Jump to content

Er denne noe å satse på?


Blackfire

Recommended Posts

Antonio Zoli, for øvrig italiensk børse, er trygge kjøp. Hadde en maken (ser slik ut på bildene i hvert fall - min hadde også "kinnstøtte", men det ser en ikke om det er på den i annonsen), men med .222 Rem rifleløp. Virker som om det er solid og god kvalitet. Tipper den kostet ca det dobbelte ny. Mente kombiene het Corona jeg, men det er kanskje de siste. Zolikombiene i dag koster drøyt 20 000,-, så kvaliteten er nok ikke gærn den.

 

Solgte min for 8 500,-, med nesten ny Leupold European-30 1,25-4x20 i originalmontasje og ca hundre skudd og med futteral. Helt strøken min og, og svært lite brukt, så prisen der er nok sammenlignbar med den jeg hadde. 7x57R er også et mer kurant kaliber til kombi, da det virker som om de fleste ønsker kragepatron fremfor de vanlige.

 

Jeg var i hvert fall fornøyd med kombien min. Hull i hull med rifleløpet hver gang, og jeg skjøt bedre med kombi og kikkertsikte enn med hagla på lerduebanen. God balanse tross kort løp, synes jeg.

 

Vær obs på at de ruster lett. Måtte pusse og pleie Zolien mer enn jeg måtte med hagla, men jeg var vel kanskje mer nøye med grombørsa fra spaghettiland enn jernet fra kebabland! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...