Jump to content

Samlinger på 100m


bigblazer

Recommended Posts

Jeg har endelig begynt å få bra samlinger på rifla mi men er det meir å hente for å få den enda bedre.Rifla mi er tikka t3 6,5x55.skutt rundt 2500 skudd å jeg bruker 123 gr scenar N150 med cc 79,4 etter som det er den jeg har fått best resultat med(8mm).

Jeg skyter med 2 fot på gulv.kikkert er en zeiss 6-24x72.

det jeg får er ofte en sammenhengene stripe på 12 mm og dem er på skrå.

Skyter 3 skudd å dem nede på bilde er ikke mine hehe og jeg har justert høyden på det siste bilde

Ønsker tips og årsak på di stripene

 

Takker for alle svar

scenar123gr40grn150cc794.jpg

 

Bilde51.jpg

Link to comment
Share on other sites

bigblazer - prøv å bytt kikkertsikte til et lettere sikte. På noen rifler er sikte av den typen du bruker rett og slett for tungt for rifla/låskassa, særlig i kombinasjon med et massivt ringsett a la Badger, som kan i noen tilfeller gi dårlig presisjon, eller merkelige skuddbilder. Kjenner personlig til 3 tilfeller hvor for tungt sikte var årsaken til dårlig presisjon.

Hold oss gjerne oppdatert på hvordan presisjonstesten går og forhåpentligvis en sluttkonklusjon.

 

Lykke til :!:

Link to comment
Share on other sites

Ikke mer enn at ved bytte til et lettere sikte, gikk riflene slik de skulle presisjonsmessig.

 

Har selv ei rifle som etter bytte av sikte + et massivt ringsett gikk som en dass. Brukte 100vis av skudd for å finne ut av hvorfor rifla gikk dårlig til tross for betydelig oppgradering av sikte/ringsett.

 

Som en siste utvei før tiltak med vinkelsliper og påfølgende destruering kom jeg på å bytte til et lettere sikte og et helt vanlig ringsett a la Leu QRW...... rifla gikk plutselig som en strek og går fortsatt som en strek.

Link to comment
Share on other sites

5 skudd vil også kunne fortelle enda mer, 3 skudd er i minste laget.

 

Er helt uenig i dette, med tre skudd greier man å holde konsentrasjonen på topp på hvert skudd. Med 5 skudds serier er det større mulighet for å miste konsentrasjonen på de tu siste!

 

Har erfart at ved femskudds serier har jeg altid en sleiver på en av de to siste skudda!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...