Jump to content

"Onsdagsåpen" skytebane for rifle i Oslo-området?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Fikk meg ny rifle i går, og har veldig lyst å få testa denne, og skutt den inn i dag. Drar til Frankrike i morgen, og hadde vært gøy å fått testa denne før jeg drar..

 

Noen som vet om en skytebane som er åpen for litt casual skyting i dag (onsdag)?

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Enebakk JFF har skyting mandag og onsdag fra kl 1800. Vet ikke hva du legger i "casual" men i den direkte oversatte betydning langt mer casual enn Løvenskiold etter min mening. 100m elektronisk bane med faste figurer (2x innskyting m/benk, rev, villsvin, rådyr, 2x rein, elg fasthold og løpende elg). Hvis du leter etter en feltbane med muligheter for varierte hold og figurer som er tilgjengelig for alle og i nærheten av Oslo må du nok lete lenge, men meld fra hvis du finner en!

Link to comment
Share on other sites

Høgåsbanen på Sollihøgda rett nord for Sandvika har åpent fra 17.00. 50,- skyt så mye du vil på 100 meter elektroniske skiver, løpende elg i 1/2 fart og vanlig fart. Muligheter for vafler og kaffe + hjelp til innskyting o.l.

Jeg har "vakt" der i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Høgåsbanen på Sollihøgda rett nord for Sandvika har åpent fra 17.00. 50,- skyt så mye du vil på 100 meter elektroniske skiver, løpende elg i 1/2 fart og vanlig fart. Muligheter for vafler og kaffe + hjelp til innskyting o.l.

Jeg har "vakt" der i kveld.

 

Dette hørtes jo meget aktuelt ut! Hvor lenge holder dere åpent der i dag?

 

Det var da skammelig billig forresten? Alle andre tar jo 100,- for et visst antall skudd, etter hva jeg har skjønt..

 

Mvh

Fredrik Sjølie

Link to comment
Share on other sites

Enebakk JFF har skyting mandag og onsdag fra kl 1800. Vet ikke hva du legger i "casual" men i den direkte oversatte betydning langt mer casual enn Løvenskiold etter min mening. 100m elektronisk bane med faste figurer (2x innskyting m/benk, rev, villsvin, rådyr, 2x rein, elg fasthold og løpende elg). Hvis du leter etter en feltbane med muligheter for varierte hold og figurer som er tilgjengelig for alle og i nærheten av Oslo må du nok lete lenge, men meld fra hvis du finner en!

 

Hehe, ja hva mener jeg med casual.. Er ikke helt sikker selv en gang..

 

Har faktisk aldri skutt "sivilt" før, så dette er litt nytt for meg.. Eneste erfaring jeg har med skyting er fra forsvaret.. Og det er ikke spesielt casual i allefall :P

Link to comment
Share on other sites

Alle andre tar jo 100,- for et visst antall skudd, etter hva jeg har skjønt..

Asker Skytterlag (Olledalen) har åpent for jegertrening i dag fra kl 17; men jeg mistenker at du må være medlem (375 for voksen). Om du da kommer å trene en del jevner det seg ut; medlemskap samt årlig treningsavgift (300,- inkl. fri storviltprøve/oppskyting med alle rifler du orker å drasse med deg) så det kan være verdt å overveie. Ofte åpen til kl 21; kan være praktisk det med. Banen domineres kanskje av "Sauere" (ikke onsdag og torsdag da det er jegertrening); men de andre gangene jeg har vært der har stemningen iaf vært fin og det var veldig god takhøyde ifht vi uten baneSauer :D

Link to comment
Share on other sites

Alle andre tar jo 100,- for et visst antall skudd, etter hva jeg har skjønt..

Asker Skytterlag (Olledalen) har åpent for jegertrening i dag fra kl 17; men jeg mistenker at du må være medlem (375 for voksen). Om du da kommer å trene en del jevner det seg ut; medlemskap samt årlig treningsavgift (300,- inkl. fri storviltprøve/oppskyting med alle rifler du orker å drasse med deg) så det kan være verdt å overveie. Ofte åpen til kl 21; kan være praktisk det med. Banen domineres kanskje av "Sauere" (ikke onsdag og torsdag da det er jegertrening); men de andre gangene jeg har vært der har stemningen iaf vært fin og det var veldig god takhøyde ifht vi uten baneSauer :D

 

Tjo.. :) Men vet ikke hvor mye baneskyting det blir på meg her nede.. I Lofoten har jeg fri tilgang på slikt, og er nok der jeg blir å jakte mest.. Men får se, kan jo hende det er gøy med baneskyting og, og da lønner det seg nok å melde seg inn i en klubb ja..

Link to comment
Share on other sites

Ollebanen i asker er åpen på Onsdager og Torsdager fra nå og utover til jakta.

Hva det koster pr. gang husker jeg ikke (har ikke sittet i "kassa").

Vi har "rulerende skyting" så det er ganske effektivt og det kommer folk fra kommunene rundt om for å skyte :wink:

Du trenger ikke være medlem for å skyte her (en del billigere da).

Ikke har vi begrensninger på hvor mange skudd folk kan skyte på trening heller (er folk som har hatt bra huger med tommhylser :wink: ). Det kan være ganske mye folk nå på ettersommeren!

http://asker.skytterlag.no/jeger/jeger.php

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Kjør til du passerer den gamle bensinstasjonen, som nå er blitt et gatekjøkken, som ligger på venstre side når du kjører oppover bakkene fra Sandvika. Fortsett 100 meter til du akkurat tipper over en liten bakketopp, så ser du skiltet på høyre side like etter et lavt, gult hus. Tror det heter Niskinnveien.

Link to comment
Share on other sites

FEIL, FEIL, FEIL OG ATTER FEIL.

Det er veien til den gamle skytebanen, leirdue (stengt for 20?år siden) og miniatyrbanen.

Skal du til Høgåsbanen må du kjøre over toppen og videre til du kommer til avkjøringen til Drammen. Rett før denne avkjøringen tar du av til høyre gjennom en bom, over en ferist, over plassen, hold venstre, gjennom bom og følg grusveien til veis ende.

Skulle du trenge ytterligere beskrivelse kan du ringe meg 90913400.

 

Vi skyter så lenge det er folk, men vi som "jobber" der begynner å bli passe fornøyd av nye skyttere ved åtte halv ni tiden.

Link to comment
Share on other sites

Å, fankern :mrgreen:

 

Det er en stund siden jeg var der oppe, skjønner jeg. Men det er visst en stund siden kartverket var der også.

Men veibeskrivelsen ble gitt i beste mening.

("God tur", som jeg skrev, kunne åpenbart ha fått et annet innhold.)

Link to comment
Share on other sites

FEIL, FEIL, FEIL OG ATTER FEIL.

Det er veien til den gamle skytebanen, leirdue (stengt for 20?år siden) og miniatyrbanen.

Skal du til Høgåsbanen må du kjøre over toppen og videre til du kommer til avkjøringen til Drammen. Rett før denne avkjøringen tar du av til høyre gjennom en bom, over en ferist, over plassen, hold venstre, gjennom bom og følg grusveien til veis ende.

Skulle du trenge ytterligere beskrivelse kan du ringe meg 90913400.

 

Vi skyter så lenge det er folk, men vi som "jobber" der begynner å bli passe fornøyd av nye skyttere ved åtte halv ni tiden.

 

Hmm, tror jeg fant det på kartet her, men er det slik at jeg tar av ved sandvika, og kjører E16 oppover?

 

Har notert meg nr. ditt, og kan bli en tlf :P

 

EDIT: Ser på kartet nå at om jeg bare setter GPS'n på sollihøgda og kjører forbi der, så er saken biff..

Link to comment
Share on other sites

Jepp, E16 opp til Sollihøgda og over toppen som beskrevet. Bommer du på avkjøringen kan du ta av til Drammen og kjøre tilbake og inn til venstre gjennom hullet i midtdeleren.

Innkjøringen er akkurat i starten/rett før avkjøringen til Drammen.

Jeg er der fra ca. 17, kan hende jeg hører telefonen innimellom smellene.

Link to comment
Share on other sites

Til info så koster det 100 kr for ikke medlemmer å skye på Ollebanen i asker.

Var der en tur i dag. Fikk oppgitt at det var for 20 treningskudd, men at jeg ikke ble skutt om jeg brente av 25. :lol:

Jeg brente av nærmere 30 og ble ikke skutt da heller :)

Var ikke så mange folk i asker, var på Eplerød i går og der var det mange flere folk.

Link to comment
Share on other sites

Var i Asker jeg også. Ble vel i overkant av 20 på meg og :wink:

 

Jeg tror ikke de ansvarlige behøver stå så veldig hardt på dette med max 20 skudd; sikkert mest noe de sier for å få litt rullering på banen slik at alle fikk skyte - og slik at de iaf har lagt grunnlaget for å kunne si fra dersom noen legger seg godt tilrette med kaffen og noen hundre skudd. Uansett virket det som om de fleste var fornøyd med å få skutt en 15-20 skudd til den obligatoriske lappen, så det gikk overraskende fort (jeg kom sent/langt bak i køen).

Link to comment
Share on other sites

Meget fornøyd der jeg var å skøyt i dag i allefall.. Vil ikke reklamere for mye, for det var akkurat nok folk :P Hehe

 

Så takk for hjelp og alt Swift :) Kommer nok tilbake om et par uker. Kanskje neste torsdag.. Greit å få trent litt før jakta setter inn..

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen, bare hyggelig det.

Ja, i dag var det ganske så stille og rolig på banen. Regner med at det allerede i kveld er større trykk. Det pleier å være endel folk nå utover, men er man ferdig i "benken" er det lettere å komme til. Av en eller annen grunn er det mange som foretrekker å skyte flesteparten av treningsskuddene fra skytterbenk. Som nevnt i går, skyting onsdager og torsdager t.o.m. 30. september.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...