Jump to content

Kviser på ES tispe


Dahls

Recommended Posts

Har vært mye på tur med ES tispa (4mnd) i det siste og i ettertid har hun fått noe som ligner på kviser på buken.

De er gule og ca 3mm brede. Hun har løpt mye i lyng og myr og jeg lurer på om det er irritasjon fra kvister som har

rispet opp huden som er skyld i "problemet". Hun er ellers i normal fin form, spiser normalt, løper mye og sover mye!

Noen som har peiling hva det kan være?

 

Setter pris på alt av tips.

Link to comment
Share on other sites

Min jaktcocker fikk slike for en stund siden. Fikk tips om at det kunne være kviser eller rett og slett brennesle...

Smurte på aloe vera og de gikk bort etter en dag. Hadde tenkt å få en veterinær til å se på det, men siden det ble borte med en gan aloe vera blei brukt, så så jeg ingen grunn til det. Aloe vera er jo ihvertfall ikke skadelig å prøve...

Link to comment
Share on other sites

Har dette støtt og stadig på min PBGV valp etter skogsturer. Går over av seg selv. Snakket med vetrinær som sa at det ikke var noe farlig. MEN om de ikke skulle forsvinne så måtte jeg kontakte vetrinær. (De forsvinner ganske fort)

Link to comment
Share on other sites

Hadde det eller noe lignende på min hund ifjor, spredte seg til slutt over store deler av kroppen.

 

endte opp med dyrlege besøk for å unngå noe alvorlig før, eller under jakta. Det var "hud infeksjon" som følge av for mye svømming/svømming i skittent vann.

quick fix med Buster shampoo, og Buster Balsam og bading etter ett par vasker så var det mye mye bedre og helt borte. Fikk også med noen piller for å ta med om det skulle dukke opp på jakta da den fort kan utvikle seg til små infiserte sår om en er uheldig.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Fikk det av samme (forklarte) årsak som stratos på min wachtel, mye bading og fuktighet. Vanlig vasking med grønsåpe og tørking etter bading, samt noe reduksjon i badefrekvensen, (heller få lengre en mange korte) gav resultat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...