Jump to content

I markedet etter rimelig rifle i .308, bistå meg kammerfolk!


Fredrik-

Recommended Posts

Jeg er i markedet for en rimelig rifle i .308win og hovedkriteriene er som følger;

 

- Lav pris! Jeg ser for meg noe rundt 2000-4000 kr. Absolutt max er 5000.

- Kaliber: .308Win

 

Ønskelige kriterier:

- Kort kasse!

- Ikke veldig tung. Gjerne medium/smålett vekt.

 

Jeg har surfet litt rundt på finn.no og er skrekkelig skuffet over annonsene som legges ut. Her er det både skrivefeil, latterlige uprofesjonelle bilder, manglende prisantydning, ingen kjøps eller brukshistorikk, deskripsjon av varen osv. Jeg er forbauset over hvor amatørmessige samtlige private selgere er :( Dette gir meg et inntrykk av useriøse og slurvete folk, og gjør det litt ekstra vannskelig å handle med disse.

 

Uansett, nok om det, tråden skal jo handle om rimelige (billige :lol:) rifler i .308! Kom gjerne med konkrete anbefalinger og linker.

 

Det ferdige oppsettet blir riflen + et rimelig kikkertsikte 1500-2000kr. Om noen har noen anbefalinger av greie kikkertsikter i den prisklassen er det knall.

Link to comment
Share on other sites

Surfet litt rundt etter brukte Remington 700's, fant et par og sent avgårde noen mailer.

 

Noen kommentarer til Weatherby Vanguard fra XXL? Dette virker som en grei rifle, og den har kort låskasse så vidt jeg kunne lese meg til fra utenlandske sider.

 

Vanguard 3000

Timney avtrekk 700 (røft estimert)

=

3700 for Weatherby Vanguard m/ godt avtrekk.

 

Da gjenstår fortsatt kikkertsikte.

 

Den eneste brukte Remington 700 jeg fant som var denne. Det er ikke nevnt hvilket kaliber eller hva slags kikkert som sitter på toppen. Prisen er jo fin, men er ikke helt fan av stokken.

 

Sånn kvalitet- og presisjonsmessig, er det store nok forskjeller at det er interessant å diskutere mellom Rem700 og Weatherby Vanguard?

Link to comment
Share on other sites