Jump to content

Skogsfugljakta 2010!


Bård 308

Recommended Posts

Kort oppsummering her og:

 

Dro fredags kveld. Jaktet i 10 timer på Lørdagen uten resultat, regn og tåke gjorde det veldig vanskelig. Jaktet alene på den solfylte søndagen, endte med 1 orrhane og 3 ryper. Er forsåvidt bra det :) andre året jeg jakter alene, 17 år!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 261
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Status etter jakt i nytt terreng fredag og lørdag er 2 Røy i sekken. (Mine 2 første storfugl i løpet av min 15årige kariære) . En skikkelig gammalrøy og en ung.

Så bra med fugl, fredag før lunsj hadde vi opp 5 tiur og 6 røy. Ltt mindre på lørdag med det flakset bra inne i tettskogen men det var vanskelig å få skutt. Burde hatt en tiur i sekken, men får ta den senere i høst.

Godt fornøyd med det nye terrenget og ser frem til mange fine turer utover høsten

Link to comment
Share on other sites

08.30: Orrhøne skutt i los

08.40: Ny orrøne skutt i los

09.00: Los på røy, men slurvete markering. Lever fremdeles.

13.00: Ferske bjørnespor og hund som raser etter og er borte i 30min. Ingen kontakt dessverre.

 

Mye fugl å se. En givende dag i skogen m.a.o. :D

Link to comment
Share on other sites

Da er 3 dager med mange timer vandring hver dag over. jaktterreng 1 time nord for Oslo med MYE fugl virker det som.

 

Første dag gikk jeg og to jaktkompiser ut kl. 0600 om morgenen, gått ca. 30 meter fra bilen da vi hører vingeslagene inne i skogen. Der etter går vi i en 1/2 time uten en lyd, så begynner morroa. Først går det opp et 3-4 fugl i en tett skog med lave graner - ingen skudd mulighet. Ut på et skogsfelt før flyr det opp ei Orrhøne, skudd avfyrt BOM! 3 min etter Orrhane - kompis skyter BOM! Videre vandring 2 Orrhaner går opp på langt hold. Litt vandring videre 1 Tiur tar av ti meter foran oss i tett skog! Så en god time med ny vandring to røyer og en ny tiur.

 

I tillegg senere på dagen, mye vingeslag i skogen. Og 3 Orrhaner går opp på langt hold. Virker ikke som de trykker veldig her oppe i traktene.

 

Dag 2. Gjør den litt kortere en dag 1. Om morgenen støkkes ca. 15 Orrfugl, og en hare blir skutt på flukt. Ettermiddagsøkt, 3 Orrhaner og en Orrhøne støkkes. Alle, bortsett fra 1 fugl støkkes på for lang avstand eller i tett skog uten skudd mulighet.

 

Dag 3. 4 fugl støkkes på morgen økta. 1 fugl på ettermiddagen. Men med andre ord så kan vel ikke ca. 35 Orrfugl og et par Tiurer være så dårlig. Nå er det bare å jobbe med taktikken for å få de til å sitte litt lenger.

 

Tips tas i mot med stor takk!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det bare å jobbe med taktikken for å få de til å sitte litt lenger.

Tips tas i mot med stor takk!

 

Går en tre på linje blir det mye støkk, eller fugl som blir liggende igjen bak.

En ide er å la to av dere tre være skyttere og den siste være støkker.

Ved å først peile ut en hotspot så plassere skytterne rolig ut til sidene og i antatt fluktrettning, deretter kommer støkkeren inn med bulder og brak og sender fuglen ut..

Sikkerheten må ivaretaes, støkkeren skyter ikke, og skytterene har avtale på skyteretning. Fordel å stå lavere i terrenget enn der fuglen kommer ut for å få høye skudd.

 

(Fuglehund er heller ikke dumt)

Link to comment
Share on other sites

Nå er høstens storfugl jakt unnagjort med heller labert resultat. Med optimisme med oss på tur gikk ferden til Arjeplog.

Kort oppsummert: på 4 dagers jakt ble det kun observert 3 stk Røy. Gikk 1,5-2 mil per dag i blandingsskog. Ingen skudd sjanser på storfugl. Trodde ikke det var mulig å oppleve ei så svart jakt. Har jaktet i over 20 år så har mye erfaring på området.

Riktignok gikk jeg uten hund, men en annen i laget hadde hund og såg like lite.

Link to comment
Share on other sites

Var med en kompis på støkkjakt i helga i nytt terreng.

 

Dag 1: 7,5 times tur. Regn, tåke ned til anklene og sikt på 30 meter ga mulighet til å skimte og høre mye (45-50) fugl, men ikke mange sikre skytemuligheter da det var vanskelig å se kvist og kvast, samt bedømme avstand. Ca 120m høydeforskjell, så gikk både i myr og tett skog til småbjørk i fjellet.

1 tiur og 1 røy etter 1,5 time. Brukte resterende tid på å bli kjent med terrenget. (Eller erkjenne å dårlige jegere vi var..)

 

Dag 2: 4 timers tur. Tildels blå himmel, varmt, noe vind (5ms), så færre fugl, men hørte at de med hund i hvertfall skjøt mye..

1 orrhøne fra flokk på 5 til kompisen. Så et kull på 5 orrhøner på bakken 2 timer senere og skjøt to rett etter hverandre. Resterende løp litt rundt før de tok til vingene. (Ikke skadeskutt nei, var god avstand.) Rakk å lade om, men hadde litt ruskete siktelinje når de kom i lufta.. Så tiur på bakken på 30 m. 1 skudd og den lå rolig, men idet jeg gikk mot den, stakk den til skogs. Fikk ikke med hagla da det var sinnsykt tett, men er kjapp til beins, så brakk nakken på den etter 1 min kaving i skauen. Ruslet før å se venstre begrensning på området og halvveis støkka jeg en orrhane. Skvatt sikkert like mye, da jeg nesten tråkka på den. Skuddet gikk idet jeg landa, men selv om begge vingene brakk, virka beina bra. Ny, kort løpetur. Fin tur, happy hunting, I want more!

 

Fant varm bjørnemøkk 200m fra soveplassen vår. Forklarte kanskje de rare lydene av "vingeslagene" vi hørte om natta, som i stedet muligens var prusting fra bamse..

Link to comment
Share on other sites

Har vært 2 turer i Eidsskog, syd i Hedemark og kan vel dessverre ikke si at det er noe toppår her. Ikke skremt opp et eneste kull, heller magert med fugel. Kameraten hadde stand på muligens 2 røyer i dag, gjennomsnittlig vært borte i 5 fugl pr. dag, det kan ikke være topp. Store lokale forskjeller er vel heller ikke uvanlig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ble en dagstur til Braskereidfoss i dag. Hadde opp ti fugl, men ingen ble med hjem. Åtte orrfugl og to røy. I tillegg møtte vi en barsking som stengte veien for oss, en stor tiur. Ikke snakk om å flytte seg for en liten bil nei. Måtte ut av bilen før den mente det var nok. Artig opplevelse. Har vært borti det noen ganger før, men det er like moro hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Har tura rundt i samme området flere dager nå, men sliter med å komme innpå tiur'n... sett flere tiur og røy på hver eneste tur, men akk... fem anledninger har jeg kommet inn på 50 meter, mens resten har vært rundt 100-150 meter. vil påstå jeg går så lydløst som mulig terrenget tatt i betraktning, så begynner å bli frustrert. om noen jakter i ringsaker med hund og er ensomme(til tross for bikkja) er det bare å si ifra, for nå går jeg snart over til andejakt :evil:

Link to comment
Share on other sites

SAmme erfaring fra Trøndelag ("namsosområdet"). Gikk 11 timar med hund i terreng der eg har mange jaktdagar frå før. Såg to orrhøner seint på dag, løyste ikkje skudd. På to lange dagar såg eg ingen orrhane, heller ikkje tiur eller røy. Det var heller ikkje fugl å sjå langs skogsvegane iflg lokalbefolkning.

Link to comment
Share on other sites

jeg og en kompis skulle ut idag tenkte vi.. rundt kl 7..

men siden han skulle hente dama inatt så ble han forelsket og ble liggende der... 8) men 08.15 ringe han at han kommer på 5 min :) vi starta der vi har sett noe storfugl før. Vi begynte og rusle oppover vegen da han sier hysj! men da letta de to røy som jeg klarte å fyre av "galt skudd" skudd på.. har str 2 i ene og 4 i andre, men jeg fyra 2'ern så grankvista føyk. Kompisen ble liggende på bakken av latter for jeg mente jeg skulle fyre av den "milde" men så kom de et brak og en røyksky uten like.. men han fikk stabla seg på beina og vi fortsatte.

2 røy til som lette, men ingen skudd sjanser. og sånt gikk de en stund.. etter at vi hadde sett 8 røy så braket de løs framfor oss. DE VAR DEN STØRSTE TIUREN JEG NOENSINNE SKAL FÅ SETT! min kompis forbindet de med elg, så han løftet ikke engang rifla.. den var nok ikke over en vanlig tiur, men jeg er nokså fersk så den var STOR i mine øyne..;) men vi fikk ikke skutt den, men vi såg 4 røy, men ikke noe skudd, men alt i alt en fin tur..:) skal prøve til en liten tur i morgen også før jeg setter kursen til hybellivet i Stavanger igjen :(:cry:

Link to comment
Share on other sites

Tidligere i høst lurte jeg på om noen på kammeret ville ha med en uerfaren skogsfugljeger på jakt, respons ble det. Tikket inn en PM fra Henrik (Henrik123 på kammeret) med en invitasjon på skogsfugljakt.

Så på lørdag ble jeg plukket opp på Esso-en på Jessheim i seks-tiden - så gikk kursen mot Trysil. Allerede i 9 tiden hadde vi første jakt-økt. Parkerte bilen og trasket avgårde med gordon setteren, Nemo. Etter allerede 20 min lettet en orrhane og jeg merket hjertet banket litt ekstra da. Vi fortsetter og går en runde i terrenget, (forsåvidt noe av det vakreste norske landskapet jeg har opplevd) og ser masse fugl, men igjen ingen på skuddhold; mulig jeg var litt treg på avtrekkeren til tider. Etter fire timer var vi tilbake til bilen/hytten og mat blir inntatt mens regnet høljer ned. I 3-tiden titter solen frem og ny jakt-økt blir til. Etter 3-4 min gange fra bilen letter skogfuglene som bare det, etter bare 15-20 minutter hadde vi sett 10-12 skogsfugl. Derav hvor en av dem burde ha hengt bak på sekken min. Henrik og Nemo er til venstre litt ned i lia, mens jeg får beskjed om å sjekke ut en myr, noe jeg gjør. I det jeg setter jaktstøvelen på myren letter det opp en stor røy, 20meter unna. Der står jeg med en ladet hagle og beundrer dyret som flyr avgårde. Når jeg tilslutt har skjønt at jeg er på jakt, fått plantet haglen til kinnet og prøver å finne dyret i kornet er den avgårde, bortevekk... for alltid!

 

Men flere sjanser skal jeg få ettersom Henrik gir meg alle de gode stedene og lar sin egen hagle være knekt. I det vi er over en en ny myr er Nemo igang, Henrik er bak meg og sender bikkja og fuglen ut. En orrhøne letter fem meter fra meg, sprer vingene, og flyr utover en myr og bak et tre, men kommer frem igjen! Jeg følger etter fuglen, og lar skuddene gå, fuglen er 15 meter unna når det smeller. To skudd, to hull og null fugl. FAEN!

Fuglene forsetter å lette på lange hold og ingen store sjanser. I det vi er fremme ved grusvegen ett par hundre meter unna bilen, blir jeg sendt ned, mens Henrik og bikkja går på oversiden av vegen. Etter en 30-40meter får Nemo lukten av fugl! En orrhane blir sendt ut 10meter fra meg, alt helt åpent ettersom jeg står på en veg. Jeg fyrer av ett skudd, bommer som faen og lar haglen gli etter fuglen og fyrer av igjen - her skulle jeg ha gjerne ha skrevet at fjørene sprutet og at orrhanen landet fint i lyngen. Andre skuddet lå under og godt bak ergo bom & ikke noe tommel opp-skudd. FAEN!

 

Jeg hadde ikke verdens beste søvn igår, og bilturen tilbake var lang. Litt mobbing ble det også, :lol: . Kan også sverge på at den Gordon setteren ville spise meg opp etterpå, den ville nok ha smaken av fjør.

I bunn av det hele var det helt rått som Clausen sier :D

Satte også stor pris på å få være med og jakte skogsfugl - opplevelsen var virkelig stor! Så får benytte anledningen til å takke Henrik123 for å ha hatt meg med. Morsomste jakten jeg har vært med på det er sikkert!!

Link to comment
Share on other sites

Artig lesing! Synd det ikke ble med fugl hjem, men det var jo opplevelser i fleng.

 

Og ikke minst, Dette er enda et eksempel på at forumet her er bra! Har selv opplevd å bli bedt med på jakt og skyting og har fått masse hjelp til å begynne med hjemmelading i tillegg til haugevis med gode råd. Gode kompiser jeg plager med å mase om kaffe jevnlig har jeg fått og! :D

 

Eneste ulempen med forumet er at det blir dyrt i lengden... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jaktet fra lørdag 11 september til mandag 13 september rundt hytta. Mye fugl å se, en del gode stander, men dårlig skyting. Og noen hunde-arbeider som ikke var gode...... selvfølgelig uten skyting. Men fint vær....

724620.jpeg

 

Tirsdag var det hviledag/forflytning til Sollia. Kastet bort to dager på såkalt rypejakt der. Hundene konverterte etterhvert til lemen-hunder...... (vi fant imidlertid to store kull, hvorav jeg fikk med meg en av det ene kullet. Siden vi ikke fant mer, fikk resten være igjen).

 

Fredag 17 september reiste vi til hytta igjen, og jaktet der fram til igår (søndag 19 september). Brukbart med fugl (mere rype enn i Sollia ihvertfall....). Dårlig skyting og variable hundeprestasjoner. Men jeg fikk med meg to orrfuglkyllinger. En hane og en høne. I to forskjellige situasjoner.

724616.jpeg 724617.jpeg

 

Jaktuka resulterte i tre fugler altså. Ikke voldsomt imponerende når man leser innleggene her i tråden. Men vi har ikke hatt flere fugler på første uka noen gang. Dessuten så returnerer vi med to friske hunder uten skader og i god form. Masse opplevelser og minner. Så uka var vellykket for vår del.

724619.jpeg

 

Nå blir det vel jakt hver helg (forhåpentligvis...) fram til jul. Må kanskje holde opp under elgjaktfredningen, om vi ikke reiser til fjells igjen. Sollia frister ikke, men kanskje jeg finner andre plasser. Dessuten har jeg gjestejeger-plass i elglag.....

 

Mvh Dagl

 

Edit: pyntet med noen bilder

Link to comment
Share on other sites

Brodern, en kamerat av ham og jeg var ute fredag og lørdag i Indre Østfold, ikke langt fra Mysen. Vi hadde ikke lov til å skyte røy. På fredagen fikk jeg to skuddsjanser på røy, selvfølgelig... Begge fløy på skrå foran meg og fikk fly videre. Senere på dagen ruslet en røy på skogsveien foran guttane. Vi gikk på endel skogsfugl, både røy, tiur og orrfugl, men intet skudd løsnet. På lørdagen gikk vi vel på over 11 fugl totalt. For min del, som førstegangsjeger, gjorde de to første røyene at jakta ble litt ødelagt. Gikk på et kull, som trolig var orrfugl. De fløy rett i fra og med det lyset som var, ble det umulig for meg å se hvilke fugl det var. De så store ut, så jeg skjøt ikke. De dro over Brodern på for langt hold, men han kunne meddele at det var orrfugl... Hadde også en artig episode, der jeg følte meg litt pissa på. Stod ved en beltebilvei midt i skogen og funderte på hvordan jeg skulle krysse, da en tiur kom rett over hodet mitt, maks 5 meter opp i lufta. Før jeg rakk å gjøre noe som helst hadde gromgutten flydd videre å slått seg ned lenger borte i terrenget. Vi gikk da etter, men den fløy opp utenfor skuddhold. Brodern og Geir, kameraten, hadde en spennede situasjon( Clausen) ved en myr, en myr vi hadde gått på tiur ved to tilfeller. Brodern gikk oppe, Geir nede, da Brodern skremte opp en orrfugl som kom på skuddhold for Geir. Dessverre ble det bom. Vi er likevel fornøyd med opplevelsene på årets jakt hittil. På Nordre Land ved Dokka skremte Geir opp en tiur på 4.3 kg som Brodern og jeg skjøt samtidig :) Vi satser videre i Indre Østfolfd i slutten av uke 39 og håper på en skuddmulighet eller to. Bare det å være ute i naturen, er stort for oss. Fugl i sekken blir bonus.

Lykke til med videre skogsfugljakt for alle Kammerskametater.

Link to comment
Share on other sites

Fire turer og fremdeles ingen fugl med hjem... Har nå prøvd tre turer til Braskereidfoss og en tur til Rendalen. Sett mye, men enten er de for kjappe i tett skog eller så bommer jeg... I dag har jeg vært i Rendalen. Gikk i seks timer og hadde opp fire, fem fugl bare. Merkelig, siden kompisen har hatt opp masse før i samme områdene, og spor etter fugl så vi massevis av. Hadde faktisk ikke skuddsjans engang. Vel, hadde jo skuddsjans på fem fugl da, som satt ved veien, utenfor jaktområdet og, så hagla måtte pent ligge i bilen. Ikke er det lov å jakte fra vei, og om jeg hadde hatt lov å jakte der, og hadde prøvd å nærme meg til fots i det åpne lendet, hadde de jo reist umiddelbart likevel. Siste orrfrøken fløy unna i grøftekanten da jeg kom kjørende i bilen på tur hjem. Den landet rett oppi lia. Stoppet bilen, gikk ut og vinket farvel. Da dro den igjen. Moro å se. :)

 

Nå blir det opphold et par uker, så får en håpe det går bedre etter hvert! Har jo hatt endel artige opplevelser da, så det er ingen krise enda! :)

Link to comment
Share on other sites

har vært ivei noen turer jeg også, for første gang med hund, min onkels GS...er jammen meg noe helt annet med hund...skal nevnes at dette var bare en unghund, første jakthøsten.

 

men den jagde opp en stor orrhane, ble litt langt hold til meg, men hadde min onkel hatt hagla så tenker jeg det kunne ha blitt det første fallet :wink: ...ellers så ble det noen blindstander...ellers lite fugl i terrenget :?

Link to comment
Share on other sites

Var ute i dan i terrenget jeg har leid meg, jeg og faren min begynte å gå fra parkerings plassen med gådt humør. Når vi hadde gått hundre meter hørte vi i en fugl lette i horisånten, og tenkte det var et gådt tegn. Når vi hadde gått et par timer lurte faren min hvilken retning bilen var, og jeg pekte den retningen jeg trudde og vi begynte å gå mot bilen.

 

Etter en times gang lurte vi jo sefølgelig på hvor bilen var, og det gode humøret ble borte. Vi måtte ringe til han som eide nabo terrenget som var kjent. Han forklarte jo hvor vi var men de meterene han sa var jo ikke akurat riktig... :?

 

Men vi kom jo hjem uten å se en fugl og jeg fikk beskjeden "hvis du ikke har med kart så blir ikke jeg med igjen"

Link to comment
Share on other sites

Jaktet morgen- og kvelds-økter begge dagene i helga.

Godt med fugl, godt hundearbeide. Men mye stang-ut, lett fugl, tett kratt og til dels dårlig skyting, resulterte bare i 6 bommer og ingen fugl iløpet av helgen. :evil:

 

Men gleden av godt hunde-arbeide, som stadig blir bedre, overveier skuffelsen.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Sitter på gjerdet og henger med beina, venter på at søknaden min skal komme tilbake, men lar vente på seg. På Elverum er det nemlig 8 ukers behandligstid.. Sukk.. Joda, låner litt våpen her og der, men de som har våpen har det som oftest for en grunn da. :-P

Vært ute og kikket litt og sett masse fugl rundt over hedmarken (nord spesielt). Snart så jeg stiller med spretter, kastekniver, vannballonger, driving-jernet og Hawaii-slynge om jeg ikke får bruke hagle snart. :-P Spesielt så lenge det fikk 5 fugler, hvorav 2 tiur på de to første dagene. (Som jeg faktisk hadde hagle...)

Link to comment
Share on other sites

Var en tur i Drangedal i går.

Høye forventninger etter oppløftende rapporter.

Drømmevær, men ikke et vindpust...

 

Gikk fra morgen til kveld og laaange pauser i lyngen.

Støkka ei røy, ble bom.

En tiur gikk ut fra veden på gode 100 meter.

Tilslutt ble det stand, reis og felling av min første rugde :D

 

Var vel ikke dagen for hund eller jeger, fuglene var ikke der vi var....

 

Noen andre som har jaktet i skogen i dette området?

 

 

Terje

Link to comment
Share on other sites

Skal på jakt lørdag og søndag i Indre Østfold sammen med Brodern. Gleder meg enormt. Sist vi var i Indre så vi greit med fugl, men hadde begrensinger på røy. Dette er på en litt annen plass, så her kan vi skyte på alt av skogsfugl. Gjør i allefall for min del at jeg ikke blir så usikker når fugl flyr opp. Håper på orrfugl og tiur, fremfor røy og høne, selvfølgelig. Uansett skuddmuligheter eller ikke, så er det nydelig å surre litt rundt i skogen.

Link to comment
Share on other sites

hei!

 

ser noen av dere skriver dere er fra nord trøndelag...

 

Hvor er det du sliter med å finne fugl.....jeg har ikke akkurat det problemet....hvor har du jaktet i år hen da?

 

 

Jeg er fra Nord-Trøndelag. Har nå flere turer uten sett fugl. Dette er i Stjørdal kommune. Jeg skal skaffe meg ett døgnkort i selbu neste helg for å få jakta i rypeterreng tenker jeg. Hvor jakter du?

Link to comment
Share on other sites

Dro en tur til Braskereidfoss igjen i dag. Så tre tiurer og burde skutt etter to av dem, men jeg ble som vanlig bare stående og glane... :roll:

 

I halv ettiden kom en kompis, og vi dro lenger opp. Der så vi hele tre fugl på tre timer. Elendige greier, men den ene, ei orrhøne måtte bøte med livet for kompisen. Bra at akkurat denne datt, for den var nemlig skadeskutt i bein og ene bryststykket fra før. Beinet var helt flådd, sikkert pga at den har plukket på det med nebbet, og det hadde begynt å sette seg betennelse i sårene. Den har sikkert ikke hatt det veldig godt for å si det sånn. Merkelig at den klarte å fly egentlig. Støkket den først, men den fløy ikke langt, så da den på nytt ble støkket var det slutt.

 

Dette var så langt min femte tur uten fugl. Støkkjakt har jeg langt oppi halsen nå... Har hatt lyst på Breton lenge nå, og var og tittet på en i går. Skulle bruke helga på å bestemme meg. Høstens fangst hittil er jo den beste reklamen for jakthund for min del. Tror jammen jeg slår til jeg... :wink:

 

Edit... Ellers måtte jeg jo kløne og da! Hadde med .222'en i tilfelle en skulle oppdage noe interessant i et tre. Kompisen støkket ei orrhøne og så at den slo inn i et tre femti meter unna. "Værsågod, denna er din!", kom det. Jeg fiklet ut børsa fra sekken og skulle gjøre meg klar. Men hvor var patronene!? Jau, de lå igjen i bilen gitt... :oops: Så jeg drasset rundt på dødvekt i tre timer. Kompisen smøg seg inn på drøyt 30 meter uten at fuglen dro. En orrhane fant det for godt å reise, men kompisen var så fokusert på høna i treet at den rakk å komme seg vekk. Omsider på plass, og pang, høna forsvant. Den satt en meter under der han skjøt. Han så feil og skjøt en grein i stedet! Makan... :lol:

Link to comment
Share on other sites

ko-stens.

Har en kamerat som leier ved Skarderudsetra. Han jaktet 4 dager for ei uke sia fikk 6stk. Er vel i nærheten av der du jakter.

 

Vi gitt ved myrene mellom der og Heberget, med utgangspunkt fra Ullerudkoia. Men i dag blåste det ganske kraftig, og det var ganske kaldt. Regnet kom også etter hvert. Ikke akkurat kongeforhold. Tiurene var lenger ned, to en km sør for Holtsjøen og en ved Sørsåssjøen (leier hytte der). To korte turer der. Begynner å slippe opp for ideer hvor jeg skal prøve nå. Er da så inn i h.... mye kratt og jævelskap en må forsere overalt. 3/4 av turene går med til å banne seg gjennom kratt og prøve å unngå store hogstflater. Hvordan er det oppover forbi Kynna, mon tro?

Link to comment
Share on other sites

Høstens fangst hittil er jo den beste reklamen for jakthund for min del. Tror jammen jeg slår til jeg... :wink:

 

Da vil du se at jakta får en helt ny dimensjon. Behøver ikke ha med kamerater en gang, for hunden blir den aller beste av dem :wink:

Ingenting som å jakte alene med hunden.

 

Det er så sjelden man får lese om jaktdagen da alt gikk til helvete, så dette var trivelig :D

Vi alle har de dagene i skogen, men man får sjelden lese om dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...