Jump to content

Hvilke jaktblad leser du?


Kvamsgutten

Recommended Posts

Abonnerer på Jakt, og har akkurat inngått abonnement på Jeger (hund&våpen) da pussesett til våpen var velkomstgave (som ikke har kommet enda!), samt at jeg har Jakt&fiske gjennom NJFF. Av og til kommer de samtidig, og da er det minijulekveld! :)

 

Favoriserer vel ingen pr i dag.

Link to comment
Share on other sites

Abbonerer på alle Norske.Villmarksliv har jeg sagt opp sikkert 6 ganger,men fikk et godt tilbud nå og takket ja til nytt abonement..sku få en flott sekk i gave,men 2mnd siden nå,og ikke fått no..De andre blir jeg i grunn skuffet over hver gang,tester av kuler som ikke er lov til storvilt i Norge,tester av våpen og optikk som knapt noen har råd og kjøpe osv..var bedre for ti år siden!Skjerp dere!Stadig nye sier opp!

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser "Jakt", "Jeger, hund & Våpen", "Jakt og Fiske" pluss "Villmarksliv" de gangene jeg gidder å kjøpe det.

 

Synes vel egentlig ikke at noen av dem er noe særlig om dagen, med unntak av "Jeger, hund og Våpen".

 

Jakt: Tester, som Cameron sa, afrika-ammo, optikk og våpen som ingen normale har råd til, og har ett enormt fokus på elg og

hjortejakt, pluss safari.

 

Jakt og Fiske: Burde f*** meg skifte navn til "Fiskemagasinet som har med litt jaktstoff en gang i blandt"

 

Villmarksliv: Nå er jo Kristoffer Clausen hjemme igjen, så da er det vel ikke stort å lese om der heller? :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser stortsett bladene Jakt og Jeger. Hadde før også villmarksliv, men syntes bladet ble for fiskete. Da stortsett 90% handlet om ørret fiske. Liker best bladet Jakt, og disse testene til Jørund Lien om div kalibre og rifler. Har grov kalibret fra før, og synes feks det er morro å lese om tester om det. Blir som med bil, at det er morro å lese om div tester på biler en bare kan drømme om.

Link to comment
Share on other sites

AT JEG ALDRI LÆRER!!!

 

Kjøpte selvfølgelig Jakt`s Storviltspesial i går, 129 kr. Og hva finner jeg der? Jo alle de gamle artiklene som nettopp har stått i bladet Jakt som jeg abonnerer på!!!

 

Dette er noe forbannet lureri! Men, jeg har lært! Nå skal abonnementet løpe ut. Det er jo nok å kjøpe Storviltspesial-blekka.

 

Kjøpte bladet Jeger sitt Elg, hjort og rådyr-blad samtidig. Der var det bare nytt å lese. Slik det bør være.

 

 

Edit: Ser jeg blandet navnene på de to. Har rettet det opp nå. Beklager.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Abonnerer på Jakt, kjøper nesten hvert nummer av Vapentidningen og ellers kjøper jeg norske, svenske og amerikanske bladet hvis de ser interessante ut. Har ikke det helt store behovet for en haug med blader, finnes jo så mye bra på nettet, men noe må man jo lese på dass og på sengekanten :)

Link to comment
Share on other sites

Er man på toalettet bør man selvfølgelig ha med seg en god del lektyre, så oppholdet kan bli så avslappet og langt som mulig. Eneste fristedet som finnes her i verden. :) Og på sengekanten er det ikke noe som får en til å sove og drømme bedre enn god jakt-lesning.

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jakt og Fiske: Burde f*** meg skifte navn til "Fiskemagasinet som har med litt jaktstoff en gang i blandt"

Det er jeg helt enig i!! Hadde sett meg lei av alle fiskehistoriene, og gledet meg til denne utgaven med tema "Bukkejakt"! MEN som vanlig var det flere artikler om fiske enn om jakt.. Rundt 12 artikler omhandlet fiske/fiskeutstyr, mens ca 11 omhandlet jakt/jaktutstyr. Da mener jeg strengt tatt at temaet er fiske... Men Jakt og Fiske er til gjengjeld billig!

 

Har nettopp skaffet meg abonnement på bladet Jakt og er spent på om det faller i smak :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt usikker på hva vi abonerer nå om dagen siden jeg finner så og si alt jeg trenger her på kammeret eller på internett generelt. Tror vel det er Jakt, villmarksliv, jakt & Fiske. Det som slår meg når jeg en skjelden gang setter meg ned og leser disse bladene er at så og si alle handler om det samme. med unntak av litt tester og slikt. Hvis foreksempel jeg setter meg ned og leser et blad, hvor det ene bladet har en repotasje om Afrika, så kan du nesten banne på at de andre bladene har en repotasje om så og si det samme, det syns jeg er litt skuffende, Men produkt omtale og tester er aldri feil.

Link to comment
Share on other sites

Jakt, Jeger skithund & våpen samt forbundsbladet Jakt og gjeddefiske kommer i postkassen. Så kjøper jeg Vapentidningen når de har noen intresanne artikler. Forsåvidt et blad jeg kjøper mer og mer og som jeg syns er et meget seriøst og bra blad med skikkelig tester av våpen og utstyr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får Hunting (medlemsblekka til North American Hunting Club) og American Rifleman (ene medlemsblekka til NRA) i posten til jeg dauer og sannsynligvis etter det også.

 

I tillegg abonnerer jeg på et lass med våpenrelaterte blader som Guns & Ammo, Shooting Times, Handgunner, osv.

Link to comment
Share on other sites

Leser jamnleg Jakt, JHV og Jakt og Fiske.

Personleg syns eg alle dei 3 er interressante og bra, og syns dei får ufotjent mykje pepper. Alle reportasjane er ikkje like interressante og der er ei og anna klisje-reportasje. Men eg les blada med glede og kosar meg med dei. (Det er ikkje alt som er like interressant i Aftenposten heller, men det er likevel ei god avis...)

Aller best likar eg testar av våpen, ammo og utstyr.

Link to comment
Share on other sites

Jakt, Jeger hund og våpen, Vapentidningen kommer i postkassa, er og innom narvesen og handler Jakt & jegare av og til, hender seg jeg kjøper guns'n ammo også.

 

Hvilken dato i måneden er det Vapentidningen kommer? Startet å abbonere i juni, men har kun fått et blad hittils. Posten i Norge er jo trege, men innen visse grenser..

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Det blir nok sikkert litt for mange....Jakt og fiske, Villmarksliv, Jeger, Jakt, og Våpentidningen. Men det er til tider mye fint stoff i de fleste bladene - tester av utstyr er jo bra å få med seg og gode historier om jakt og fiske.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ingen av de norske bladene, syns det er forferdelig dårlig journalistikk i samtlige, sjeldent noe nytt og artiklene går i samme syklusene år etter år. Skribentene mangler rett å slett evnen til å fange leseren med gode skildringer og ett levende språk, føles litt som en norsk stil skrevet av en 9 åring, "jeg og Per gikk ut i skogen. Satt på en stubbe, den sitter vi på hvert år. Så kom det en elg, vi skjøt den!". Våpen og utstyrs-testene gidder jeg ikke å nevne engang. Kjøper en sjelden gang noen av de svenske bladene, hvis det er en artikkel som ser ut til at kan være verdt å bruke tid på.

Link to comment
Share on other sites

Kun Våpentidningen. Hvis jeg leser en forbannet artikkel til der de kapper piper for å måle hastighet med demper montert så begynner jeg å grine!

Hvor mange piper har Jørund Lien kappet i stumper og stykker etterhvert?

Hører jeg så mye snakk om en "snauflaterifle" til..... :evil:

 

De norske bladene (NJFF sitt Abbornytt etc) er som oftest skuffende, på et tidspunkt ga jeg rett og slett opp,- det er de samme artiklene i stort sett alle. Våpentidningen synes jeg holder noelunde koken,- men jeg følger med med argusøyne!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kjøpte Jegers årbok, Elg, hjort og rådyr 2013 i kveld.

Blir litt skuffet over redaksjonen som presterer å trykke gamle artikler på nytt.

Det jeg sikter til er Nils-Olav Talgøys "Med storbukk i sikte". Denne artikkelen

har jeg lest i en eller annen Jeger-bok tidligere. Samme bildene. Samme historien.

Hva er omløpstiden for en norsk gjennomsnittsjeger? 10 år?

 

Kanskje noen i Jeger-redaksjonen kan svare meg på dette?

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå så abonerer jeg på bladet jeger. Har før hatt villmarksliv, jakt&fiske og jakt. Syntes kanskje at jakt og fiske var best men bli litt mye fiske repotasjer så jeg valgte jeger som kun har repotasjer om det som har med jakt og gjøre ;) Har lyst til å abonere på jaktjournalen ;) men det får bli når pengene strekker til ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg abonnere på Jeger Hund og Våpen og Jakt.

 

Syns jhv til no er de beste... men de skuffer stadig.

 

 

Må si meg enig i din kommentar om JHV...

Har abonnert på JHV siden starten og kommer nok til å fortsette.

Men har i tillegg begynt å kjøpe Våpentidningen på Narvesen som jeg synes er bedre enn JHV...

 

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Kun Våpentidningen. Hvis jeg leser en forbannet artikkel til der de kapper piper for å måle hastighet med demper montert så begynner jeg å grine!

Hvor mange piper har Jørund Lien kappet i stumper og stykker etterhvert?

Hører jeg så mye snakk om en "snauflaterifle" til..... :evil:

 

De norske bladene (NJFF sitt Abbornytt etc) er som oftest skuffende, på et tidspunkt ga jeg rett og slett opp,- det er de samme artiklene i stort sett alle. Våpentidningen synes jeg holder noelunde koken,- men jeg følger med med argusøyne!

 

Amen :winke1:

Jakt opplever jeg har kunnskapsløse artikler og intetsigende tester, krydret med en del feilinformasjon. Hvem er egentlig denne Lien?

 

Villmarksliv likner mest på njff sin blekke, dog med enkelte klassikere av utgivelser som da de hadde stor-test av musefeller.

 

Jhv likner dessverre mer og mer på bladet jakt, men hadde en del gode utgivelser mens AM Bråten stod på.

 

Vapentidningen holder jevnt god kvalitet og gleder meg til hvert nummer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser stortsett bladene Jakt og Jeger. Hadde før også villmarksliv, men syntes bladet ble for fiskete. Da stortsett 90% handlet om ørret fiske. Liker best bladet Jakt, og disse testene til Jørund Lien om div kalibre og rifler. Har grov kalibret fra før, og synes feks det er morro å lese om tester om det. Blir som med bil, at det er morro å lese om div tester på biler en bare kan drømme om.

 

Liker bladet Jakt jeg også, men Hr. Lien ser ut til å gått seg fast i ett spor med 6,5x55 og 6,5x55 :lol:

Ellers leser jeg JHV, Vapentidningen og løser kryssord i Jakt og Fiske....

Link to comment
Share on other sites

Leser ingen lenger :oops: Syns alle de norske er blitt for dårlige :evil: Men de utenlandske er stortsett bra, men når det ikke stemmer med hva vi kan få her i Norge og priser så er det ikke noe moro :trist: Men tester av våpen osv er jo gjeldenede om prisene ikke er det da så det er jo bra. Men jeg har aldri handlet ett våpen pga en test :roll:

Link to comment
Share on other sites

Eller leser eg pelsjeger som er et kjempe blad, det beste av alt det fins ikkje reklame :)

 

Jeg liker faktisk reklame i jakt/våpen-blader, da de ofte er relevante for å følge med på hva som kommer. Litt gear-queer må man jo være.

 

Ellers er vapentidningen i en klasse for seg, selv om jeg leser omtrent alle de andre også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...