker som har laget seg en brukerkonto på Kammeret.no hverken mer eller mindre.

 

I forhold til statistikk for størrelsen på trafikken her på forumet er det helt andre kriterier som er vesentlige for å måle reelle størrelse. Klikk og traffikk er vesentlig i en sånn sammenheng, og ikke hvor mange som har registrert seg som brukere.

Link to comment
Share on other sites

Vi må for all del ikke slette brukere som ikke er aktive her inne - det må jo være opp til hver enkelt om hva de vil!

 

Jeg sender velkomstmeldinger til absolutt ALLE, og det er maaaange som ikke har vært innom innboksen sin og lest den meldingen. Enten er det fordi de ikke leser PM-er - eller så er de rett og slett ikke pålogga forumet. Og jeg har meldinger i utboksen som er 6 mnd gamle eller mer. Jeg sletter riktignok meldinger som ikke er åpnet på 3 måneder - men det er fordi det er begrensning på 300 meldinger i utboksen og jeg har travle dager med rundt 20 nye brukere daglig ;)

 

Selv er jeg bruker av en drøss andre forum som jeg svært sjelden er innlogga på. Som Reinhard sier; jeg hadde blitt suuuur dersom noen bare sletta meg fordi jeg ikke er pålogga.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det ikkje tærer på kapasiteten og fører til problematiske ting som gjer at forumet blir treigere eller ustabilt, så finner eg ikkje ein fornuftig grunn til å slette brukere.

 

Om det er tusenvis med inaktive brukere, som kanskje kun har registrert seg for å finne ut av ein problemstilling, eller lese et eller anna, for så å aldri logge seg inn igjen, det speler ingen rolle.

Link to comment
Share on other sites

Nja 1 gang i året skal jeg være enig i er en grov overdrivelse graahund. Men år om annet er det nok greit med en opprydding.

 

Uansett, så må en eventuell avvikkling av bruker. Først varsles med e-post, da er det jo opp til den enkelte, om han/hun vil logge seg inn for å stoppe avvikklingen av egen bruker. :wink:

Link to comment
Share on other sites

9976 nå 8)

 

Et spm til wadcutter/vingemutter:

 

Dere er tydeligvis svært opptatt av at forumets, allerede overarbeidete, tech-gutter skal bruke tid på:

 

:arrow: Identifisere såkalte "ikke aktive" brukere.

:arrow: Maile/Pm disse.

:arrow: Følge opp innkomne svar

:arrow: Slette brukerkontoer

 

Det jeg lurer på, og tenk dere nøye om før dere svarer,hvilket problem er det som blir løst med dette :?:

Link to comment
Share on other sites

For det første vil jeg ikke kaste ut en eneste bruker som bruker forumet! Heller ikke den som kun er he en gang i året. Det bør absolutt ikke være noe aktivitetskrav.

 

Jeg setter bare spørsmål med hva antall brukere betyr, for har vi 50% inaktive brukere, så kan vi heller ikke si "vi er 10 000 brukere". Som Reinhardt skriver så er det andre måter å måle aktivitet, og det er vel og bra, men da kan vi heller ikke argumentere utad at vi er 10 000 her på kammeret.

 

Det å skille ut brukere som med 99% sannsynlighet aldri kommer til å logge seg på igjen tror jeg kan gjennomføres på en god måte, uten å kaste ut noen. Trenger ikke lage noen dramatikk i dette.

 

Overskriften på denne tråden er misvisende, for vi er ikke snart 10 000 brukere, men 10 000 registrerte brukere. Det sier ingen ting.

Det å rydde opp løser ingen problem, men har vi et reelt brukerregister så kan vi også si "så mange er vi".

Link to comment
Share on other sites

Antall brukere betyr ingenting, det var morsomst her inne når vi var 500 :wink:

 

Men jeg liker runde tall, det er en større fest når man blir 30 enn når man blir 29 :mrgreen:

 

Derfor syntes jeg det er stas når vi snart passerer 10000 mennesker som har satt seg ned og registrert seg med et brukernavn. På 2,5år :!:

 

Synes at den gjengen som startet dette kan unne seg både mokkabønner og kokekaffe i morgen 8)

Link to comment
Share on other sites

Synest det er morro at det er snart 10000 registrerte brrukere her inne men nå må ikke vi bli bli blind av dette tallet.

Hentet fra forsiden på forumet:

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 283. Dette skjedde 28 Okt 2009, 22:08

Så der er jo stor forskjell på:

- Antall Registrerte.

-Antall Brukere.

-Antall Aktive brukere.

 

Ikke for og legge en demper på stevningen men ment som et realistisk innspill.

Link to comment
Share on other sites

Ikke slett såkalte passive brukere!

 

Å måle aktiviten til brukere er ikke nødvendigvis enkelt. Jeg har bruker på forum hvor jeg sjelden er pålogget, men jeg leser ofte enkelte tråder. Er brukeren min da passiv eller aktiv? Jeg logger meg jo på av og til som følge av ting jeg leser som ikke pålogget.

 

Hvis ikke-aktive brukere er et (teknisk) problem, hadde jeg vurdert å se meg om etter en annen plattform og/eller databaseløsning.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke-aktive brukere er et (teknisk) problem, hadde jeg vurdert å se meg om etter en annen plattform og/eller databaseløsning.

 

At det bor brukere i databasen er absolutt ikke noe teknisk problem. Vi har kapasitet til å ta imot 100 000 brukere til,

og sikkert mye mer også. Båndbredde blir et problem lenge før vår dedikerte database-server blir det.

 

 

Jeg støtter de som mener at brukere som er registrert skal få bo i basen, uansett hvor lite aktive de er.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo slettet endel brukerprofiler opp igjennom på etterspørsel fra brukerens forespørsel, derfor stemmer nok ikke bomx4's metode, selv om nr du er tildelt der forteller at du faktisk er nr 10000, kan det godt hende det kun er 9850 brukere registrert.

 

 

Nettopp derfor den stemmer. Telleren teller antall faktiske brukere i tabellen, ikke høyeste ID.

Høyeste ID er ikke lik antall brukere, det tilsier at en del brukere har blitt slettet.

 

Hvis jeg setter inn en rad nå, og setter ID til 2000000 vil neste ID bli 2000001, så 2000002 osv...

Om jeg så sletter brukeren igjen, som har ID 2000000 så vil den uansett fortsette der med tellingen.

Altså har vi til sammen i løpet av historien hatt over 10 000 brukere registrert, dog ikke samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Det var visst ikke så lett dette, men vi kan vel trygt konkludere at en eller annen har blitt bruker nr 10000 :mrgreen:

 

Hvis noen kan gi et sikkert svar hvem dette er synes jeg vedkommende fortjener litt stas.

 

I følge brukerlisten heter personen SigurdK, høres det fornuftig ut JegerBomBomBomBom?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...