Jump to content

Rifle i 6.5x55


Berny

Recommended Posts

Oi... det var mye penger 8)

 

Legger du på en tusen lapp til så vet jeg om en flette ny og uskutt sauer 202 i det kalibret ferdig med montasjer.

 

(Men da må du jo ha demper og kikkert og sånn i tilegge)

Når det gjelder rifler i prisklassen rimeligere, er det neppe stor forskjell på de kjente merkene.: Remingtion 700, Ruger M77, Howa 1500, Tikka, S&L og sako... Små forskjeller i hvordan de virker, er konstruert osv, men kvalitetsmessig er det nok ikke så mye forskjell mellom disse.

 

Se heller etter noe brukt, som kanskje passer budsjett og kaliber ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan gjerne kjøpe brukt. Er det jeg har sett mest etter, føler jeg får mest for pengene da :) Så bare gi en lyd om dere vet om noe. Vil som sagt ha en børse som er 6.5x55 med lyddemper og en kikkert som fungerer bra i skumringen :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke brukt da, men jeg har i løpet av sommeren skaffet meg en S&L Classic 6,5x55 med montasjer, S&L-demper og XXL-Zeissen til ca. 15.000 totalt. Godt fornøyd med den; men jeg endte opp med å ville ha S&L. Ettersom du stiller friere ville jeg overveid en billigere rifle og i stedet mer penger i kikkert (for rundt 8K dukker det opp mye bra på bruktmarkedet). Anbefaler klart S&L-demperen dersom du ikke er så nøye på utseende; heller legge de ekstra pengene ifht Hausken eller A-tec i bedre rifle eller opptikk etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...